System til 20 - 30 000kr, ønsker gode forslag.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question System til 20 - 30 000kr, ønsker gode forslag.

Hei! Er helt fersk i hi-fi gamet og søker dermed gode tips & råd fra hjelpevillige entusiaster

Er i første omgang på utkikk etter et komplett stereooppsett som inkluderer:
    - sourroundforsterker
    - to fronthøyttalere
    - cd/dvdspiller

Bruken vil i hovedsak fordele seg slik:
    - nyte ren musikk 60%
    - film 20%
    - x-box 360 20%.

Prisklassen ligger ideelt på mellom 20 - 25 000,-, maksimalt 30 000,-, kun nytt utstyr.

Musikksmaken varierer fra Pink Floyd og A-ha til Metallica og Rammstein, men også en god del punk som f.eks. Blindside og Jimmy Eat World. Skal heller ikke se bort ifra at det vil spilles litt trance innimellom. Jeg er ikke opptatt av nødvendigvis å spille musikken så veldig høyt, men heller å få en naturtro og "varm" gjengivelse av instumenter og vokal. Samtidig er det et krav at det sparker godt fra seg på bassområdet, men da helst uten at jeg behøver noen sub i tillegg til høyttalerne. For å prøve og forklare ennå nærmere hvordan jeg liker bassen, vil jeg heller ha den "skarp og kontant" enn "dyp og brummende", men fortsatt med masser av kraft.

Rommstørrelsen ligger på omkring 30 m2, takhøyden er normal, gulv og tak er i betong, veggene i harde treplater pluss en stor glassfasade.

Designmessig liker jeg f.eks. HK's stilrene forsterkere og cdspillere veldig godt (type sølvfargede HK 970). Når det gjelder høyttalere liker jeg det stilrent og elegant som f.eks. BW's DM603/604 S3. 603 er også perfekt størrelsesmessig, 604 er maks størrelse.

Når det så kommer til valg av surroundforsterker har jeg hørt mye bra om Denon AVR-3806. Eneste problemet er at jeg ikke helt liker designet (som faktisk har en del å si for meg), og jeg har lest en del om problemer med HDMI switchingen, uten at jeg har så altfor god peiling på det området. Grunnen til at jeg helst vil ha nettopp en surroundforsterker, er at jeg tar sikte på å bygge ut til et komplett surroundanlegg når økonomien tillater det, da med senter, bak og fronthøyttalere som står i forhold til fronthøyttalerne. (dette kommer da i tillegg til de 20 - 30 000,- jeg har beregnet til denne første omgangen)

Nok et spørsmål er om jeg skal gå for en separat cd-spiller, eller en dvd-spiller som i tillegg til å være god på dvd-biten, ikke gjør skam på cd-samlingen min Her er jeg åpen for gode forslag understøttet av velbegrunnede erfainger Dvd spilleren skal forøvrig brukes mot en lcd-tv av typen Samsung LE-40M61BX. X-boxen er jo også en mulighet som dvd-spiller, men spørs om denne vil gjøre lyd og bilde fyllest i forhold til resten av utstyret?

Ellers bør det kanskje sies at jeg bor i Trondheim og nylig var en tur innom HFK. Her fikk jeg blant annet hørt et oppsett med BW DM603 S3, Denon DCD-1500AE og Denon PMA-2000AE. Dette ga en utrolig fin stereolyd og var overlegent de andre oppsettene jeg rakk å høre. Det som imidlertid bekymret meg med dette var at mulighetene for senere å bygge ut til et surroundanlegg innebar å måtte bytte forsterkeren. Selv om dette oppsettet hørtes utrolig bra ut, savnet jeg i tillegg fremdeles litt ekstra guffe på bassområdet. Grunnet min lave kompetanse på området kan dette godt skyldes uoptimale instillinger på testanlegget, stort lokale osv, eller hva tror dere? Fikk også høre et par Dali oppsett, lyden var grei, men designet på disse høyttalerne falt meg av en eller annen grunn ikke i smak.

Beklager et langt innlegg, men kanskje kan det hjelpe dere å foreslå et ideellt hi-fi oppsett basert på mine ønsker med stor nøyaktighet

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet!

Lange innlegg vitner som regel om seriøsitet.

Det hørel ut som om du har et vannvittig dårlig rom. Uansett hør dyrt utstyr du anskaffer deg, vil det spille elendig.

Så mitt første tips til deg er å anskaffe et stort og tykt teppe du kan legge mellom høyttalerne, for å dempe rommet litt.

Husk også at det finnes andre sjapper enn hifi-klubben - også i Trondheim. Hva med Tonart eller Hifi-centeret?

Tonart selger Patos. Dette er en norsk høyttalerfabrikant som lager god og stilrene produkter.

Sjekk ut Patos Lyric 302 til 8900 kroner. OK lettdreven. Denne har fått topp omtale i både Audio/Fidelity og Lyd og bilde. Finnes kun i kirsebærfinish. Vet ikke om det er ekte treverk.

Tonart selger også Vienna Acoustic. Knallgode høyttalere fra Østerike. Finsishen i ekte treverk eller pianolakk er helt enorm. Må oppleves. I tillegg spiller du utrolig bra. Sjekk ut deres miste gulvstående, Bach Grand, på 85cm til 13000 kroner.

Se finshen fra modellen under denne. Bach Grand finnes i samme finisher :

B&W sies å være ganske tungdrevne og sidrompa. Har ikke hørt så altfor mye på dem. Så det får noen andre ta seg av.

Vi har en Denon 1920 DVD spiller hjemme. Den spiller bra nok den. Men sjekk ut storebroren, 3920. Mange som mener at den er meget god. Er godt fornøyd med bildet på Deonoen.

Mange her på forumet som har Denon surrerundt forsterkere. Hvis du kjøper en til 10000 kroner, kommer du sikkert langt på vei til godlyden.

Da får du forsterker, DVD og Vienna-høyttalere til 28000 kroner. Kjøp rimlige kabler til 50 kroner metern. Og en entry level signalkabel, selv om selgern i butikken sier du skal ha den tykke, grønne til 1000 kroner. Kabler har man skamgod kalkyle på, nemlig.

Men demp rommet ditt litt mer før du går bananas med bankkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører selv på mye av den samme musikken som deg, og jeg har satset på et Patos og Harman/Kardon oppsett. Men jeg er veldig glad i å spille høyt så det passer kanskje bedre meg, men ville absolutt sett på de.
    Ellers så kunne jo en god H/K-forsterker, f.eks AVR635, med et par Audio Pro Blue Diamond være en god kombo, sammen med en god cd/dvd-spiller. Har prøvd dette selv og det var veldig "varm" og fin lyd, men spiller ikke like høyt og rocka som med Patosene jeg har. Blue Diamond har jo innebygget aktiv sub i hver høyttaler så bassen er suveren synes jeg. Pluss at designet er jo i toppklasse
    Sjekk ut www.avhifi.no , de har alle disse merkene, pluss flere.

MVH

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utstyrslisten min vurderes solgt, se profilen min. Alt er under 2-3 måneder gammelt med HFK garanti. B&W 604 S3, LCR 600 S3, Denon 3806, ICE-power etc.

Kan selges komplett/smalet eller enkeltvis. Ta kontakt ved interesse. (Selges grunnet oppgraderinger til større B&W)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar!

- C. Alshus
    Skal ta det du sa om teppe til etteretning. I tillegg til opplysningene i mitt opprinnelige innlegg er rommet en delt stue/kjøkken/soveromsløsning med mange kanter, kriker og kroker, så jeg tror kanskje jeg kommer til å få en stor utfordring akkurat her

Har forøvrig vært en tur på både Hifi-senteret og tonart idag.

På Hifi-senteret hørte jeg på et stereooppsett med H/K 970 + JBL Studio L 890. Dette var egentlig grei lyd med litt mer trykk i enn f.eks B&W høyttalerne jeg hørte på HFK. Tror nok det kunne vært greit til kinodelen, men er skeptisk til musikkopplevelsen. Synes B&W låt en god del finere ellers, pluss at designet på JBL ikke tiltalte meg i det hele tatt.

Så gikk turen til tonart hvor jeg fikk høre Patos Lyric 402. Fikk ikke med meg hvordan forsterker/cd-spiller den sto på, men så ut som ganske fancy og sikkert dyrt utstyr! Disse høyttalerne likte jeg meget godt, og jeg har aldri før hørt Pink Floyd så bra Disse følte jeg også ga mer trykk enn B&W, men jeg savnet kanskje fortsatt det bittelille ekstra suget i magen.

Etter å ha lest innlegget ditt fikk jeg litt lyst å få hørt Vienna Acoustic, snakker om nice design! Litt dyr serie virker det som, og hvis jeg må gå for den minste modellen spørs det vel kanskje om de kommer til å trykke like mye fra seg i bassen som jeg håper på?

Har også lest en del her på forumet om Klipsch (som de også selger på tonart), har du noen erfaring med disse? Designet er ikke helt på topp i boka mi, men tror kanskje disse vil gi ennå litt mer trykk enn Patos'ene, og ellers ha fin lyd. De hadde ingen inne jeg kunne få hørt på da jeg var på tonart

- prophets
    Liker designet på h/k veldig, og tror (etter å ha lest litt rundt her på forumet) at 635 har mye kraft som vil komme til nytte i et framtidig surroundanlegg. Kom også over noen rykter om at H/K 640 var på vei med støtte for HDMI osv. Da jeg var innom Hifi-centeret idag fikk jeg derimot beskjed om at dette var noe de ikke hadde hørt om eller kom til å få inn i løpet av de nærmeste årene?? Skal ellers være sagt at jeg også har litt troa på h/k + patos, men vanskelig for meg å få hørt de sammen.

Har også sett litt på Audio Pro Blue Diamond. Synes faktisk de ser ganske greie ut, har lest om flere som ikke er helt fornøyd med lyden, spesielt på musikkdelen, men må nesten få prøvd å hørt de selv. Ser de forhandler dem på tonart, men tror ikke de hadde noen inne idag. Hvilke Pathos fronthøyttalere er det forresten du har?

- kid
    Hva synes du om lyden/trykket i 604 S3 kontra noen av de andre høyttalerne jeg vurderer? Evt. med hvilken forsterker. Må sjekke litt mer rundt og gjøre meg kjent med alle de forskjellige merkene i hi-fi verdenen først, men skal si fra om jeg havner på noe av det du skal selge

Til slutt må jeg bare si at jeg er helt ny på forumbruk forøvrig, så om det er bedre måter å svare på innlegg osv, er jeg kjempeglad for litt hjelp på veien

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TK-421
    - kid
    Hva synes du om lyden/trykket i 604 S3 kontra noen av de andre høyttalerne jeg vurderer? Evt. med hvilken forsterker. Må sjekke litt mer rundt og gjøre meg kjent med alle de forskjellige merkene i hi-fi verdenen først, men skal si fra om jeg havner på noe av det du skal selge

Til slutt må jeg bare si at jeg er helt ny på forumbruk forøvrig, så om det er bedre måter å svare på innlegg osv, er jeg kjempeglad for litt hjelp på veien
    Du klarer deg helt fint, og bedre enn mange andre til bruk av forumet. Lange og gode forklarende innlegg og tråder, fører til interessant lesestoff også.

Angående lydtrykket, er jo nettopp dette noe av det 600-serien til B&W er kjent for i sin prisklasse. B&W er enten noe man liker/elsker, eller noe man hater. For min del, ble valget enkelt etter mange, mange, mange demoturer i denne prisklassen. Sterkeste konkurrent hos meg var Ikon-serien til Dali, som da ble en mer klassisk musikk formidler. Jeg har selvfølgelig ikke hørt alt på markedet i denne prisklassen, men veldig mye ble det.

Jeg ser på 600-serien som en av sjefene i budsjett klassene til film, samtidig som dem er veldig sterke på musikk med litt fart i, mellomtonen mener jeg at ingen slår i samme prisklasse, samtidig som den har veldig morsomt basstrykk med sine 2x8". Dem krever heller ikke den sykeste elektronikken for å spille bra, fungerte utmerket direkte på Denon 3806(Som igjen da fører til at du kan utvide til flerkanals, der du også har mulighet for å legge til effektforsterkere etterhvert).

Dette er ikke ment som en salgs-tale.. :wink:
    Ta deg en demo runde, og hør enda en gang på 604 S3 til slutt

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers bør det kanskje sies at jeg bor i Trondheim og nylig var en tur innom HFK. Her fikk jeg blant annet hørt et oppsett med BW DM603 S3, Denon DCD-1500AE og Denon PMA-2000AE. Dette ga en utrolig fin stereolyd og var overlegent de andre oppsettene jeg rakk å høre. Det som imidlertid bekymret meg med dette var at mulighetene for senere å bygge ut til et surroundanlegg innebar å måtte bytte forsterkeren.
    Bet meg litt merke i det du sier her... Hvis du kjøper en Denon PMA 2000AE eller 1500AE trenger du absolutt ikke bytte ut forsterkeren hvis/når du skal utvide til surround. Dette fordi denne forsterkeren har en prosessorinngang som gjør at du kan bruke den som ren effektforsterker når du kobler den til en surroundforsterker samtidig som du fortsatt har en fullverdig stereoløsning. Du oppnår dermed det beste av du verdener uten å måtte kompromisse med stereolyden for å få surround.
    Du må riktignok etterhvert kjøpe deg en surroundforsterker, men kan da bruke noe mindre penger på dennne da du vil ha en svært kapabel effektforsterker i front.
    Les denne artikkelen på audiophile.no hvor dette er forklart nærmere: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=213

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - kid
    Hehe.. B&W var det aller første jeg hørte, og er det jeg har brukt som "referanse" videre. Tror nok som du sier at jeg må ta meg en tur til å høre litt mer, og forskjellige typer musikk på 604, spesielt siden jeg kun har hørt 603 fra før av. Men er det ikke 7" basselementer i 600 serien forresten? En ting jeg også lurer litt på, er at hos HFK har jeg kun hørt B&W i det store butikklokalet demmes, mens på hifi-senteret/tonart har det vært i egne små demorom de har vist fram sine alternativer. Dette vil vel muligens ha en del å si for hvor mye basstrykk man vil oppleve?

Designet til B&W er iallefall noe av det mest stilrene og flotteste jeg har sett på høyttalerfronten, så jeg håper lyden imponerer meg neste gang Har også sett litt på Dali Ikon som du nevner, og da er det vel Ikon 7 som er det mest opplagte alternativet til 604, da prisen kun skiller med 1k. Denne tror jeg også jeg må få hørt på selv, og prøve å sammenligne med 604.

Når det gjelder surroundforsterker var 3806 den første jeg så på, og virket igrunnen veldig bra, men har sett noen poster her hvor de mener den trenger ekstra effektforsterkere for å få fram det fulle potensialet i 604'ene. Nå er jeg desverre også ganske kresen på design, og synes det er litt trist at de aller fleste surroundforsterkerne jeg har sett så langt ser klin like (kjedelige) ut. Unntakene etter min smak er h/k og rotel, som jeg synes er litt mer spennende. Tror h/k 635 også har mulighet for å legge til effektforsterkere etterhvert om det skulle bli nødvendig. Er det forresten dette som kalles pre-out? Hvis du har erfaring med denne, tror du den vil klare å drive 604 evt. ikon 7 like bra/bedre enn 3806, og om det vil kunne bli en bra "match"?

- nordvest
    Dette var jo faktisk interessant skal ta en titt på artikkelen, tusen takk for tipset!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svært liten erfaring med Klipsch, så det vil jeg helst slippe å uttale meg om.

Prøv å låne med deg utstyr hjem. Spesielt høyttalere. Det kan låte svært forskjellig i forskjellige rom.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, mente selvfølgelig 2x7".

Jeg synes Denon er et av de beste alternativene, og du klarer fint å dra dem med 3806 alene. Jeg kjøpte effektforsterker rett og slett for å se om det var mer å hente i høytalerene, og ja, du tjener noe på det, kontroll og dynamikk. Valgte også å kjøpe ef. forsterkere på sikt grunnet oppgraderingsdjævelen som beit. Men slik som i mitt tilfelle, der det kostet meg 14k for å få det "lille" ekstra, kan man jo stille et spørsmålstegn. Du vil neppe savne noe spessielt med bruk av bare 3806. Rotel er forøvrig en veldig god kombinasjon til B&W.

H/K synes jeg har et rått design, men er ikke helt begeistra for recieverene dems, uten å ville/kunne begrunne dette noe særlig dypere i denne tråden. Smaksak.

Jeg tror du vil komme langt med B&W. Du sier jo allerede at du liker dem godt:wink: På reciever fronten har jo Pioneer noe jeg personlig liker litt også, selvom jeg synes Denon stiller bittelitt sterkere. Marantz har jeg ikke hørt av nyere modeller. Yamaha er uaktuelt for meg(uten at det bør ha noen betydning)

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W vs Dali.

Når jeg skulle bytte mine Dali 808, dro jeg til klubben i Tr-heim. I rpisklassen var det jo 604s3 og ikon 7 som var alternativer. Begger sett ble koblet opp på komplett Thule annleg. Etter noe lytting på Ikon 7 byttet vi til 604s3, fikk nesten bakover sveis. Så stor forskjel hadde jeg ikke trodd det var på disse høytalerne. Ikon 7 var åpen, stort og detaljert lydbilde og varm i klangen.Og med en punchy stram bass. Men 604s3 var mere ullen i toppen og noe mindre lydbilde, men muligens noe mere, men ikke penere bass. Under lyttingen komenterte til og med samboeren at Ikon 7 låt mye bedre, og hun har i veldi my peil på lyd !!! Så det ble som dere forstår Ikon 7, og er kjempe fornøyd. Om du/eller andre har lyst til å lytte, så kan det ordnes. Jeg bor like utenfor Trondheim, ca 25 min fra sentrum. Thule dva 150b, Denon avc-a1sr og PS AUDIO hca-2. PS AUDIO er forøvrig helt super match til Ikon serien.
    Men smaken er jo som et sett høytaler kabler..... 2 delt :wink:

Lykke til med go lyd !!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her er det tydeligvis mange delte meninger ute og går.

Nå begynner jeg likevel å tvile litt på mine oprinnelige intensjoner om det å gå for et stereooppsett med surroundreciever vil være det riktige for meg. Har nemlig veeeldig lyst på 5.1 oppsett med en eneste gang! Det som da blir problemet er prisen i forhold til de høyttalerne jeg nå først har vurdert.

Ser de selger AudioPro Blue Diamond v2 + Black Vector + Black Pearl for ca 15000,- på nettet. Kjører jeg da en h/k 340 til ca 6000,- (evt. en 635 om 340'en ikke strekker til) og en h/k DVD47 til 5000,- har jeg komplett surroundanlegg til ca. 27 000,-.

Prophet's forslag tidligere i tråden gikk jo ut på noe av det samme, så jeg tror ikke jeg er helt ute å kjører. Har lest masse om Blue Diamond på forumet, og meningene er som vanlig delte. Skal nå prøve å få hørt de på tonart, evt. sammenligne med Klipsch F-2, som ligger på samme prisen for full surroundpakke. Synes jeg disse høyttalerne ikke gjør det tilfredsstillende på musikk går jeg heller tilbake til scratch!

Noen tanker om jeg gjør noe dumt nå?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les dette:

http://www.lydogbilde.no/index.php?c...i=&testid=1864

Jeg skulle egentlig "bare ha et ok surround før seriøse saker" - men jeg ender opp med å kjøpe dette systemet snart

Si hva du syns da

Edit: Jeg skal kjøpe høyttalerpakken fra BM Audio (www.bmaudio.no) også kjøpe reciever og DVD spiller fra HiFi Klubben!

Jeg har en følelse av at jeg blir fornøyd

(merk at BM Audio selger 2 Klipsch pakker, ene som er testet av Lyd og Bilde, som artiklen jeg pastet linken til, koster 14.900 kr. - og de har også en mindre pakke til 8.000)

Her kommer du lengre med 23.000 kr. enn mye annet... Har sjekka og lest tester og forumer i en uke nå, so far det beste jeg har funnet

Edit 2: Merk at Denon recievern har romkorreksjon! Det er nyttig for oss som ikke er født med justeringsskills og DVD-spillern skal være best til prisen... Jeg tror Denon passer dette systemet ganske bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! og takk for svar.

Sitat Opprinnelig postet av |Adeel
    Har lest denne. Dette er garantert en kjempebra pakke, som du (og muligens jeg også) kommer til å bli storfornøyd med Var i samme situasjon som deg først, hvor jeg bare skulle ha et ok stereooppsett. Men som sagt har jeg også endt opp på noe langt dyrere og forhåpentligsvis bedre en det jeg først hadde trodd.. hehe..

Jeg tror kanskje også at Denon kan være en bra match til F-2 serien etter hva jeg har lest rundt omkring, med evt. Marantz som et veldig bra alternativ.

F-2 serien til Klipsch er noe jeg har vurdert veldig sterkt, og skal prøve få hørt de og sammenligne med Blue Diamond. Det som for meg trekker bittelitt ned for F-2 i forhold til Blue Diamond, er det at jeg slipper å ha en stor sub stående i ei ellers ganske lita stue, da BD har dette innebyggd i frontene Synes kanskje designet er et hakk mer raffinert hos BD også, med svart pianolakk og "normal" form på bakhøyttalerne, da dette skal stå smack midt i stua hvor også "fruen" ferdes

Når det gjelder forsterker og reciever er det h/k som foreløpig har trukket det lengste strået her. Jeg liker lyden + at de har et fantastisk design. Etter hva jeg har forstått har flere av dems modeller også romkorreksjon. Noen som kan bekrefte dette?

Det jeg egentlig er mest usikker på er h/k sine DVD spillere, og om disse vil egne seg bra til å spille musikk fra cd-plater. Flere jeg har pratet med mener du generelt må opp i 12 - 13 000kroner for en DVD spiller som skal matche en CD spiller til rundt 5 000,-. Andre meninger om dette?

Ellers må du si fra hva du finner ut etterhvert |Adeel, og gi rapport hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at mange av de større modellene til h/k har romkorreksjon, men tror ikke alle har det. Sjekk hjemmesidene deres.

Har selv hørt og sammenliknet en h/k DVD23 med en h/k HD970, og lyden er uten tvil bedre på CD-spilleren, mange hakk bedre enn på DVD-spilleren. Nå har jo imidlertid DVD37 og DVD47 kommet, har ikke hørt CD'er på dem. Kan jo hende de er forbedret, men vil nok tro at CD'er fortsatt høres bedre ut på en CD-spiller.

Forøvrig finnes det en test av h/k HD970 her på forumet:

http://avforum.no/forum/tester-audio/24667-brukertest-hk-hd970.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville for min del kanskje være DVD47 som var mest aktuell, men det spørs nok om ikke den også kommer til kort for HD970. Har hørt 970'en selv før, med en 970 stereoforsterker. Det var kjempebra etter hva jeg kan huske. Den må jo være en god del år nå, så man kan sikkert få noen gode tilbud på den på nettet. Meget interessant ESH

Ingen som tilfeldigvis har noen formening om hvordan xbox 360 er på dvd biten både lyd og bildemessig i forhold til andre dvd spillere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er det samme som å spille en CD på en DVD spiller til par tusen - det funker jo, men resultatet blir bedre om du har en ok separat CD spiller løsning ved siden av...

Det funker å spille DVD på den, men ikke noe å rope hurra for, en DVD-spiller til 2.000 - 3.000 vil gi så mye bedre bilde...!

Eneste grunnen til at jeg skal ha den Denon DVD spilleren selv Må jo ha fint bilde når man først er i gang

Lyddelen på 360 har jeg aldri gitt oppmerksomhet til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. ja vil jo gjerne ha bra bilde også, det er klart

Spørs om ikke det blir separat CD og DVD spiller på meg også. Da er bare spørsmålet om jeg trenger harmans DVD22, 31 eller 47. Ser jo hva som er forskjellen på papiret, men vil jeg i min spede hjemmekinobarndom merke forskjellen fra 22 til 47?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv i nesten samme bås som deg:
    30 lapper liggende men har tenkt på surroundanlegg+reciever helt fra starten av.

Har sett på denne noe mere plasseringsvennlige pakken:
    Tannoy Arena
    som har fått mye bra omtale.
    Har ikke fått hørt de, men jeg har store planer om å gjøre det snart.

Gleder meg til å høre hva du synes om Klipsch systemet opp mot Audio Pro.
    Skulle gjerne gjort det selv men har litt lite shoppe-tid i disse eksamensdager..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. ja vil jo gjerne ha bra bilde også, det er klart

Spørs om ikke det blir separat CD og DVD spiller på meg også. Da er bare spørsmålet om jeg trenger harmans DVD22, 31 eller 47. Ser jo hva som er forskjellen på papiret, men vil jeg i min spede hjemmekinobarndom merke forskjellen fra 22 til 47?
    Siterer hjemmesiden til harman/kardon (ser at du har lest specs'ene, men legger dem med allikevel):

The DVD 47 is Harman Kardon’s most advanced DVD player, delivering performance that satisfies audiophiles and videophiles alike. On the video side, advanced processing upscales the signal to 720p or 1080i via an HDMI™ output, along with the ability to view both JPEG and Kodak® Picture CD images. Critical listeners will revel in the fidelity of both DVD-Audio and SACD™, in addition to MP3 and WMA playback of compressed music formats. Sound and image, in any combination, all at the best possible resolution. That’s the DVD 47.
    Merker nok forskjell. Kommer jo litt an på størrelsen på skjermen/lerretet også kan jeg tenke meg (er ikke så begavet i bildeoverføring og oppløsning, kanskje noen arresterer meg der). Står også at DVD 47 er kompitabel med SACD, selv om det neppe er like bra som en separat SACD-spiller.

Alt i alt er det jo avhengig av hvor mye du har lyst til å bruke. Ville kanskje forsøkt å sammenlikne de to spillerne, både bilde- og lydmessig, og se hva du trenger/er interessert å betale for.

Finnes forøvrig noen tråder om DVD 47 her:

http://avforum.no/forum/showthread.p...&highlight=dvd
    http://avforum.no/forum/showthread.p...&highlight=dvd

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •