System til 20 - 30 000kr, ønsker gode forslag. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tannoy Arena er en fryd for øyet, det skal være sagt

Nå har jeg faktisk ikke tatt slike pakker med i min vudering tidligere, da jeg har en liten mistanke om at man betaler ekstra for design og liten størrelse, slik at dette i et tilsvarende priset system mer lignende Audio Pro og Klipsch kan gå på bekostning av lyden.

Dette er ikke noe jeg har hørt eller sjekket selv ennå, så om du blir overbevist av Tannoy Arena etter å ha prøvd de, vil jeg mer enn gjerne høre dommen Skal selv gi beskjed etter min neste lytterunde.

Noe annet å vurdere for deg (evt prøve Tannoy Arena opp mot) kunne vært Dali Piano? Disse syns jeg også har et helt rått design, selv om de er litt større enn TA. Sjekk subben Går man for de minste modellene her, vil man komme litt over 20 lapper minus reciever.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Alt i alt er det jo avhengig av hvor mye du har lyst til å bruke. Ville kanskje forsøkt å sammenlikne de to spillerne, både bilde- og lydmessig, og se hva du trenger/er interessert å betale for.
    Det er helt sant, tror jeg har noen turer forran meg til Hifi-centeret

Men det er jo som kjent bedre å risikere å betale litt for mye, for kun å risikere å tape litt de ekstra pengene, enn å risikere å betale litt for lite, bli misfornøyd, og måte bruke en masse penger for å oppgradere rett etterpå Så går man ut fra at 22 kanskje blir i minste laget, er det jo kun 1k som skiller de to siste spillerne.

Når det er sagt hadde jeg aldri i livet trodd jeg kom til å bli så engasjert i å finne de "rette" produktene. Å iallefall hadde jeg ikke planlagt å bruke så utrolig mye tid på å sammenligne å vurdere fram og tilbake! Det verste er jo at det skulle skje midt i eksamensperioden, og skal jeg være ærlig har det gått kraftig ut over lesinga mi! Men det er da så utrolig skøy nesten så man kan si jeg har funnet meg en ny hobby, hehe..

Edit: Var vel egentlig DVD 23 jeg mente, men går helt i surr med alle h/k sine nummereringer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TK-421
    Men det er jo som kjent bedre å risikere å betale litt for mye, for kun å risikere å tape litt de ekstra pengene, enn å risikere å betale litt for lite, bli misfornøyd, og måte bruke en masse penger for å oppgradere rett etterpå Så går man ut fra at 22 kanskje blir i minste laget, er det jo kun 1k som skiller de to siste spillerne.
    DET er klokt sagt. Det beste er å vite at du er fornøyd med det du kjøper, før du kjøper det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil skyte inn at dette var en interessant tråd,mye godt lesestoff og fine tolkninger av høyttalere i dette prissegmentet.

Ser selv etter en pakke i samme prisområde,og var lenge overbevist om at audio pro er et passende alternativ.

Desverre har jeg ennå ikke noe grunnlag for å uttale meg om hvordan de høres ut kontra andre alternativer,er langt mellom lytterundene.
    Blir spennende å følge utviklingen og se hvordan ditt valg utarter seg.

Lykke til med din nye hobby :grin: !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort referat fra min 2. "lytterunde"

Jeg dro til TonArt i Trondheim med et mål for øyet, å få sammenlignet blue diamond v2 versus klipch f3, men som vanlig ble det litt forandring i planene.

F-serien til klipsch hadde de ikke inne, men det de derimot hadde var flere høyttalere i RF serien. Blue diamond hadde de også inne, men det ble ikke tid til å teste de denne gangen, da jeg ved stengetid ikke hadde kommet så langt.

Klipsch RF-15
    Disse sto på en Marantz SR-7500 og en eller annen dyr (husker ikke hvilken) cdspiller. Dette er utrolig rimelige høyttalere, så forventningene mine var ikke de største. Etter en liten runde med et par låter satte jeg likevel igjen med et stort smil Ble mildt sagt kraftig imponert over hva såpass rimelige høyttalere var istand til!

Klipsch RF-35
    Disse var koblet på en dyrere og kraftigere Marantz stereoforsterker og cd-spiller. Hørte gjennom de samme sangene som på RF-15 pluss et par til, og nå forelsket jeg meg virkerlig i Klipsch + Marantz komboen. Dette var bare helt rått, og dette var virkelig høyttalere med mye trøkk i, i tillegg til å ha en (i mine ører) krystallklar lyd over det hele. Er ingen ekspert på lyd sånnsett, men prøver bare beskrive hvordan jeg syntes det låt.

Det viktigste jeg satte igjen med etter å ha hørt disse to høyttalerne, var at iallefall disse to Klipsch'ene ga meg muligheten for nettopp det trykket jeg er ute etter, og bassen var virkelig tight og hardtslående, uten at det blir dyp brumming som jeg absolutt ikke liker. Fikk et intrykk av selgeren mente Blue diamond ville gå dypere enn klipschene, men ikke være like tighte. Dette må jeg nok sammenligne selv etter hvert, selv om det han sa forsåvidt hørtes troverdig ut.

Ble ikke så lang en lytte"runde" akkurat, men var meget fornøyd, og gikk ut av butikken med et smil

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •