Anbefalinger til stereoanlegg, 10 - 15 tusen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revol2k
    Det har den nok ikke, er en Onkyo 602E... Vurderer å selge den...
    Men nok om det, jeg skal ha et stereo oppsett uten noen av mine gamle komponenter!
    Okey, da foreslår jeg følgende:

Gå for de B&W'ene eller AudioPro, så hadde jeg kjøpt en splitter ny Cayin 153B.
    Har ikke hørt denne men har testet storebror 252B. Masse muskler, nesten for mye, så lillebror vil du garantert klare deg med lenge.
    Den har fått toppscore i alle tester, som jeg har lest ihvertfall, og kan ihvertfall varmt anbefale 252'en som jeg har testet :grin:

153B ser slik ut:

http://www.besthifi.no/produkt.ews?produkt=118

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, nå har jeg verken hørt audio pro blue diamond eller vincent forsterkeren. Jeg må jo også like lyden, regner med de har en rimelig forskjellig lydsignatur!

Kunne trenge innspill fra noen andre om akkurat det her :wink:

Edit: har forresten en 12 aktiv sub fra før, men liker bedre å høre musikk uten sub..
    Jeg var på lytterunde og hørte b.l.a på blue diamond i kombinasjon med både h.k og vincent. Med integrert forsterker fra vincent og en rega cd-spiller låt det ganske så bra,men det var før jeg hørte dali ikon 6 sammen med denon 3805. blue diamond har for øvrig en veldig direkte spillestil som kan bli litt for mye av det gode i lengden, men for all del, en brukbar høyttaler er det jo.
    En fordel er jo at bassene er aktive slik at du ikke trenger verdens største forsterker til å drive dem. Ville sjekket ut ikon var jeg deg, er meget fornøyd med disse selv.Mye godlyd for pengene.

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du bør se på klipsch synergy F-3 dem er som skapt for din musikksmak og er lakt for å spille høyt men fortsatt spille pent,det utrolig mye bass i dem også. kjempe kjøp!trenger heller ikkje stor forsterker.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Okey, da foreslår jeg følgende:

Gå for de B&W'ene eller AudioPro, så hadde jeg kjøpt en splitter ny Cayin 153B.
    Har ikke hørt denne men har testet storebror 252B. Masse muskler, nesten for mye, så lillebror vil du garantert klare deg med lenge.
    Den har fått toppscore i alle tester, som jeg har lest ihvertfall, og kan ihvertfall varmt anbefale 252'en som jeg har testet :grin:

153B ser slik ut:

http://www.besthifi.no/produkt.ews?produkt=118
    Hmm, går isåfall for B&W'ene, den cayin'en så jo grisedeilig ut :grin: Takker for svar ihvertfall, men hvor mye er det 252'en koster? Er det mulig å få disse brukt?
    Tenkte uansett å sjekke ut de andre forslagene som ligger her, har aldri hørt daliene eller klipschene, men synergy er vel billigserien til klipsch? Har en følelse av at disse ikke vil gi meg den godlyden jeg har lyst på..

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ypsilon
    Jeg var på lytterunde og hørte b.l.a på blue diamond i kombinasjon med både h.k og vincent. Med integrert forsterker fra vincent og en rega cd-spiller låt det ganske så bra,men det var før jeg hørte dali ikon 6 sammen med denon 3805. blue diamond har for øvrig en veldig direkte spillestil som kan bli litt for mye av det gode i lengden, men for all del, en brukbar høyttaler er det jo.
    En fordel er jo at bassene er aktive slik at du ikke trenger verdens største forsterker til å drive dem. Ville sjekket ut ikon var jeg deg, er meget fornøyd med disse selv.Mye godlyd for pengene.
    I mine ører er ikke Dali Ikon en høyttaler etter musikksmaken til trådstarter. Det er absolutt en bra høyttaler, men har ikke musikk med trøck i som sin sterke side.
    Du får ta en lytterunde trådstarter og finne ut hvilke høyttalere du liker. B&W PRESTIGE P6 er muligens et skikkelig kupp. Har ikke hørt de, men har B&W 703 som er etterfølgeren. B&W er ofte bra på all typer musikk. Hvordan Audio Pro er sammenlignet med Patos vet jeg ikke, men begge har du mulighet til å høre i butikker.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå bor jeg ikke et sted med hifiklubben.. så får ikke hørt dali enda. Skal til oslo snart, men først får jeg høre hva hificenteret, busk lyd og bilde og strandberg har

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, går isåfall for B&W'ene, den cayin'en så jo grisedeilig ut :grin: Takker for svar ihvertfall, men hvor mye er det 252'en koster? Er det mulig å få disse brukt?
    Tenkte uansett å sjekke ut de andre forslagene som ligger her, har aldri hørt daliene eller klipschene, men synergy er vel billigserien til klipsch? Har en følelse av at disse ikke vil gi meg den godlyden jeg har lyst på..
    252'en er ca 2000 dyrere, men jeg antar at 153 er minst like bra, såfremst du ikke kjøper svært tungdrevne høyttalere, 252'en ble testa på Focal JmLab Profile 918 og det ble rett og slett overkill. Nå er disse høyttalerne veldig lettdrevne, men det er syyykt med krefter i 252'en. Og lyden fra den er det absolutt ingenting å utsette på.
    Hvis ikke de B&W'ene er solgt tror jeg du skal gå for de. Det er jo forløperen til 703 som flere her på forumet har og skryter veldig av.
    153B vil glatt klare å drive de med suksess :grin:

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om jeg går for den da, og følger rådet ditt
    Men skulle likt å høre hvordan de høyttalerene spiller fra en som faktisk har hørt dem!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står noen anmeldelser her:
    http://www.audioreview.com/mfr/b-and...4_1594crx.aspx

Blir nevnt at de er lyse og hissig i toppen.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter forklarer at han ikke liker mye diskant (altså spiss lyd vil jeg tro) også blir han rådet til å kjøpe b&w og klipsh??
    Mitt råd er: Ikke følg råd, lytt selv.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, hmm.. lyse og hissige, høres ikke bra ut!
    Jeg skal nok lytte selv ja, men tenkte å få noen innspill før jeg tar meg en lytterunde Har jo fått tips om produkter jeg ikke har tenkt på i det hele tatt :grin:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noldowarrior
    Audio pro blue diamond burde etter min mening kunne spille ringer rundt Patos lyric 401 mkII, spesielt pä rock, metal og trance. Da de stiller med den sjeldne kombinasjonen bra opplösning og holografi og bortimot uovertruffen dypbass med sine aktive basselementer (mener de gär ned til rundt 20Hz) trenger du ikke tenke pä aktiv subwoofer. Du har allerede to, og i tillegg spiller de sömlöst integrert med mellomtone og diskant. Ikke trenger du allverdens forsterkereffekt heller, da Audio Pro Blue Diamond fyrer opp bassen selv. Med ditt budjsett pä 15 000 ville jeg gätt for brukt; nemlig blue diamond og den integrerte forsterkeren fra Vincent som ble Ärets Forsterker i lyd og bilde for noen är siden. Cd spiller finner du enkelt.

402 knuser Audio pr BD på absolutt alle områder.
    De får du til rundt 8k brukt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et innspill jeg venta på Tror folk har forskjellige meninger om høyttaler, noe som er ganske opplagt. Derfor blir det en lytterunde neste uke Men om flere kunne kommet med forslag til høyttaler og forsterkeri i min prisklasse så hadde det vært fint ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lyst svare, da jeg selv har P6. Etter min mening veldig gode høytalere med svært godt lydbilde. Som nevnt over heller de mot det lyse, noe som gjorde at jeg måtte matche dem med elektronikk som jeg synes spiller varmt (Meridian og Elektrocompaniet)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Trådstarter forklarer at han ikke liker mye diskant (altså spiss lyd vil jeg tro) også blir han rådet til å kjøpe b&w og klipsh??
    Her er det jo snakk om å finne elektronikk som passer :wink:

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, du har dem ja!!
    Kan disse spille høyt og kraftig, eller er det mer høyttalere for lytting på et lavere lydnivå?
    Er ute etter høyttalere som kan spille med trykk og god bass uten å bli skjærende i diskantområde, er dette riktig høyttaler?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Mitt råd er: Ikke følg råd, lytt selv.
    B&W P6 kjenner jeg ikke, men B&W 604 S3 synes jeg ikke har spesielt mye diskant. Matching har selvfølgelig også veldig mye å si.
    Lyd er subjektivt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noldowarrior
    Audio pro blue diamond burde etter min mening kunne spille ringer rundt Patos lyric 401 mkII, spesielt pä rock, metal og trance. Da de stiller med den sjeldne kombinasjonen bra opplösning og holografi og bortimot uovertruffen dypbass med sine aktive basselementer (mener de gär ned til rundt 20Hz) trenger du ikke tenke pä aktiv subwoofer. Du har allerede to, og i tillegg spiller de sömlöst integrert med mellomtone og diskant. Ikke trenger du allverdens forsterkereffekt heller, da Audio Pro Blue Diamond fyrer opp bassen selv. Med ditt budjsett pä 15 000 ville jeg gätt for brukt; nemlig blue diamond og den integrerte forsterkeren fra Vincent som ble Ärets Forsterker i lyd og bilde for noen är siden. Cd spiller finner du enkelt.
    Det er altså snakk om 402mkII, ikke 401mkII.

Forøvrig synes jeg uttalelsen er noe useriøs. "Spille ringer rundt Patos Lyric 401mkII".. Hva mener du med dette? At det er mer bass og høyere lydtrykk pga de aktive bassene?

Har du hørt Patos Lyric 402? Det er værsågod for gamle Blue Diamond å prøve å spille ringer rundt den nye Patos-modellen, men jeg tror det kan bli vanskelig fordi Blue Diamond faktisk er en budsjetthøyttaler. Det du betaler for, er de aktive bassene! Uten de aktive bassene så er Blue Diamond bare en Black Diamond. Denne kjempet i sin tid mot den gamle Patos Basic-serien, Mission 733 og andre budsjett høyttalere, uten at den slo knockout på noen av disse.
    Liker du mye bass, så er Blue Diamond absolutt en het kandidat. Men det er ikke akkurat bassmangel på Patos Lyric 402, heller. Og med Lyricene får du i tillegg bedre kvalitet i mellomtone og videre oppover.

Men, som med alt, smaken er som baken. Det er to forskjellige klang-/lydsignaturer på Audio Pro og Patos, og derfor bør du absolutt ta en lytt før du bestemmer deg.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Psb Stratus Gold kunne kanskje vært noe for deg. En litt eldre utgave burde kunne skaffes til en grei pris.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller høyt, klart og med stram fin bass. Er selv "var" på skjærende diskant så de må matches mot rett elektronikk.(da ble det for meg utrolig bra til prisen) er det stor tyngde du leter etter føler ikke jeg disse er rette valget, men det må prøves... før noen avgjørelse tas... :wink:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •