Hva er Laserdisc? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe Det koster å være kar skjønner jeg. Men alt for damene vettu 8)

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL Peakman. Jeg har denne spesialversjonen av T2. Den er dyr men fy flate for en religiøs følelse en får når en tar fram den svære boksen og drar ut 3 skinnende laserdisc-plater.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    I begynnelsen var det faktisk mange som mente at Laserdisc har bedre bilde (ingen digital komprimering) og bedre lyd (pcm og høyerer bitstrøm på DTS/dd)
    Dette var fordi
    - de første utgivelsene på DVD var mildt sagt elendige, og samtidig hadde LD kommet så langt at kvaliteten på utgivelsene hadde nådd toppen av det som var mulig for formatet
    - da DVD kom var det nesten ingen som hadde store tv'er og projektorer, og på en vanlig tv vil kompresjonsartefakter gi en større degradering av kvaliteten enn lavere oppløsning og mindre skarphet gir for LD

Jeg hadde selv LD på den tiden og var selvsagt 100% enig i at DVD var dårligere enn LD!! ops:

Når det gjelder bitrate på lyden har DD stort sett høyere bitrate på DVD (448 mot 384 for LD), mens DTS hadde høyere på LD (1536 mot 768 kbps for DVD). PCM-lyd fins på DVD også.

T2 special edition er f.eks en utgivelse som det ikke finne noe i nærheten av på DVD.
    Da regner jeg med du sikter til størrelsen på boksen og ikke innholdet på diskene

Ja man har høyere status med en Laserdisc spiller. Hvis du spør en dame på byen om hun har lyst å være med hjem å se på Laserdisc samlingen så er det en mye større sjangse for at det lykkes, enn om man spør om hun har lyst å være med å se på DVD samlingen. Sannynsligvis har hun DVD og har sett DVD filmer før i ei hylle.
    Der kan uansett ingen slå den gode gamle frimerkesamlingen :lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    T2 special edition er f.eks en utgivelse som det ikke finne noe i nærheten av på DVD.
    Da regner jeg med du sikter til størrelsen på boksen og ikke innholdet på diskene
    Selvsagt. Denne skinboksen er en juvel i enhver samling. Innholdet er akkurat det samme som DVD utgivelsen.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bøyer meg for kunnskapens makt...

Jeg falt av da laserdiscen fikk vanlig CD-lyd jeg ops:

Jeg stiller meg forøvrig undrende til enkelte av forumets medlemers evne til å sjekke opp individer av det motsatte kjønn her... Det er i det heletatt et dårlig tegn når dama er forelsket i hjemmekinoen, bilen, frimerkesamlingen, pengene dine osv. Husk at selv om laserdiscen er større, så er det jo fortsatt ikke størrelsen som teller. DVD-en er jo som kjent "stor nok" :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser forresten mye kuulere ut med en stor Lasersamling enn DVD samling. T2 special edition er f.eks en utgivelse som det ikke finne noe i nærheten av på DVD. (kostet vel 1400 kr eller noe sånt)

Ja man har høyere status med en Laserdisc spiller.
    Det hører kanskje hjemme i en annen kategori, men shit au.. Jeg følte meg litt hjemme her nå, for jeg har også T2 Special Edition i skinn og en laserdisc-spiller stående hjemme. Men for å være helt ærlig, jeg bruker det jo aldri... Så derfor - er det noe marked for slikt som dette? Er det mulig å få noe særlig penger for en ikke-veldig-avansert laserdisc-spiller og i underkant av 10 filmer (deriblant T2)?

Hågen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det var en korrekt antagelse at dette ikke er korrekt tråd for dette,
    Haagen... Opprett heller en ny tråd med link her inne, så avsporer du ikke diskusjonen her inne for folk som følger med på temaet som faktisk diskuteres...

Takker på forhånd!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nytt for meg at det gikk an å lage laserdiscplater i skinn!!?? :lol:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •