Trenger råd til min første hjemmekino oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd til min første hjemmekino oppsett

Hi,

Jeg har kjellerstua cirka 3,5 X 4 m, men syns jeg kan bare bruke 3,5m avstanden mellom projektor og lerret på grunn av peisen.

Det skal bli mitt første pj og separat video rom losning.

Tenker å kjøpe følgende produkter:
    1. Hitachi PJ-TX200 13 K i Sverige
    2. Denon 3806 tror den koster 10 K
    3 XTZ 2.2 Version 2006 kr 8995 SEK
    4 XTZ 99 W12 Piano Black kr 3595 SEK
    5 TZ 99 WMT Black Piano Painting kr 2195 SEK
    6 TZ 99 WMT CENTER Black Piano Painting kr 1295 SEK
    7. Lerret Adeo Greyvision Plano Delux ramme 16:9 160-240cm 4200 NOK

Signalkilde skal bli HTPC som jeg har i dag.

Totalt cirka 41 KNOK. Det tenker jeg kan gå op i prisen (til 50-60 kanskje), hvis det er hørbar forskjell i lyd eller bilde. Spørsmål er selvfølgelig hva er hørbar for meg... Hvis jeg kan samlingene med foto kamera, da jeg kanskje kan forklare. Alle vet om at Canon E20 er bedre kamera en E350D, men forskjellen er så små at jeg skulle valgte E350D. Pris forskjell er for stor til å kjøpe E20 for meg som er entusiast fotografer. Det som jeg leter etter for min hjemmekino er god kvalitet, men ikke helt topp som er overpriset.

Håper å få god råd. Jeg er ikke rivende med dette, og skall ta tid till å finne god losning. Takk for hjelp.

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsett

Jeg er ikke så kjent med alle produktene du har nevnt,men en Denonen kjenner jeg til.
    Har selv 3805`n, og det er vel det beste kjøpet jeg har gjordt noen gang på hjemmekinofronten.
    Og velger du 3806 så er den enda bedre spekket med "tilbehør" som du helt sikkert vil få gleden av.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så mye å hente på å kjøpe prosjektoren i Sverige, med toll og frakt?
    Mener å ha sett den til ca 14 k i Norge...

Med tanke på høyttalervalg ville jeg sjekket ut Dali Ikon serien.. Utrolig mye høyttaler for pengene, og en glimrende musikalsk opplevelse.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med han kjører til Sverige å handler og håper på å ikke bli stoppet når han kommer hjem igjen ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på hvis jeg kjøper høyttaler i Sverige (XTZ er producert der). Er det toll på høyttaler og prosjektoren? Jeg tenker det er bare mums. Du kan få Svensk mums tilbake og betale norsk mums. Og mums i Norge er det samme 25% som moms i Sverige

Er det noen som har Denon 3806 med XTZ hoytaller. Jeg skal lese om Dali Ikon Serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    If you don't mind I continue in English, takes three times as much to write in Norwegian and perhaps too many mistakes...

Looked at Dali Ikon. Dali Ikon 6; Dali Ikon Vokal 2; Dali Ikon On Wall set would cost around 18 KNOK and that is without sub. Going for Dali Ikon 7 would add another 3K. I am fine with price difference as long as there is difference in quality. I plan to listen to Dali in the near future, but would appreciat feedback and suggestions for sub. I also read about B&W DM604 S3;LCR600;
    DS6S3 for 21K again without sub. Feedback and sub suggestions would be appreciated.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et gedigent lerret du vurderer til en avstand på 3,5 meter. Du finner TX200 inkl. lerret til under 15000 i Norge.

Denon AVR 3806 er en knallforsterker, men det er ikke mange på forumet her som har erfaringer med XTZ. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut Focal.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Which Focal? Of course, I can try as long as the list is not too long. I don't think you can find Focal and Dali and B&W in one place. I found both Dali, B&W at HiFi Klubben, they also have 3806 and TX200, so it is possible to put everything together (I mean audio part) and hear it, change loudspeakers and hear it again.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ajocius
    Which Focal? Of course, I can try as long as the list is not too long. I don't think you can find Focal and Dali and B&W in one place. I found both Dali, B&W at HiFi Klubben, they also have 3806 and TX200, so it is possible to put everything together (I mean audio part) and hear it, change loudspeakers and hear it again.
    You wont find Focal and B&W in the same shop. Take a look at www.hifihuset.no for Focal speakers
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Which Focal model are you guys suggesting?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ajocius
    Which Focal model are you guys suggesting?
    That depends on your budget, but it seems to me that you can afford the Cobalt Series. You should contact Andrè on Hifihuset about prices because Cobalt is being replaced by new series now.

I bought receiver and speakers (not subs) from Hifihuset, and I got a very nice price on the whole package. (see my signature)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanks, do you imply that Focal Cobalt series would sound better than B&W or Dali? It would certainly cost more. Plus I think you can get better discount when you buy everything in one place.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IMHO yes!