Kjøpe høytalerpakke brukt eller nytt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøpe høytalerpakke brukt eller nytt?

Har fått et tilbud på dette settet til 7200,-. Det fremstår som nytt. Bør jeg kjøpe det eller nytt på Hificenteret? Det følger ikke med kabler, får jeg med det på Hificenteret? Hvis ikke, hvor mye blir det tilsammen for kabler ca.?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sparer ca 3000 på å kjøpe brukt og da kan du jo bruke det på fornuftige kabler (kan jo og kjøpe kablene brukt og få enda mer for pengene)... Du får nok kanskje prutet med noen kabler på Hi-Fi centeret men ikke for 3000! Hvis du føler anlegget er "som nytt" så hvorfor ikke.. Men det er jo altid morro å kjøpe helt nytt også og selvfølgelig fordeler med tanke på at du kan forme de akkurat som du selv vil med innspilling. Og ikke minst den følelsen av å pakke opp høyttalere helt nye fra esken og merke at ingen har rørt ved de før...:-) Da er det snakk om kjærlighet ved første blikk! Hehe...:-) En ting til; hvor gammelt er det settet som er brukt og er det noe garanti med? Det er altid enklere å forholde seg til butikk hvis det skulle skje noe... (reklamasjon, osv)

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får antaglig ikke med kabler på hificenteret heller isåfall får du bare med noen billige kabler. Hvor gammelt er HT settet? Og koster deg det noe å få hentet det?
    Hvis det ikke koster deg noe særlig å hente det og det ikke er spesielt gammelt og ikke har noen merker av slittasje så er vel rundt 7000,- en grei pris. Men er det derimot skade eller lignede ville eg heller lagt ut for nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hificenteret en tur idag, fikk ikke med noen kabler der nei. Så jeg kjøper brukt. Det er litt over et halvt år gammelt, fremstår som nytt, ikke noe riper eller lignende og selgeren bor bare 1 km herifra.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel ikke stort å lure på nei

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finduz
    Var innom Hificenteret en tur idag, fikk ikke med noen kabler der nei. Så jeg kjøper brukt. Det er litt over et halvt år gammelt, fremstår som nytt, ikke noe riper eller lignende og selgeren bor bare 1 km herifra.
    Fremstår det som nytt er det vel ingenting å lure på... Ferdig innspilt får du de også. Da kan du bruke de 3000,- på noe annet.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp 4kvmm på Biltema. Det er mere enn bra nok til den høyttalerpakken. Jeg bruker disse selv og er svært fornøyd.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratisss med nye HT :wink: Og som pnerbye du trenger ikke å bruke en formue på HT kabler... Hvis ikke du vil abslutt skal noe som ser lekkert ut. Liker best å skjule kablene eg :? Og hva er da poenget med bra utseende?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, Lokie. Men angående kabler ja, hva slags kabel er en 4kvmm? :P Du kan vel ikke gi meg en link? Og hvilke andre kabler trenger jeg til sub og slikt? Har desverre ikke så mye peiling på slikt.. :]

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 kvadratmillimeter (kvmm/mm2) fra Biltema finner du her: http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=78621

Jeg fant ikke denne i mono, men denne er fin til sub. Du trenger bare den ene lederen: http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=78697

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    4 kvadratmillimeter (kvmm/mm2) fra Biltema finner du her: http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=78621

Jeg fant ikke denne i mono, men denne er fin til sub. Du trenger bare den ene lederen: http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=78697
    Aha, hvorfor skjønte jeg ikke det. Takk for hjelpen da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å dra å kjøpe kabler i dag. Den 4kvmm hos Biltema ser jo grei ut, men sub kabelen blir nok litt kort, den må være nesten 8m lang. Hvilken bør jeg kjøpe da?
    Skal jeg bare ta en tur innom Hificenteret og kjøpe alle kablene der?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, kjøp heller et skjøtestykke til subkabelen. 4mm2 kabel på biltema holder lenge, lite vits i å kaste penger ut av vinduet på kabler fra hificenteret.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta evt en tur på Clas Ohlson. Ikke bruk for mye penger på sub-kabelen i alle fall. Har du god tid kan du jo handle denne? 500 bør i grunn være maks.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom hjem nå nettopp. Var innom Hificenteret og Clas Ohlson. Han på Hificenteret fant frem mange kabler, det kom på 4000,- til sammen. På Clas Ohlson derimot var prisen mye bedre. :P

Så jeg tror jeg kjøper 4kvmm kabel på Biltema til alle 5 høytalerene. Men det er 4 innganer på frontene, altså 2 terminaler(?), bør jeg bruke begge disse?

Og til sub, Clas Ohlson har en 10m lang RCA kabel, samme som den på Biltema. Men bør jeg ikke bruke begge kontaktene i stedet for 1?

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

Tror du skal bruke alle disse. Hvis jeg forstår det riktig så er det biwire du snakker om, og da kan du bare boble til 2 av dem, og så bare tar du 2 korte ledninger(10cm eller noe) og går ut fra den ene til den andre. altså den ene inngangen på høytalleren der du kommer med ledningen på forsterkere tar du å og legger den lille ledningen som du bare går inn på den andre av samme polaritet,,, lit vanskelig og forklare. Hensikten med å ha 4 innganger er jo bare å få bedre tverrsnitt, du kan altids kjøpe en biwire, men tror ikke du vil merke noe spesiell forsjell i lyden

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 innganger på høyttalerne betyr at du kan bruke en forsterker på diskant/mid og en forsterker på basselementet.. Dette sørger for at bassens store strømtrekk ikke går utover diskant/mellomtone... Normalt er det vel ferdige "kortslutninger" mellom de to inngangene slik at du kjører begge inngangene på samme forsterker..

Når det kommer til tilkopling av sub så har du bare en sub (LFE) utgang på forsterkeren din, så da kan du bare bruke en av kontaktene, med mindre du kjøper en splitter og kjører signalet i begge kablene.. Unødvendig;-)

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn slått av linser.... Søk litt på biwire, biamping for å lære mer om det;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Når det kommer til tilkopling av sub så har du bare en sub (LFE) utgang på forsterkeren din, så da kan du bare bruke en av kontaktene, med mindre du kjøper en splitter og kjører signalet i begge kablene.. Unødvendig;-)
    Ja, selvfølgelig. Kom ikke på at den fra Hificenteret var splittet i ene enden.
    Fant litt ut om Biwiring, satser på at det ikke er så mye forskjell. Så jeg kobler forsterkeren til de to øverste bare.

Takk for svar folkens, stikker til Biltema nå. :P

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig. Kom ikke på at den fra Hificenteret var splittet i ene enden.
    Fant litt ut om Biwiring, satser på at det ikke er så mye forskjell. Så jeg kobler forsterkeren til de to øverste bare.

Takk for svar folkens, stikker til Biltema nå. :P
    bi-wiring er tull!!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •