Hjelp! Lyd i stor stue...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Lyd i stor stue...

Jeg har et lite problem. Jeg har en relativ stor stue (ca 40 kvm) hvor anlegget er i den ene enden og spisestuen i andre. Der hvor spisestuen er er det en himling rett opp til andre etasje (med skråtak) mens den andre halvdelen (der anlegget står) er det betong-elementer som tak. Jeg føler mye at lyden forsvinner opp i andre etasje pga skråtak/himling. Har tenkt på muligheten med tykke gardiner som deler rommet akkurat der himlingen begynner (midten av stua) som jeg kan trekke for når jeg bruker anlegget/hjemmekinoen, noe som garantert hjelper på lyskontrollen men hjelper det på lyden??? evt. stoppe den store vandringen i lydbildet??? Hadde hvert morro å høre om det var noen som hadde en mening om det... :-)

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det hørtes ut som en god ide. I så fall ville jeg gått for scene-molton som du får kjøpt hos alle scene-spesialister. Det er tykt og demper lyden bra.

Men jeg har ingen erfaring med dette selv, så du bør kanskje høre med noen som har prøvd lignende i praksis (hvis det er noen da).

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tunge velour tepper skal visst funke veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill men de tingene dere nevner der er det beregnet på stue-bruk? Det skal jo være en viss waf standard og..(ellers kan man jo tenke seg jeg går en dyster fremtid i møte... Hehe :-)). Men ev hvor kan man få tak i sånne overnevnte ting og som gjerne ser litt bra ut?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes scene-Molton ser veldig bra ut jeg. Det er svart og mykt stoff som ser veldig proft ut. Men når det gjelder WAF så er det ikke alltid så lett å vite. Tror du nesten må ta det opp med din W

Jeg kjøpte mitt hos et annet firma i Oslo, men mange har også kjøpt herfra:
    http://www.sceneteknikk.no/i_frames.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte norsk sceneteknikk og snakket med en veldig behjelpelig kar og han sa jeg skulle prøve med dyner først for å se om det hadde noen funksjon, men han mente det kanskje kunne vere en god idê med scene-molton. God idê med dynene iallefall... Hadde i grunnen aldri tenkt den tanken selv men det må jo vere perfekt å bruke som utforsknings-materiale på forskjellige steder man vil ha forbedring i lydbildet!!:-) Så nå er det rett hjem for å prøve...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vert skikkelig sy-dame...:-) Fikk tak i scene-molton og har brukt litt tid på å sy og ordne til dette sånn at det passer. -Og det hjalp faktisk betraktelig!!! Lyd-bildet ble mye mer konsentrert der jeg ville ha den, så takk skal dere ha for gode råd... :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •