Nye høytalerkabler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Såså, var skeptisk til dette før jeg opplevde det selv også. Jeg bestilte 2 stk brukte BM A1 signalkabler, disse spilte fortryllende fra første stund syntes jeg.
    Bestilte da en ny BM Revelation med Furutech plugger og satte den til med forventningen om at det skulle være like bra. Blev meget skuffet over lyden, og sagde fra til Paul om det men skulle give den tid. Idag klarer jeg ikke å høre forskjell på de to kvaliteter.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    LOL... Minner meg om Geir Tømmervik/Oslo Hifi Center som tilbudte meg, dersom jeg kjøpte høyttalere og kabler av han for nesten 50 000,-, å spille inn høyttalerkablene gratis for meg som en rabatt. De brukte "spesielt" utstyr som kjørte lyd som dekket hele frekvensområdet opp til 60-70khz i en spesielt retning av kabelen over lang tid. Slik innspilling var umulig å få til hjemme, og gjorde kabelen av en helt annen klasse. Husker ikke hvor mange 1000,- jeg skulle spare på denne innspillingen, men det er artig å tenke på slike flotte tweaks mange tydligvis ikke kjenner godt til.....

Innspillingstid = Returrett + 1 uke.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabeldiskusjoner er det vel nok av allerede, så det er liten vits å starte noe ny. Innspilling av kabler har jeg vel ikke sett så mange diskusjoner på... Å pense kablene med olje, eller å spraye de med dyr superspray skal visst også gi en markant oppgradering av lyden... :?

Tviler ikke at du syntes lyden var bedre etter en stund nei, men at det er kabelen sin evne til å spille bedre etter innspilling forbeholder jeg meg retten til å tvile på...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Innspillingstid = Returrett + 1 uke.
    Jaja, men det er jo ikke butikkens feil at kablene bruker så lang tid på innspilling....

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er det noen som har erfaring med Viablue-kabler og hvordan de eventuelt er opp mot PM Audios Black Magic-serie?

http://www.xtreme-cable.com/kabel/sc-2.php

http://www.xtreme-cable.com/kabel/nf-75.php
    Jeg har disse og de er svæært bra. Ble så fornøyd at alle kabler er byttet til Viablue :grin: Har ikke testet Black Magic-serien, så hvordan de er i forhold til disse skal jeg ikke uttale meg om, men at Viablue-kablene er vel verdt pengene, se det kan jeg skrive under på :wink:

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Er servicen bra ? Jeg har prøvd å ringe de i hele dag men kommer alltid til mobsvar .. så de hadde prøvd en gang å ringe meg opp igjen så håper de gjør det i morra eller no om jeg fortsatt ikke kommer gjennom på tlf ..

Men syns det er betenkelig at så mange som har sett dette innlegget ikke har kablene selv ? MÅ jo være mange som har de når ALLE prater bra om de liksom ;P

HVOR ER DERE ?
    http://www.hifisentralen.no/

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kabeldiskusjoner er det vel nok av allerede, så det er liten vits å starte noe ny. Innspilling av kabler har jeg vel ikke sett så mange diskusjoner på... Å pense kablene med olje, eller å spraye de med dyr superspray skal visst også gi en markant oppgradering av lyden... :?
    vi har lest tidligere her om et strømselskap som fant ut at den beste isolasjonen for minst tap var oljemettet papir.
    transparent bruker det også i sine kabler.

så at dette hindrer statisk elektrisistet er ikke noe å diskutere!

oppfordrer deg til å kjøpe 10meter høyttalerkabel på biltema, modifisere 5 av de i duelundstil og påstå de låter likt.

selvsagt er det ingen som vil gjøre det, for alle VET jo med hodet full av fordommer om noe de skjønner, at det ikke fungerer hehe.......

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine kabler er iallefall statiske som f.... Støvfilla er svart etter å ha tørket av dem med Eco-spray!

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald