Nytt surround system! Denon, B&W Velodyne

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt surround system! Denon, B&W Velodyne

Hola!

Jeg har endelig bestemt meg for nytt surround system:

Denon AVR-2807
    B&W M-1 (5 stk.)
    Velodyne SPL-1000 v.2

Vurderte lenge B&W PV1 sub, men denne koster 12k, mens velodynen kjøper jeg brukt mye billigere.

Jeg er ute etter høy WAF og anlegget skal brukes i en liten stue på 25 kvm (kjøkken inkl. her).

Jeg har tenkt å kjøpe dette i morgen, så jeg trenger noen siste innspill på hva som helst! Jeg har tenkt å handle i morgen.

Edit:

Vurdere også Denon 3806 og kun kjøpe 2 stk M-1 og ta de tre andre i på neste lønning, bra forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var innkjøpet gjennomført. Det ble 2807 og 5.1 system som beskrevet over.

Jeg har et par spm vedrørende diverse saker og ting:

Hvordan fungerer dette med crossover mellom ht og sub, jeg kan jo justere XO manuelt på sub-en, samt det kan gjøres i reciveren, hjelp!? HT-en min går ned til 80 hz cirka.

Jeg glemte å kjøpe coax kabel og jeg bruker nå en vanlig analog rca kabel fra dvd til reciver (der det står coax), er dette et problem, kan jeg ødelegge noe?

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juster crossover på forsterkeren og sett crossover på subben til bypass eller max.

En vanlig rca kabel går bra. Det vesentlige er at den er 75ohm og godt skjermet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Juster crossover på forsterkeren og sett crossover på subben til bypass eller max.

En vanlig rca kabel går bra. Det vesentlige er at den er 75ohm og godt skjermet.
    Takk for tilbakemeldingen. Jeg brukte en vanlig analog kabel og dette gav ikke noe problemer. Ser at coax kablene koster et par lapper, trenger jeg virkelig bruke, la oss si 300nok, når jeg har endel kabler liggende her hjemme? Hvorfor er 75 ohm så viktig, det med skjermingen forstår jeg, men jeg regner med de aller fleste analogkabler er bra skjermet?

GG

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •