Hvilket AV utstyr ville du kjøpt hvis du vant 20 millioner i lotto? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 185
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Jeg spiller ikke lotto engang.Idiotisk spørsmål/tema synes jeg.Folk er altfor opptatt av penger.Ja jeg vet det er snakk om drømmer og sånn,men mener det er tull alikevel.....
    Om jeg skal vare så ville jeg overhodet ikke brukt 20 mill på anlegg,men kanskje 100000 til sammen på anlegg og prosjektor og anlegg i bilen. Resten ville jeg drukket opp......
    Var det ikke George Best som sa at han hadde brukt mesteparten av pengene sine på piker,vin og sang.
    Resten hadde han sløst bort :smile:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Var det ikke George Best som sa at han hadde brukt mesteparten av pengene sine på piker,vin og sang.
    Resten hadde han sløst bort :smile:
    Godt eksempel. Siden han var en knallhard alkoholiker som fikk livet sitt ødelagt og døde av alkoholinntaket !!! :-?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereofreak-MODEL 2330B
    et par Halcro DM-88 eller Edge NL Reference monoblokker, Pass Labs forforsterker, Burmester cd-spiller og selvfolgelig Avantgarde Meta Primo.
    Hadde jeg derimot vunnet bare 1mill ville jeg kjopt en ASR Emitter II, Shanling TT-200 og ogsa Avantgarde hoyttalere.
    men.. det kommer aldri til a skje..... ):
    Bilder eller linker til dette ? :grin: Kjenner noe av det men ikke alt. Avantgarde er helt rå.... Enig der

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 20mill hadde jeg vel kjøpt meg et hus med rikelig størrelse. Brukt endel 1000,- på å optimalisert rommet på mellom 50-100kvm.

Av anlegg så hadde jeg vel ikke brukt mer en max 2-300k, tror ikke jeg hadde merket store forskjellen etter det uansett. Kunne sikkert holdt meg billigere og. Men har man 20mill så har man 20mill.

Er ikke sikker på hva jeg hadde valgt av utstyr, men det hadde blitt noe som hadde tilfredsstilt meg uansett musikk og film. Eventuelt 2 anlegg.

I stereo ser jeg ikke bort fra at Dali Ms5 hadde stått høyt på lista, med noe snasen elektronikk til å drive de. Machintosh fks, el clase.

Kino modus måtte ha vært noe som spilte skikkelig fint, men samtidig fikk fram et realistisk lydtrykk og vel så det
    En skikkelig crt prosjektor og et utrolig stort lerret.
    Hadde brukt noen tusen på oppgraderinger i bilen.
    Sponsa far med sitt drømmeanlegg, kjøpt øreklokker og morris mini til mor

Handla meg 1xbulldog til, 1xbullmastiff og 1xrottweiler. Glad i dyr

Handla meg en bil som både fornuft og høyrefoten hadde trivdes med.

Tatt med meg kompisene på en skikkelig heisatur, eventuelt fiske tur til kola halvøya elns.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig pahf, hadde kjøpt meg et stort og fint hus med dedikert kino. Så hadde jeg kjøpt ca 150 K i kino og en stereo til samme. Resten hadde gått med til noe mer fornuftig. Sikkert veldig partypooper her dette, men det finnes nok mange mange folk i verden som trenger 20 mill mer enn meg. Hadde jeg vunnet 20 mill hadde jeg max beholdt 5. Penger gir ikke glede eller tilfredsstillelse i lengden.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville brukt 5-10 mill på hus. Ville ha kjøpt et villt stereoanlegg under endring. Hadde kjøpt 800D først- også selge videre om jeg får solgt, kjøpe Dali MS5, Usher + massevis av andre HTer og elektronikk. På kinoen ville jeg blåst 1 mill på rommet og 2-3 mill på anlegg. Ville ha hatt et rom på ca. 50-100 kvadratmeter. Ville nok ha hatt 1 sub per kanal + 1 SVS Plus/2 i hvert hjørne Tror rumperister vil bli unødvendig 10stk Natuzzi individuelle reclinere - 4 foran og 6 bak. DÆVEN. Tror dette hadde blitt rått. <ironi> Jeg hadde aldri i livet postet bilder på hjemmekino.no </ironi>

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for 20 store tror jeg jeg hadde begget et stort kino hus i hagen... å kjøpt meg et surr annlegg med von schweikert VR11. og noe fint til å drive dette...:-D kankje di største mono blokkene til jung son... og en surr prosessor...
    + noe kose greier til "fin" stua i stereo...

men jeg hadde først og fremst gjort noe med akkustikken i huset!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange som disser CV her dersom man hadde kunnet brukt 20 mill...

Men nå har det seg slik at CV uansett er så billig at man kunne kjøpt både et CV anlegg og et ultra high-end anlegg

Hvis jeg hadde hatt 20 millioner så ville jeg kjøpt meg et par greie effektforsterkere til hver front for biamping og et sett til med Ikon 2 høytalere til kanal 6 og 7 + en center og kanskje et HTPC kabinett til media pc'en min. En SVS PB12 Plus/2 hadde også kommet godt med. Er så fornøyd med lyden slik den er nå at jeg ikke har behov for noe nytt. Sannsynligvis fordi jeg ikke har hørt et vilt system enda, så jeg har ikke merket hvor dårlig det jeg har egentlig er

Ellers ville jeg nok ha kjøpt meg et hus og fått noen proffe til å mekke et bra hjemmekinorom for meg. I tillegg ville jeg selvfølgelig kjøpt meg en bil av noe slag. Har alltid hatt lyst på en BMW M3 av en eller annen grunn.
    Jeg skulle også kjørt til blomsterbutikken i min nye M3, kjøpt 1 stk rose til samboeren min og sagt at hun kunne dra meg med på tur hvor som helst i verden etter eget ønske. (Jeg liker ikke å reise noe særlig... men det gjør hun.. )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kanskje litt rar da:P Men jeg ville kjøpt THULE Spirit IA252B forsterker, THULE Spirit DVA100 DVD-spiller, B&W DM604 S3 Høyttalere, og et vanlig 37" lcdtv til rundt 20tusen...

Så ville jeg kjøpt meg fult Fusion NV anlegg til bilen Bilen skulle vært en mazda 3 sedan i den feite mazdablåfargen, 18" felger, senka, og alt som heter ekstrautstyr...

Vidre ville jeg kjøpt en lamborghini musilago som jeg kunne kjørt av og til

Og bygd meg et drømmehus i porsgrunn Der skulle jeg hatt en hushjelp som kom å vaska gulvene, vinduene, og tok seg av all vasking en dag i uka

Ble litt annet enn anlegg da men...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åh for et deilig spørsmål.
    ja jeg hadde kjøpt et par Cerwin-Vega! 1515 og et par til av AT-100.
    og 2 par AT-80 som bak og 1 par AT-40 som senter.
    om det hadde blitt no subb vet jeg ikke men kansje 2 stroker pro 18.

Så må man jo ha no PC stereo, da hadde jeg kjøpt Cerwin-Vega! DC-10/12 og en 12 V-Max som subb.

Man må jo også ha no i bilen
    da hadde jeg kjøpt 2 Cerwin-Vega! New stroker 15 baki og sp hadde jeg kjøpt et par Cerwin-Vega VE-8F eller no sånt og ribba den og lagt den i hattehylla

DETTE ER JO HVA JEG HADDE KJØPT HVIS JEG HADDE VUNNE 20.000.000KR.
    Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega! Cerwin-Vega!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Vidre ville jeg kjøpt en lamborghini musilago som jeg kunne kjørt av og til
    Godt at du vet hva du vil ha.. Er dette en ny modell eller? Har den tatt over for Murcielago??

Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Og bygd meg et drømmehus i porsgrunn Der skulle jeg hatt en hushjelp som kom å vaska gulvene, vinduene, og tok seg av all vasking en dag i uka
    Hvorfor ikke imoprtere en eller fler fra Sri lanka eller noe, de kan jobbe døgnet rundt for sammeprisen. I tillig tar de seg av alt! Her hvor jeg bor er det flere dusin av slike..!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin vega V-10F
    åh for et deilig spørsmål.
    ja jeg hadde kjøpt et par Cerwin-Vega! 1515 og et par til av AT-100.
    og 2 par AT-80 som bak og 1 par AT-40 som senter.
    om det hadde blitt no subb vet jeg ikke men kansje 2 stroker pro 18.

Ikke for å ødelegge den store CV drømmen din men Stroker PRO finnes ikke i 18"

Jeg har hatt CV og kommer kanskje til å ha det igjen, for jeg synes det er utrolig kult. Men hadde aldri brukt mange millioner på det! Hvorfor ikke gå for Usher D2 Eller JBL K2 eller Array! Mye mer ekstremt enn CV.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hvorfor ikke gå for Usher D2 Eller JBL K2 eller Array! Mye mer ekstremt enn CV.
    Bare glem det. Det blir det samme som å fortelle en Volvo 240 freak at det finnes biler som er penere, kjappere, sikrere og bedre bygget (ok, kanskje ikke bedre bygget da men)

DrE

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bygget et eget lydtett rom på kanskje 25-30kvm, og gjort det så akustisk bra som mulig med hjelp av et firma. Jeg liker "the american way", så jeg ville ha laget et theme for hele rommet.... kanskje noe romersk stil, med røde tykke og ekslusive gardiner og div. søyler. Ikke for mye av det gode, alt med måte. Hadde ikke blitt 100% lyskontrollert, men helt sort rom er veldig kjedeligt IMO. Kinostoler er utelukket og oppskrytt. 2 skikkelige 3-seter gode Natuzzi sofaer med Buttkickere romperistere i til bruk i film. Hele rommet skulle fått avansert lysstyring med eget LCD-panel

Et eget lystett teknisk rom àla løsningen til Akto med prosjektor og annet utstyr er et must. Kun det nødvendige utstyret skulle ha vært direkte tilgjengelig i rommet. Av utstyr ville jeg ha valgt følgende:

Focal Nova Utopia eller JBL K2 m/matchende center/bakhøyttalere. B&W 802D kunne også ha vært under vurdering. Sub måtte også testes ut. 2 stk. DD-15 eller DD-18 kunne ha vært en mulighet.

Meridian 864 og 800 forforsterker og DVD/CD-spiller
    Effektforsterkere måtte vurderes nøye og testes ut.. Kanskje noe Classè, Krell, Chapter Audio, McIntosh etc.
    Selfølgelig PS3, HD-DVD spiller, BluRay spiller og en skikkelig HTPC med mediacenter ++

Muligens et 100" lerret med muligheten til å veksle mellom 16:9 og letterbox. (projecta?) Bildeformidleren hadde vel muligens blitt en av de nye 1080P toppmodellene til Optoma, projectiondesign etc med en Crystallio scaler. Her hadde jeg fått profesjonell hjelp.

Med gode priser på utstyr, og mye egeninnsats burde det være mulig å klare dette for rundt en mill. +/-

Kanskje jeg etter hvert hadde fått et eget lytterom med et par hornhøyttalere og en rørforsterker.

Er det virkelig så ille å bruke 5% av en lottogevinst på sin største hobby... ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Bare glem det. Det blir det samme som å fortelle en Volvo 240 freak at det finnes biler som er penere, kjappere, sikrere og bedre bygget (ok, kanskje ikke bedre bygget da men)

DrE
    Ja jeg vet det egentlig, men tenkte det var verdt forsøket! Utrolig hva folk henger seg opp i.. hehe :P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Er det virkelig så ille å bruke 5% av en lottogevinst på sin største hobby... ?
    Syns du var direkte sparsom jeg

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Godt at du vet hva du vil ha.. Er dette en ny modell eller? Har den tatt over for Murcielago??
    Good one fabian

Jeg hadde ihvertfall brukt en del av pengene til en kino slik som akto eller Nobleman har, i det fete huset jeg brukte mesteparten av pengene til, igjen etter at jeg hadde kjøpt meg en skikkelig fet bil. Eller to.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Good one fabian

Jeg hadde ihvertfall brukt en del av pengene til en kino slik som akto eller Nobleman har, i det fete huset jeg brukte mesteparten av pengene til, igjen etter at jeg hadde kjøpt meg en skikkelig fet bil. Eller to.

samme her.. Noen kule biler, et fint hus, med et rom til stereo, og et til kino! Og resten ville jeg nok investert på en annen måte! Uansett skulle hvertfall gjort slik at (kristin halvorsen)staten fikk minst mulig!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Martin Logan Summit i front, drevet av Parasound Halo JC-1.
    Senter som matcher fronter, samt Vista som side og bakhøytalere.
    Og selvfølgelig Parasound elektronikk til dette også.

Til sub hadde jeg valgt 4xDD18 fra Velodyne.
    Som forforsterker, hadde jeg muligens valgt Denon AVC-A11XVA. Da jeg setter brukervennlighet høyt.

Ellers skulle det vært lagt mye penger i rommet, samt lysstyring og kjøling.

I dette drømmeoppsettet mitt, trenger man heldigvis ikke 20 millioner i lottogevinst, og er heller ikke helt uoppnåelig en gang i livet hvis hobbyen fortsetter. Forøvrig må jeg si at Parasound Halo JC-1 er noe av det råeste jeg har hørt på elektrostater.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Pluss at jeg hadde dedikert et sort ute/inne lokale som skulle blitt brukt til festing og lignende. Masse bra sitteplasser, rå bar, heftig party-anlegg, yakuzi, scene osv. Også selvfølgelig en svær øl-tank under bakken som jeg kunne ringt Ringnes eller no til å komme for å fylle opp når det måtte passe

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •