kid sitt båtanlegg handel! c,") - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Det blir lite spyling oppi en 21" fots amerikaner, tepper på gulv og skinnseter:wink: Disse båtene er vel ikke akkurat helt optimale for det Norske båtværet, men utrolig morsomt når det virkelig er fint.

Tror det skal fungere greit med vanlige elementer, finner jeg noen gode 6x9 til under to lapper som overlever to-tre sesonger er jeg igrunn fornøyd. Har marinebeskyttelse til cd-spilleren, så det burde gå nokså bra. Spilleren tar jeg med meg når jeg forlater båten, forsterkeren får jeg inn i et låst rom..
    skjønner.. skjønner.. hehe.. Men da blir jo saken lettere..
    Til den spilleren DEH-P30MP kan du nok kjøpe i tilleg en standard pioneer kontroll.

hadde jeg vært deg nå, hadde jeg tatt meg en tur til Torshov eller et annet sted som har bra bilstereo demo muligheter. Så kan du høre på forskjellige elementer. Det gjorde jeg med en kompis for en stund siden og det var veldig bra. Da kunne man lett høre forskjellen mellom forskjellige elementer.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er kurrant nok dette, har samme amp selv i bilen, og den leverer strøm. Men noe spesiellt fint vil det ikke spille. Spiller høyt ja, men lite mellomtone, mest bass og en diskant som jeg ihvertfall ikke har sansen for.
    Marinehøytalerene vil jeg jo vurdere opp mot noen skikkelige 6x9. Må høre dem først, har hatt flere forskjellige marinehøytalere før.. og alle jeg har hørt, så føles det som artisten synger med klype på nesa

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Hvordan ville det blitt med noe slikt?

Pioneer DEH-P5800MP 2.290,-
    Rockford Fosgate P4004 3.395,-
    JBL Marine 6,5" høyttalerpar 1.395,-
    Pioneer TS-W3004SPL 1.990,-
    Totalt: 9.070,-

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1562
    http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=989
    http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1588
    http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=697

Mulig den basseren kunne likt seg med litt mer, men tester viser jo at den rockford spilleren yter meget bra i forhold til oppgitt effekt..? Pluss at jeg kan ikke riste istykker glassfiberen i båten

Jeg tror dette kan bli veldig bra dette her altså..
    Tror ikke du blir veldig skuffet hvertfall.. Ellers så står jeg fortsatt for det rådet jeg gav deg i det inlegget jeg nettopp skrev.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Svigers hadde et par fra pioneer i båten sin! De var helt grei lyd i! Merket ikke noe til dårlig lyd jeg ihvertfall!
    Enig her.. De sony og spessielt Pioneerene jeg har hørt, tror pioneerene var 8" eller noe, og de var veldig gode, masse bass og spilte egentlig veldig klart og fint, samme med de Sony elementene vi hadde i båten vår før.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    skjønner.. skjønner.. hehe.. Men da blir jo saken lettere..
    Til den spilleren DEH-P30MP kan du nok kjøpe i tilleg en standard pioneer kontroll.

hadde jeg vært deg nå, hadde jeg tatt meg en tur til Torshov eller et annet sted som har bra bilstereo demo muligheter. Så kan du høre på forskjellige elementer. Det gjorde jeg med en kompis for en stund siden og det var veldig bra. Da kunne man lett høre forskjellen mellom forskjellige elementer.
    Noen som vet hvor i Vestfold det er lettest med gode demoer? :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen(i dag) blir det en runde rundt for å se på Pioneer, og hva dem har å by på

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er første omgang avgjort!
    Pioneer som cd-spiller på noen Pioneer 17cm høytalere i siden.(Fant ut at dette passet best design messig, pluss at jeg fant noen jeg likte lydsignaturen til)

Neste steg blir da en forsterker og 2x10" under baksetene i båten tenker jeg:wink:

Takk for hjelp så langt!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde vurdere 2 batterier og en batteriisolator, slik at du alltid har et friskt batteri til motor. Store anlegg og 1 ankerdram eller 2 i båt, er et båtbatteri's værste mareritt. Batteriet i min båt ble det stadig terrorisert da jeg tvang det til å fòre en 18" Earthquake med strøm natta lang. Løfte på tunge batterier er det siste du ønsker å gjøre "dagen derpå"...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, den problemstillingen har jeg allerede tatt for meg, så eget batteri til anlegg er faktisk allerede underveis, disse tunge bensinmotorene krever litt strøm for å starte, ikke akkurat mest optimalt å ro en nokså stor daycruiser heller. Men likevel, takk for et veldig godt og fornuftig forslag:wink:

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt seint, men jeg ville vurdert sony spiller, fordi du får vanntette kontrollpaneler til de, som passer inn i std. rattkontrollkontakten.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte det sterkt, men vet ikke helt hva jeg syntes om lyden i dem. Pluss at jeg tidligere har hatt Sony i båt, og ikke vært helt hundre prosent fornøyd lydmessig og funksjonsmessig. Men vi får se, tipper at en sommer klarer å ta knekken på en nokså dyr Pioneer spiller :-/

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt ikke solgt mitt:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=500&mypage=1

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jo litt morsomt ut, men tror jeg vil få plasseringsproblemer med 15". Må iallefall litt måling til evt, og i det regnværet vi har i dag har ikke jeg tenkt meg ned i båten.. :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Dette tok litt lenger tid enn beregnet, men endelig fikk jeg handlet startpakken.

Ble Pioneer DEH-P80MP. Egentlig litt over mitt cd spiller budsjett(kom på over fem tusen). Pluss at jeg kjøpte et Rockford Fosgate kit(T162S). Så da har båtanlegget fått en start:wink:'

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •