Ny pickup.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Ny pickup.

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny pickup.

Ja.
    Har nå da tenkt å skaffe meg en ny pickup til lp spillern. For den som sitter der er nå ganske slitt.

Spiller jeg har er en Sony PS-X555ES. Ganske gammel spiller men fortsatt ingen problemer med den.Og den er helautomatisk. Har bytta stiften en gang, den som sitter der nå var den råeste Hifiklubben hadde for en del år siden. Da snakker vi vertfall om 10 år. En denon stift. Veit ikke hvorfor jeg byttet ut den orginale, kanskje fordi han jeg snakka med var så overbevisende. Og jeg tror ikke jeg gidder å legge alt for mye kroner i det, men rundt et par tusen for vi vel holde oss. Og jeg har ikke skjekka opp noen ting enda, så jeg hadde da håpet på om dere lp experter har noen gode tips angående stifter.
    Og siden jeg har tatt vare på orginal stiften skal jeg skjekke hvordan det står til med den.

Tommy

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk www.audiophile.no sine ferske pick-up tester, de har valgt Dynavector 10x5 som sin referanse.

mvh

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal skjekke det opp.
    Takker

Tommy.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs ikke dette utrolig mye på hva slags musikk du spiller?

Det finnes hvertfall bøtter og spann innen trance sjangeren!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Stifter og reimer

Trenger noen ny stift eller reim til platespilleren eller reim til spolebåndopptakeren, filmfremviseren prøv Stiftservice.com han har trolig Norges største utvalg til eldre spillere. Han har det meste på lager, det han ikke har skaffer han raskt.

Husk att en stift slites fortere enn du tror, den er ikke evig varende, spilletid vil variere alt etter tilstand på platene. En slitt plate sliter også på selve stiften.
    Bytt stift etter ca 600-1000 timer spilling, du vil først da høre att lydbildet blir bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Stift skaffern
    Trenger noen ny stift eller reim til platespilleren eller reim til spolebåndopptakeren, filmfremviseren prøv Stiftservice.com han har trolig Norges største utvalg til eldre spillere. Han har det meste på lager, det han ikke har skaffer han raskt.

Husk att en stift slites fortere enn du tror, den er ikke evig varende, spilletid vil variere alt etter tilstand på platene. En slitt plate sliter også på selve stiften.
    Bytt stift etter ca 600-1000 timer spilling, du vil først da høre att lydbildet blir bedre.
    Lar denne passere til tross for at det ligner litt på reklame! Men neste gang derimot....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •