Phono forsterker (riaa) anbefaling ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Phono forsterker (riaa) anbefaling ?

Trenger innput på hva som kan være et godt kjøp.

Har en Projekt RPM 4 med standard arm og pickup. Fikk med en B-tech phono box når jeg kjøpte den, men den summer og er vel bare et nødstilfelle. Må byttes til mitt bruk.

Jeg skal bruke den sammen med Counterpoint Solid 8E preamp og Solid 1 monoblokker på Totem Arro høytalere.

Kunne tenke meg en billig men god phono, gjerne med rør. Vil altså vite hva som kan egne seg og til hvilken pris. Kjøper helst brukt.

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på hvilken pu som følger med RPM4 (tror det er en eldre omarbeidet plast-grado, med en høy output på 4,5mV), denne pu'en vil jeg egnetlig forvente at ligger på ca. samme kvalitetsnivå som btech'en din.

Er du sikker på at du ikke har et jordingsproblem etc. som gjør at det støyer?
    kanskje btechen står oppå eller for nære noen andre komponenter.

Greie phono forsterkere starter på ca. 2000 du finner også eksemplarer av arten til opp mot 200 000kr.

Mvh

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er redd for at kilden til støyen ligger et annet sted og at selv om du kommer hjem med et dyrt phono trinn så har du like mye eller mere støy.

Jeg ville trodd at btechen ikke var verdens mest "følsomme" trinn.

Mvh

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert rett ifm støy. Phonoen er nå koblet til en reciver kun for å prøve og den har ikke en sikkelig jording.

Tviler litt på det du sier om at den utrolig kjipe boksen til B-tech skal passe til RPM 4 og pu. Den koster vel 3-400 kr ny !

Projekt sin egen mm/mc riia koster vel rundt 980,- og SE versjon 1990,- Mulig at det ikke er mye å hente på bedre riia men det er jo i tilfelle synd.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enormt mye å hente i gode phono trinn!

Jeg stoler 100% på at btech er dårlig, men de er ikke mye å skryte av de andre trinnene du nevner heller. Jeg er strengt tatt ikke sikker på at de er bedre i det hele tatt.

Poenget mitt er at platespiller-riggen din nok er ganske god balansert, og det burde være fint mulig å kose seg med den.

Dersom du skal oppgradere så ville jeg sett på pick-up og riaa samlet, det er ikke pick-up'en som drar opp prisen når du kjøper rpm4 pakkeløsningen.

Dersom du sender meg en pm så kan jeg evt. låne deg en pre-amp med god riaa eller bare en god riaa.

mvh

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo utrolig hyggelig av deg :-P Skal utenlands en ukes tid nå og vinylprosjektet går i sakte fart. Men sender deg en pm når jeg er tilbake etter 17 mai.
    Er nok mye å hente på pick up. Har hørt at Denon DL 160 er mye for pengene, men kan så å si ingenting om å mekke/justere platespiller så er avhengig av hjelp med dette.
    Hvis du har den platespilleren som det er linket til er du vel litt over snittet interesert i vinyl :grin:
    Kunne som nevnt tenke meg et rimelig rørphono og da evt en rimelig men god pu.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •