Auto-oppsett og integrert forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Auto-oppsett og integrert forsterker

Har pr i dag et stereoanlegg med en integrert forsterker uten prosessorinngang. Planlegger nå å utvide til surround, med en rimelig receiver som skal drive frontene via pre-out, og center og bakkhøyttalere med de innebygde forsterkene. Den integrerte jeg har banker trolig de fleste receivere relativt langt opp i pris i lydmessig, så det er ikke aktuelt å ikke bruke denne.

Så til spørsmålet: Hvordan vil det fungere mtp volumnivå på frontene dersom man justerer volumkontrollen på den integrerte til et fast punkt, f.eks kl 12, og kjører autosetup? Vil det fungere tilfredsstillende med volumkontroll fra receiver? Vil jo tro det skal gå greit slik at forholdet på lydnivået høyttalerene i mellom blir riktig. Noen synspunkter?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tråd på dette for en tid tilbake, konklusjonen der var vel at dette er en dårlig løsning dessverre.

Er egentlig ingen fornuftig forklaring på det bortsett fra at lyden ikke ble bra. Teknisk sett / teoretisk er det ingenting i veien for at dette skal virke, men det er nok kombinasjonen av to "forforsterkere" som kan gi noen uheldige utslag. Det ville vært en fordel om den integrerte hadde deling mellom pre og effekt, da hadde det antakelig gått bedre.

Kanskje du får solgt den integrerte til en grei pris og kan investere i en effektforsterker?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kanskje du får solgt den integrerte til en grei pris og kan investere i en effektforsterker?
    Er ikke særlig interessert i dette, da jeg ikke har noen tro på at da får noe som kan matche den jeg har. Til en fornuftig pris vel og merke. Stereo er det viktigste, så jeg vil ikke ofre noe der. Hører mye på musikk, og ser ikke så mye film.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •