Usher - Diskuter alt innen Usher! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 192
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det var da forferdelig hvor hårsår folk var i dag da... Skulle nesten tro du var en noe overivrig moderator....
    Beklager moderator taktene! :-)

Fine innlegg du hadde i en annen tråd, ser du har mye positivt på lager!

mvh Dag

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg hadde for høye forventninger til denne tråden da jeg begynte å lese den, MEN...
    jeg hadde håpet å kunne lese ut av innleggene hva som kjennetegner Usher (som jeg ikke har hørt enda), hva slags lydsignatur de har, hvordan de låter i forhold til andre merker etc. etc....
    I stedet får vi en totalt uinteressant diskusjon om dypbass, hvem som har påstått hva osv... mitt håp er da at noen poster litt om hva Usher faktisk leverer! Stjerne i boka til Majesty som startet tråden, men tror kanskje ikke dette er hva han forventet å oppnå... correct me if I'm wrong, Majesty!

Over og ut...:?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Les tråden bedre før du poster, vi snakker om bass som mangler MYE lengre opp, jeg lurer fært på hvor mye som mangler selv helt opp på 60 hz. Skjønner du bedre nå?
    Hvorfor tror du de ruller av ved 60 hz, har du frekvensmåler i ørene?(no offence) Skjønner at du er skuffet over D2, men en såpass seriøs høyttalerprodusent har da ingenting og tjene på å jukse med oppgitt frekvensgang på en slik høyttaler?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ruller selvsagt ikke av ved 60Hz, og går også vesentlig dypere enn 28Hz. -3dB ved 28Hz er slik det bør være for at man skal slippe boomy bass. Boomy bass blir man som regel fort lei, og jeg kan være enig i at de ikke har spesiellt mye imponatorfaktor. De er bare der og stopper ingen ting av det som ligger på plata. Man får litt monitorfølelse (monitor i ordets rette betydning og ikke i den misbrukte betydningen) av disse; shit in-shit out, og da først oppdager man hvor mye godlyd og lite shit som ligger på forskjellige plater.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    De ruller selvsagt ikke av ved 60Hz, og går også vesentlig dypere enn 28Hz. -3dB ved 28Hz er slik det bør være for at man skal slippe boomy bass. Boomy bass blir man som regel fort lei, og jeg kan være enig i at de ikke har spesiellt mye imponatorfaktor. De er bare der og stopper ingen ting av det som ligger på plata. Man får litt monitorfølelse (monitor i ordets rette betydning og ikke i den misbrukte betydningen) av disse; shit in-shit out, og da først oppdager man hvor mye godlyd og lite shit som ligger på forskjellige plater.

Rent tullprat fra en som burde vite bedre, skuffet over deg nå snickers.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvorfor tror du de ruller av ved 60 hz, har du frekvensmåler i ørene?(no offence) Skjønner at du er skuffet over D2, men en såpass seriøs høyttalerprodusent har da ingenting og tjene på å jukse med oppgitt frekvensgang på en slik høyttaler?
    jeg skjønner heller ikke vitsen med det, men faktum er at jeg har hørt samme fenomen 3 ganger i tre forskjellige rom, og hver gang sammenliknet med høyttalere jeg kjenner.

Og med plater jeg kjenner. Skikkelig trist, INGEN kan like sånn lyd, selv ikke bass-hatere. Det over 80 hz imponerer, men resten mangler.

merkelige greier, jeg skal ihvertfall ikke ha D2 uten seriøse subløsninger.
    (Nytt hus med større plass hadde også vært fint....tar jo litt plass...)

Ifølge Snickers har de perfekt bass, tydeligvis har snickers skiftet lydideal og nå skal bassen hverken høres eller merkes på kroppen, bare være målbar eller noe???

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, morsom disuksjon.. Spør av ren nysgjerrighet, for jeg er HELT blank på Usher og D2. Eneste jeg vet vedr. Usher, er at modellen som står hos Chris per. idag spiller veldig bra og er en fryd for øyet..

Hva slags rom hørte du D2 i Dag? Synes det er merkelig at slike høytalere evt. skulle spille slik, men selvfølgelig tar jeg med i beregningen at du har testet Usher godt selv hjemme, har utrolig mye rått utstyr hjemme og har sett\hørt veldig mye, mange forskjellige steder, dine erfaringer er femti hakk høyere enn mine iallefall. Spør også om hva slags musikk du hørte på? (Mulig det er nevnt tidligere)

Veldig interessant med et slikt synspunkt du kommer med :wink: Tror 99% av andre deltakere her på forumet aldri har hørt D2, så det tar jeg med en klype salt. Jeg liker Jørn sin opptreden veldig godt, synes han er en hyggelig og kul kar, med mye å komme med.. Fatter ikke helt at dere to har ulik oppfatning av denne høytaleren, men det ligger sikkert mer bak enn jeg aner.

Går ut ifra at du har hørt D2, Jørn, eller?(Sikkert et dumt spørsmål, burde vel ta det som en selvfølge egentlig..?) Er veldig ivrig på å få hørt D2 selv i løpet av sommeren, så jeg kan få gjort meg opp en mening selv. Jeg har alle dører og vinduer åpne og har ikke gjort meg opp noen mening om D2, utenom at jeg synes de ser og er altfor store..

Gi en nybegynner litt informasjon

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvsagt har jeg hørt D2. Jeg har også hørt D2 gjengi dypbass med et attack av en annen verden.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Mulig jeg hadde for høye forventninger til denne tråden da jeg begynte å lese den, MEN...
    Da er vi to. Hadde håpet å finne litt spennende info om et spennende merke med modeller som også fungerer som møbel i ei stue. Denne D2-diskusjonen har jo sålangt vært fullstendig uten verdi og preges av det ene personangrepet etter det andre.

Topic:
    Jeg ser flere modeller, bl.a s520 fra Usher og Dynaudio Focus 110 veier mellom 5-8kg. Er ikke det lite, selv på en monitor? For meg er det foreløpig kun stativ som er aktuelt. Er veldig fornøyd med de jeg har, men en har jo alltid lyst på no nytt...

Har ellers funnet ut at det er en Usher-forhandlere i Norge:
    Dacapo hifi moss tlf 69256044
    Hifihjørnet i Drammen tlf
    Maxwell Hifi Stavanger Tlf 51 59 56 00
    Martech audio på Sola, tlf. 48009500

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Da er vi to. Hadde håpet å finne litt spennende info om et spennende merke med modeller som også fungerer som møbel i ei stue. Denne D2-diskusjonen har jo sålangt vært fullstendig uten verdi og preges av det ene personangrepet etter det andre.

Topic:
    Jeg ser flere modeller, bl.a s520 fra Usher og Dynaudio Focus 110 veier mellom 5-8kg. Er ikke det lite, selv på en monitor? For meg er det foreløpig kun stativ som er aktuelt. Er veldig fornøyd med de jeg har, men en har jo alltid lyst på no nytt...

Har ellers funnet ut at det er en Usher-forhandlere i Norge:
    Dacapo hifi moss tlf 69256044
    Hifihjørnet i Drammen tlf
    Maxwell Hifi Stavanger Tlf 51 59 56 00
    Martech audio på Sola, tlf. 48009500

Til informasjon, tråden begynte som en ren D2 tråd, men skiftet senere navn.
    Til de misfornøyde :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja, selvsagt har jeg hørt D2. Jeg har også hørt D2 gjengi dypbass med et attack av en annen verden.
    Dypbass med attack, det skulle jeg likt å høre!

D2 har fantastisk attack og dynamikk, som jeg har nevnt tidligere i tråden.

Men her blir det full begrepsforvirring.

Men når det er sagt, så kan det godt hende Snickers har hørt disse sakene hjemme hos Usher importøren i et lite rom, mens jeg kun har hørt dem i tre forskjellige store rom.

Snickers har vært meget tilbakeholden med konkret info om hva han har hørt, kunne vært gøy om han gadd å dele dette med de som leser tråden.
    Jeg har gjort mitt beste for å beskrive hva jeg har hørt, og det har vært skuffende mht driv og engasjement i bassen under 80 hz, mens attacket i midbassen og mellomtonen er fantastisk.
    Dag :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden var opprinelig en D2 tråd ja. Men da det ble snakk om litt annet etterhvert, så ville jeg lage en Usher tråd der hvor alle kan snakke om alt innen Usher. Så for de som lurer på noe ang. Usher, spør her Det er det denne tråden er til nå!

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til informasjon, tråden begynte som en ren D2 tråd, men skiftet senere navn.
    Ja, etter knappe 23 innlegg for 4 dager siden. Jeg syns fortsatt D2 diskusjonen fremstår som verdiløs, og er en tråd der folk kan hakke på hverandre.

Topic: Leste i en anna tråd at g-h(?) skulle skulle selge noen Usher-monitorer som så ut som to smykker. Men nå har han visst fått AV så jeg regner med de er borte. Er det noen som har hørt noe til x-??? modellene, eller blir de for små og billige for de fleste?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Ja, etter knappe 23 innlegg for 4 dager siden. Jeg syns fortsatt D2 diskusjonen fremstår som verdiløs, og er en tråd der folk kan hakke på hverandre.

Topic: Leste i en anna tråd at g-h(?) skulle skulle selge noen Usher-monitorer som så ut som to smykker. Men nå har han visst fått AV så jeg regner med de er borte. Er det noen som har hørt noe til x-??? modellene, eller blir de for små og billige for de fleste?
    Helt greit at du synes det, men helt sikkert interessant for de som ønsker å høre hvordan folk har opplevd lyden i dem. Og det er det tråden handler om.
    Slutt å klag :-)

Jeg har X-616 senter og synes den gjør en meget god jobb, skikkelig god dynamikk og ren klar lyd selv på høye nivåer, hvor andre senterhøyttalere begynner å svikte.
    Ser du, der fikk du vite litt mer....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt dem i Horten på messa der, og hjemme hos Jørgen. De låter helt klart bedre hjemme hos Jørgen. Hvordan de er stilt opp i ulike demosammenhenger bærer nok dessverre litt preg av at de veier nesten 300kg/stk.

Om man plasserer 2 stk SVS plus/2 i et normalt rom behøver man definitivt ikke få noe særlig bass av den grunn. Det kan plasseres totalt feil og ende opp med å låte fullstendig avmagret. Det er forresten også fullt mulig med et par Compass Dancer for den saks skyld.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-serien er forsåvidt god, men tar man for eksempel X929 som har samme elementbestykning som 6371 så må jeg si at det allikevel er veldig store lydmessige forskjeller. De koster vel også det samme, men 6371 har mye riktigere bass, og alt stemmer liksom så mye bedre på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    quote:Om man plasserer 2 stk SVS plus/2 i et normalt rom behøver man definitivt ikke få noe særlig bass av den grunn. Det kan plasseres totalt feil og ende opp med å låte fullstendig avmagret. Det er forresten også fullt mulig med et par Compass Dancer for den saks skyld.[/QUOTE]

Helt enig Snickers. Satt akkurat i kinoen min med 2X SVS plus/2 og der spiller de skikkelig nøytralt og fint, skikkelig tight.

Takk for at du fortalte litt mer om D2 opplevelsene dine, har du mer på lur? :-)

Saken er at i alle de tre tilfellene har jeg fått sammenliknet direkte med Compass Dancer høyttalere, og derfor må jeg ha lov til å stille spørsmålstegn når Compass Dancer spiller deilig engasjerende bass mens D2 ikke gjør det.(50-80 hz tipper jeg, har jo målt endel og har grei peiling på frekvenser)
    Og dypbasstesten viste at Dancer leverte mens D2 ikke gjorde det.

Snickers, kan du ikke ihvertfall være enig i at dette var tilfelle i Horten????
    Jeg og Flageborg var ihvertfall fullstendig enige, så det er rart om ikke du er det også. Ørene våre er jo ikke SÅ forskjellig skrudd på :-)

Ellers synes både jeg og Flageborg at resten av registeret var meget kompetent, hadde de hatt en skikkelig subløsning i Horten sammen med D2 ville det vært en drøm!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...................... hadde de hatt en skikkelig subløsning i Horten sammen med D2 ville det vært en drøm!
    :-D :-D :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke subløsning er tingen. Jeg vet ikke om du hørte 802D med sub i samme rommet i fjor jeg? Det er ikke akkurat lett å få noe til å fungere nedover der i det heletatt, så min kommentar i forhold til at det låter bedre hos Jørgen var litt myntet på at det faktisk låter meget bra hos ham, mens det var ikke spesiellt mye nedover i Horten. Det som jo var litt gøy var at det var en del nedover i 6311. Imidlertid spilte han ikke så mye basstung musikk da jeg hørte det i Horten, og seansen var ikke så lang.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X929 ja...Faktisk ikke hørt om, hva er prisen på en slik?

Har foresten Usher noen monitor høyttalere jeg kan feste på bakveggen?

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •