Usher - Diskuter alt innen Usher! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 192
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke noe hast for min del, regner med at min tur kommer en gang i tida. Tenkte bare å hjelpe til for både din og min fordel, dersom du trang lang-transport jeg! Dersom det skulle vise seg at det ikke er noe problem å ha meg med, er det selvfølgelig bare å gi en lyd fra seg, men jeg vil ikke oppta plass for andre viktige kandidater evt, eller være til bry :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Sikkert ikke noe problem at du er med. Men vet ikke om du er i form til det nå til tider?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat i dag eller i morgen, men har fått tak i noen naturmedisiner, som muligens kan lure kroppen til å tro at den er friskere enn den er.. Så dersom det er snakk om en uke, kan det hende jeg orker. Er iallefall bare å gi en lyd fra deg evt! :-p

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Basselementene er produsert av Usher, driveren til horna er produsert av Pioneer sin proffavdeling, TAD.

Frode
    beklager litt feilinfo, sjekket på webben nå og du har så rett! Fikk info om de bassene men de er ikke Pioneer, sjekket aldri fakta selv.. :-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler på usher lager de der, ser helt identisk ut til eminence type PA elementer. muligens modifisert på usher sine spesifikasjoner

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    tviler på usher lager de der, ser helt identisk ut til eminence type PA elementer. muligens modifisert på usher sine spesifikasjoner
    Her er en link til elementet: http://www.partsexpress.com/pe/showd...number=296-630
    Jeg ser det ikke som særlig sannsynlig at en taiwnesisk høyttalerprodusent får elementene sine produsert av Eminence i USA.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har vi mannen som kjenner til litt større høyttalere. Kan man egentlig se på avataren hans også da

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher D2 leverer IKKE dyp-bass, men har et ATTACK i øvre bass som er helt sinnsykt heftig.

Må brukes sammen med et par skikkelige SUB'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Usher D2 leverer IKKE dyp-bass, men har et ATTACK i øvre bass som er helt sinnsykt heftig.

Må brukes sammen med et par skikkelige SUB'er.

Lurte på når du skulle våkne :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To stykker som sier de ikke leverer dypbass, da får jeg bare holde meg til det da Ser i katalogen at de går ned til 28Hz...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    To stykker som sier de ikke leverer dypbass, da får jeg bare holde meg til det da Ser i katalogen at de går ned til 28Hz...

Hadde de levert 28 hz hadde det vært fest!!! :-)

Hadde de levert skikkelig 40 hz hadde det fremdeles vært fest!

Selv 50 hz med trykk er jo gøy, 60 hz også!

Men når man spiller en skive med skikkelig bass, feks Yello på en vanlig høyttaler først, og det basser skikkelig godt, deilig tight bass som kjennes i kroppen :-)

Så kobler man på D2, og all den deilige bassen er borte????

OK, første gang tenker man at det er feilkobling, neste gang i Taiwan begynner man virkelig å lure, og tredje gang man hører dem i et tredje rom da lurer man ikke så mye lenger.

Håper det hjalp :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis er det andre egenskaper som gjør at man setter pris på en slik høyttaler enn bare dypbass....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Heldigvis er det andre egenskaper som gjør at man setter pris på en slik høyttaler enn bare dypbass....
    Og det vet du en del om.....................selv om du aldri har lagt øre til denne høytaleren ? Eller............?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Og det vet du en del om.....................selv om du aldri har lagt øre til denne høytaleren ? Eller............?
    Regna med at du kom til å kommentere den.... Legg merke til når jeg skriver "en slik høyttaler"... Altså når man kjøper en ren high-end høyttaler til nesten 200 000,- så gjør man ikke det utelukkende fordi den kan spille masse dyp bass under 35hz. (ja, bass er en viktig del av musikken også, jeg vet det)

DENNE høyttaleren har jeg ikke hørt, ei aldri sagt jeg har hørt. Men de gangene jeg har vært så heldig at jeg har fått hørt flotte high-end systemer, og gåsehud-faktoren har vært stor, har det ikke vært fordi de spiller masse dypbass og kan konkurrere med Cerwin Vega og SVS....... uten sammenligning forøvrig.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man med en høyttaler som mangler vestentlige deler av frekvensspekteret?

Skal man som HåkonN sier tenke som så at; "joda, denne høyttaleren er så fin, stor og dyr at det er ikke så farlig om man mangler litt". Hadde du, HåkonN, godtatt om det manglet 2 oktaver nedover fra 20kHz?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hva skal man med en høyttaler som mangler vestentlige deler av frekvensspekteret?

Skal man som HåkonN sier tenke som så at; "joda, denne høyttaleren er så fin, stor og dyr at det er ikke så farlig om man mangler litt". Hadde du, HåkonN, godtatt om det manglet 2 oktaver nedover fra 20kHz?
    Er det dårlig vær på østlandet for tiden eller?

Det var da voldsomme til angrep på en kommentar etterfulgt av et blunkende smileyfjes.... tydligvis at dypbass er et følsomt tema for mange her, og bør ikke fleipes med....

Legg forøvrig merke til hva jeg skrev:

sitat:
    Heldigvis er det andre egenskaper som gjør at man setter pris på en slik høyttaler enn bare dypbass.... sitat slutt.

Jeg vet jo like godt som alle andre at man ønsker hele frekvensområdet inntakt når man velger en slik høyttaler, men som du sikkert skjønte så var det en halv-fleipete kommentar om at alt handler ikke lenger bare om dypbass når man kommer opp i den klassen.....

Jeg kaster håndklet, og beklager på det sterkeste min flåsete kommentar om dypbass...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke svart på det jeg spurte om?

Er det dårlig vær på østlandet for tiden eller?
    Ja :-D

tydligvis at dypbass er et følsomt tema for mange her, og bør ikke fleipes med....
    Det har ikke noe med dypbass å gjøre, det å fornekte at bass er viktig blir helt feil. Noe av det vanskeligste for høyttalerkonstruktørene er nettopp å få det til å spille bra i bassområdet. Viktigheten av bass tisvarer over 30% av den totale konstruksjonen, og hifi gjelder både bass, mellomtone og diskant. Derav viktigheten...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke svart på det jeg spurte om?
    Dette spørsmålet du mener?

Vet ikke hva du mener med vesentlige deler? Under 34hz er det vesentlige deler? Det er i allefall det dine Martin Logan er oppgitt til å gå ned til...

Regner med at du har testet hvor dypt denne Usher høyttaleren går, siden du nevner "mangler vesentlige deler" i denne diskusjonen.... ? Som sagt jeg aner ikke hva denne høyttaleren klarer, og personlig så er de ikke så veldig mye av interesse, da jeg ikke tar meg råd til sånt utstyr. Men jeg er som tidligere sagt enig at alle ønsker en høyttalere som dekker mest mulig av frekvensområdet.

Hva var forøvrig poenget med den kommentaren? Å starte en pissekonkurranse?

Det har ikke noe med dypbass å gjøre, det å fornekte at bass er viktig blir helt feil. Noe av det vanskeligste for høyttalerkonstruktørene er nettopp å få det til å spille bra i bassområdet. Viktigheten av bass tisvarer over 30% av den totale konstruksjonen, og hifi gjelder både bass, mellomtone og diskant. Derav viktigheten...
    Jeg har da ikke fornektet at dypbass er viktig. Du vrir om en halvfleipete kommentar om at dypbass ikke er alt, til at jeg skulle ha ment at det er bare tull med dypbass....

Jeg merker nesten at det er dårlig vær der nede ja...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet mitt er om du hadde godtatt å mangle 2 oktaver fra 20kHz og nedover.

Vet ikke hva mine ML Vantage eller dine Tannoy Arena har med dette å gjøre, men det kan vi godt diskutere i en annet tråd. Denne hander om Usher. Når både Flageborg og Dag sier at denne mangler dypbass tror jeg uforbeholdent på dette, for jeg kjenner begge to godt. Jeg kjenner ikke D2, derfor kaster jeg meg ikke inn i diskusjonen spesifikt om denne. Det er heller ikke poenget. Poenget er at blandt annet du prater om at dypbass ikke er viktig. Og det er det jeg finner irriterende. Derfor spørsmålet over. Det kan jo være andre områder av frekvensspekteret du finner uinteressant. Jeg bare kartlegger hva dine preferanser er, slik at jeg vet hvem jeg diskuterer med

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri sett eller hørt D2 i virkeligheten, synes en slik høytaler burde levert litt mer dersom dette er tilfelle. Men regner med at folk som dag, som har hørt denne, og også sitter med noen feite modeller av Usher selv, har god peiling. Hvordan er denne høytaleren utenom dette med manglende dypbass?

Det er vel evt. mulig å kombinere den med noen skikkelige gode subber? Dersom D2 er "det eneste som gjelder" mener jeg.. Det skulle vel løse en del problemer? Selvom jeg personlig aldri ville kjøpt en så dyr høytaler, dersom den "mangler" så mye som dere sier.. Igrunn ikke om den ikke hadde manglet noe heller!

Litt offtopic Atle:
    Hvordan/Er det mulig å koble to SVS PB10 til Denon 3806. Noen har nevnt Y-ledd? Er det vanlig prosedyre?(Første som slo meg var at det virket noe rart, men jeg tar helt sikkert feil. Aldri prøvd to stk. subber i et system) Help a man without..................hope!

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •