Usher - Diskuter alt innen Usher! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 192
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    De ruller nå av ved 28 Hz om en skal tro spesifikasjonene. Skulle likt å hørt de en gang! Tipper de puncher noe voldsomt...
    Tror ikke min Audiopro Sub Nova går noe dypere, men den er vel ikke akkurat noe dypbass konge å skryte av heller. Skulle tro det var mer enn nok dypbass igrunn! Gleder meg til den dagen Chris evt. sitter med slike hjemme, da pakker iallefall jeg soveposen, tar med meg en kasse brus og bestiller fem pizza'er.. Var moro når hans nåværende Usher kom i hus iallefall :-P

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er definert som dypbass da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Å si at disse høyttalerne mangler dypbass blir vel omtrent som å si: Jeg har ikke høyttalere, bare en SVS. Den gir meg egentlig alt jeg er ute etter.

Oi, snickers, dårlig humør idag? Møkkavær!

for å utdype litt for en gretten OG SPYDIG konstruktør, så hadde jeg med egne plater ved alle anledninger, og det sto også høyttalere ved siden av D2 som jeg sammenliknet med. (8871 blandt annet, som hadde meget bra dypass.)
    Både i Horten, Taiwan og Gøteborg opplevde jeg akkurat det samme, asolutt ikke dypbass, og jeg er redd vi snakker kraftig avrulling veldig tidlig, rundt 50-60 hz tipper jeg.
    Tilfeldigheter? neppe, ikke tre ganger og med direkte sammenlikning mot andre høyttalere.

Hva med å si noe fornuftig, informativt eller konstruktivt Snickers?
    F.eks egne erfaringer med D2, som du sikkert har. Det er interessant for de andre på forumet vet du :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    28Hz ja...Vil si det er greit dypt jeg, men selvsakt ikke om vi ser på en SVS som går til 12Hz hehe. Men til å være fronter, så går disse dypt! Tror det kommer mer en nok bass ut av dem.

Om jeg evt. handler disse, så er du hjertlig velkommen til oppsetting Atle!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    ...avrulling veldig tidlig, rundt 50-60 hz tipper jeg.
    Greit nok å høre din mening, selvom jeg har vansklig for å tro på akkurat det der, en høyttaler med 2x15" til 175k tviler jeg ganske sterkt på at avruller ved 50-60Hz...Men det skal bli morsomt å høre

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Om jeg evt. handler disse, så er du hjertlig velkommen til oppsetting Atle!
    Det takker jeg selvfølgelig for, men jeg skulle uansett vært nede hos deg en tur, D2 eller ikke. Jeg har vurdert D2 selv, men det skulle vært i en dedikert og større kino en det jeg har i dag. Kanskje i mitt neste kinobygg. Bare tull å sette disse inn i et rom på 36 m2, med 3 meter til lytteposisjon.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...en høyttaler med 2x15" til 175k tviler jeg ganske sterkt på at avruller ved 50-60Hz...
    Selv om de er bestykket med 2 stk 15" vil det ikke si at de går dypt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det takker jeg selvfølgelig for, men jeg skulle uansett vært nede hos deg en tur, D2 eller ikke. Jeg har vurdert D2 selv, men det skulle vært i en dedikert og større kino en det jeg har i dag. Kanskje i mitt neste kinobygg. Bare tull å sette disse inn i et rom på 36 m2, med 3 meter til lytteposisjon.

Hehe, skal invitere deg på Usher 8571 II når det nye lyttrommet er klart

Selv om de er bestykket med 2 stk 15" vil det ikke si at de går dypt.
    Selvsakt! Men ville vel muligens tro dem gikk dypere en 50-60? Vet ikke jeg, aldri hørt dem Skal bare bli morsomt å se når jeg først får hørt dem!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det vel Usher Dancer CP-8871 series II som det var snakk om? Mulig jeg synes de spillte dypt, da jeg ikke har hørt en SVS enda. Nå er det vel ikke noe problem å få små elementer til å spille dypt, men når det kommer til SPL dukker "problemet" opp. Jeg tittet også litt på høytalerne når de spillte, det var svært lite bevegelse på bassene. Så det så ut til å være mer å gå på også. Den som kjenner disse høytalerne best i "normale" omgivelser er vel Dag.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    175 000...... Det kan da ikke finnes så veldig mange av disse i Norge, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok å høre din mening, selvom jeg har vansklig for å tro på akkurat det der, en høyttaler med 2x15" til 175k tviler jeg ganske sterkt på at avruller ved 50-60Hz...Men det skal bli morsomt å høre

Jeg forteller ikke dette for at du skal gå rundt å lure!

Jeg vet spesifikasjonene, men forteller bare det jeg har HØRT 3 GANGER!

VÅKN OPP :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan ta Audiovector Avantgarde som eksempel, makan til bass i de små elementene der!

Jeg vet kun om et par av Usher D2 i Norge.

Akto: Om kinoen din er på såpass som 36m2, så skal ikke dette være noe problem altså! Han karne jeg veit om som har disse i norge, har dem i et lytterom som er litt større en mitt har jeg hørt, og det spilte sinnsykt rååååt fikk jeg høre!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forteller ikke dette for at du skal lure gå rundt å lure!

Jeg vet spesifikasjonene, men forteller bare det jeg har HØRT 3 GANGER!

VÅKN OPP :-)

Skjønner Skal høre på deg jeg, for jeg har ikke hørt dem, og du har hørt dem. Og da må jeg selvsakt høre på hva du sier! Syntes bare 50-60 var litt merklig, men skal høre på det du sier, og jeg tror på det du sier!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at man skal kunne forvente en bedre bassrespons av en høyttaler til denne prisen, men at den spiller bra er det nok ingen tvil om.
    Men på den andre siden er det nok veldig lite lyd pr krone i forhold til mange andre konstruksjoner som koster under en tredjedel av disse.
    Alle konstruktører har en topmodell som de fleste sikler etter, men det er ikke alltid at de innfrir
    Det fant jeg ut når jeg hørte på KEF 207, og ble nesten forbauset over den minimale forskjellen mellom denne og andre modeller i samme serie som koster LANGT mindre Feelgood og skryte-faktoren er naturligvis skyhøy, og mange er villig til å betale en god slant for det. Tipper at du blir fornøyd når du kommer hjem etter en D2-demo, og innser hvor gode høyttalerne dine egentlig er

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et godt poeng Burli, og det kan selvsakt være sant veldig ofte, og vledig ofte ikke. Men et godt poeng. Mulig D2 ikke er så bra som jeg forventer, men det tviler jeg sterkt på

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner Skal høre på deg jeg, for jeg har ikke hørt dem, og du har hørt dem. Og da må jeg selvsakt høre på hva du sier! Syntes bare 50-60 var litt merklig, men skal høre på det du sier, og jeg tror på det du sier!

Skjønner ikke dette jeg heller!

Bassene er Pioneer elementer, vet ikke noe om dem.

Tror heller det er oppsettet med delefilteret som er nøkkelen her.

Aktive delefiltre sier Hifistaellet i Gøteborg er tingen for disse.

Stå på :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. takker for det

Sitat fra en som skrev på sentralen ang. Usher D2 og de jeg har nå:

"Angående Usher så har jeg bare hørt de på messa i Horten. Første året(?) spilte de på D2 og ifjor på de du har nå. (Tror det var samme modell).
    Uten at jeg husker detaljer, så var det første som slo meg hvor mye bedre det låt andre året.
    Det var min subjektive mening, men det er kanskje andre som opplevde det annerledes."

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner du noen i Norge/Sverige som sitter på en D2 Chris, og er interessert i å kjøre en demo for oss, så får du si ifra, kan kjøre tur med sykkelen fra slutten av Mai jeg. Får evt. overnatte et sted eller to underveis! (Håper jeg er frisk til rundt slutten av mai/starten av juni) Bestandig moro med demo!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassene er Pioneer elementer, vet ikke noe om dem.
    Basselementene er produsert av Usher, driveren til horna er produsert av Pioneer sin proffavdeling, TAD.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Finner du noen i Norge/Sverige som sitter på en D2 Chris, og er interessert i å kjøre en demo for oss, så får du si ifra, kan kjøre tur med sykkelen fra slutten av Mai jeg. Får evt. overnatte et sted eller to underveis! (Håper jeg er frisk til rundt slutten av mai/starten av juni) Bestandig moro med demo!

Har skaffet demo på dem alt Mulig du kan være med, skal sjekke, men vil tro demoen er om ikke så lenge, skal sjekke det!

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •