Passiv Subwoofer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp

Heisann folkens. Har et muligens dumt spørsmål på gang( Er nok enig at svaret er nei), men pytt pytt jeg spør.
    Har i dag en passiv subwoofer, og jeg skal snart kjøpe meg en ny reciver(og den har tvilsomt en forsterker del til subwoffer). SÅ jeg tenkt som en midlertidig løsning om det er mulig å koble den passive subwooferen inn på en ledig høyttaler terminal(Si jeg har en 6.1 reciver og og bruker den 6kanalen(bakre center) til subwooferen) vil dette hvere mulig til den dagen jeg får råd til en ordentelig aktiv-subwoofer??

Håper noen skjønte spørsmålet mitt, var kanskje litt rotete.

Mvh
    kas

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På noen kan det kanskje gå an å rute om slik, men jeg vil ikke anbefale det. Grunnen til det er at suben trenger MYE effekt, og da blir det lite igjen til de resterende kanaler. Alt etter hva slags sub det er bør du enten skaffe deg en egen sub-forsterker eller en effektforsterker som kan levere nok effekt til suben.
    Det trenger ikke bli allverden dyrt heller om du kjøper brukt (den jeg har til salgs f.eks.)
    Det går også an å bruke en PA forsterker, men da får du litt problemer med viftestøy.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde hvert veldig kjekt om detta var mulig uten å gjøre skade på verken wooffer eller reciver. Sant, trenger ikke bli for dyrt, men har prioriteringer, gidder ikke å kjøpe en billig bare for å kjøpe.
    Men om noe har erfringer så hadde det hvert fint. Men litt tvilsomt om noen har fått til\prøvd\har peilig på dette..
    Hvis du ser på minhjemmekino så ser du att det er ikke den mest maskuline luftflytteren vi snakker om her :-P

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •