Hvilke anlegg har du hatt igjennom tidene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke anlegg har du hatt igjennom tidene?

Vet ikke om denne har vært laget før, Fant ihvertfall ikke noe på søk.

Men poenget er ihvertfall å få en indikasjon på hva slags anlegg de forskjellige her har hatt igjennom tidene. Altså forsterkere, høyttalere eventuellt CD/LP osv.

Jeg får nesten begynne.

Mitt første anlegg var et Samsung rack anlegg i flott skap med hjul, hadde kassett, radio og plate spiller. Høyttalerne til dette var 2stk JWS 15watts kasser med en 8" og diskant/mellomtone

Sprengte høyttalerne rimelig fort da jeg var meget ung og likte høy høy lyd med masse bass noe disse ikke klarte å levere. Overtok da fars gamle Seas høyttalere og farmor sine som var fra tidlig 70 tallet. Paralell koblet dette på samme samsung forsterker. Noe som faktisk fungerte ganske så lenge. Men disse røyk jo tilslutt disse også. (noe jeg forstår godt idag)

Så kjøpte jeg meg mine første egne høyttalere, 2 stk Jamo XLN 35 med 15" bass og horn diskant. Fikk låne en Nad 314 av en kamerat til disse og det var jo utrolig morro. Men var ikke nok.

Kjøpte meg så et splitter nytt par med AL-1000 og Nad 114 + Nad 218. Koblet så disse sammen med jamo'ene og hadde mer morro. Så kom tiden for bilstereo og AL-1000'ene ble solgt sammen med nad 218 forsterkeren. (bilstereo prosjektene tar jeg senere) Et par år etter med kun et rack system kjøpte jeg med en ny c270 og en brukt 216 samt 2 par med Radionette Spirit høyttalere. Noe jeg angret bittert på, Solgte det ene parret og kjøpte meg Genexxa GX1000 noe jeg angret enda mer på. Kjøpte også 2 Vega 88 elementer som jeg brukte i 2 DIY hjemme sub kasser. Kjøpte i tillegg 2 Infinity SM-195 høyttalere som var ment å brukes sammen med disse sub'ene, ble lagt å is egentlig. Solgte deretter begge par'ene med Radionette og Genexxa å kjøpte meg 2 par Infinity SM-155 noe jeg ikke angrer på. Disse har jeg hatt veldig mye morro med og er fremdeles imponert over lydkvaliteten på disse. Solgte etterhvert det ene parret av disse til en god kamerat. Kjøpte en Mission 12 Sub men fant ut at denne ble for liten så solgte den igjen. Solgte begge nad forsterkerene via denne siden. Kjøpte meg en brukt Nad 218 igjen og et brukt par AL-1000 igjen.. Som er det anlegget jeg bruker idag. Det andre parret med Infinity SM-155 har jeg lagret hos foreldrene mine til jeg får mitt eget hus. Har en leilighet på 55kvadrat idag som er litt for lite kan man si.

Fremtids planene blir å kjøpe/bygge hus å innrede mitt eget AV rom. Skjer det innen forholdsvis kort tid blir AL-1000'ene og SM-155 satt i et Surround system + at det er MEGET sannsynlig at de vil få noen nye venner i form av et par 1515 samt en SVS sub for å hjelpe til langs gulvet. Stue anlegget blir da istedet et par NS-777 fra yamaha + en liten SVS som har en høyere WAF faktor og i tillegg spiller meget bra.

Dette ble veldig mye text.. Går kanskje ann å kutte det ned litt. Men det kan jo være litt interessant lesing for mange når det kommer flere historier.

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første anlegg ble kjøpt etter konfirmasjon, og besto av følgende:
    NAD 306 med Marantz CD-63 og B&W 630i

Siden hen ble hjemmekino interessen vekket, og en PSB subsonic ett eller annet ble kjøpt inn, men var liksom ikke det helt store.
    Broderen kjøpte seg pioneer laserdisc spiller, og en mitsubishi VHS spiller, tilsammen ble dette vår første hjemmkino.

Vi fant ut at stereo ble for kjedelig, så brodern og jeg gikk sammen og kjøpte Harman Kardon AVR-85, ett par Acoustic research 3120HO, samt 3 AR 308HO som senter og bakanaler. Vi var 17 og 18 år den gang, var litt stort å bruke 35k på hjemmekino for oss da hehe.

Siden hen flesket vi til og kjøpte en Sony DVP S 715, og du verden da var det morro

En periode lånte vi en Parasound Hca-1200 til å drive front høyttalerne, åpnet aua våre når det gjaldt hvor mye forsterkerkraft hadde å si...

...Og så flyttet jeg ut, og lot brodern overta "heile driden", utenom dvd spilleren, denne konket ut for noen år siden, og ble byttet ut i en denon dvd spiller modell 2200... Så nå sitter jeg her, med konfirmasjonshøytalerne, en noenlunde utdatert dvd spiller, og min nyinnkjøpte denon avr-3806 :razz:

Bildet blir fremdeles tatt hånd om av mine gode gamle, dog klumpete, sony 32" wide :-?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm, her må d tenkes...

Første anlegget ble vel overtatt etter gamlingen... En gammel AKAI kasettspiller fra 70-tallet og en Tanberg 3014 (tror eg) receiver og et par Tanberg høyttallere, dette varte en stund før eg tok knekken på det.

Første anlegget eg kjøpte var en utrolig dårlig og brukt Mark cd-spiller, en brukt Kenwood stereo forsterker og nye Dali 107 som eg hadde slitt en hel sommer for å få råd til. Så ble det etterhvert oppgraderinger til Sony CD-Veksler og Denon PMA-915 forsterker, Sonyen ble byttet ut med NAD Cd-veksler så kom det i hus min første surround receiver en Yamaha 592 something...

Så flyttet eg i egen leilighet og da ble det kjøpt inn et par Dali 109 også + center Dali SC-7 og en pioneer DVD-spiller. Dette var jo meget populært da eg bodde i 12 etasje i en blokkleilighet... Klarte faktisk å få klager fra 5 etasje en tidlig morgen etter en fuktig bytur... ops: Hjalp sikkert ikke at eg rundt den tiden gikk til innkjøp av en Carver AV-705x 5 kannals effektforsterker 125w i 8ohm... ble trøkk i de seks 10 tommerene i Daliene på den 22 kvm stuen da gitt...

Etter en del klager så byttet eg ut daliene til SA (system audio) fronter ( lik som dagens 1280) og bakhøyttalere som passet utmerket til stuen... :-) Så ble det rolig på investeringsfronten noen år for lynet tok knekken på Yamaha`en :-? , skulle da flytte inn i en tomannsbolig så da ble det kjøpt inn ny Marantz SR6200 og DVD-4200... Etter en stund i den nye heimen savnet eg litt volume til seine kvelder på SA`ene så eg kjøpte noen infinity alpha 50 som ga litt mer trøkk i stuen på 43kvm... men disse fikk mer en de hadde godt av en sein kveld ops: så da måtte SA`en på plass igjen...

Har nå flyttet inn i nytt hus... en enebolig denne gangen så nå er det investert i nytt anlegg igjen :smile:

B&W 604 S3 fronter, B&W 600 S3 Bak, B&W LCR 600 S3 center og B&W ASW650 Sub...Cd-spiller Audio Refinement (YBA)...Receiver Denon AVR-2807...Dvd-spiller Denon DVD-2910...2 stk Embla Tinea til å drive frontene og QPV37 LCD-HD05 TV.

Dette var min historie på anleggsfronten...
    Men den slutter garantert ikke her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, fikk et Kenwood surroundanlegg til konfirmasjonen, og kjøpte selv like etter en Kenwood sub. Men kjøkkenmaskiner hører hjemme på kjøkkenet og anlegget ble delt opp og solgt.

Kjøpte meg en Sony STR-DB940 forsterker , en NAD T550 dvd-spiller og 4 stk QLN 604 samt at jeg bygde 2 stk AV-BASS drevet av en NAD 216. Kjøpte også en SACD spiller Sony SCD-XB940.

Så kjøpte jeg en Sony STR-DB790 og bygget meg en 15" sub og kjøpte en NAD 216 til som jeg brokoblet og lot drive 15".

Nå sitter jeg igjen med en NAD T753v2, 4 stk QLN 604, 2 stk Nad 216, Panasonic AE700E prosjektor, og alle subbene + en SACD spiller. Bruker PC med div prog for å spille av dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anlegg gjennom tidene...

Husker godt mine første høytalere jeg fant når jeg var på loftet en gang for noe år siden, der stod det et par Seas høytalere, med hjemmebygd kasse og en Tandberg Sølvsuper.

Dette husker jeg var morsomt, men tror kanskje de hadde stått litt lenge på loftet, når jeg skrudde opp volumknappen ble det bare skurrete, og til slutt var det ikke noe mer futt i den, så den havna på loftet igjen.

Noen år etter fikk jeg et nytt anlegg, det bestod av PSB høytalere til en Rotell forsterker, dette var også knall, helt til alt streika, og forsterkeren ville ikke funke lenger, da fikk jeg en idè om å kjøpe meg et eget anlegg, da kom Cerwin Vega DC12 med Harman/Kardon forsterker, dette har jeg den dag i dag og er svert fornøyd :-) Bygde meg også en Sub med KEF mellomtone/bass elementer, denne virker grei og er artig å ha...

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Hmm

må tenke litt på den, det er ikke mye å skryte av men...

Kommer tilbake senere med oversikt.... :wink:

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første anlegget var vel den sammenleggbare plate-spilleren (Phillips) som jeg arvet etter søsteren min. Dette var en skikkelig klassiker tidlig på '70 tallet.
    Deretter ble der Teac 2x35 W med hjemmebygde seas (3-veis 40 litere) høyttalere og en optronics MC spiller (radionette LP spiller).
    Etterhvert ble det bedre, Tceknics SE-A900S forsterkersatts med tilhørende CD og tuner. Spillte på noen grisegode KEF høyttalere med egne SUB'er (har anlegget fremdeles - og på klassisk musikk er anlegget fremdeles "mega") - SUB'ene må stå i hjørne for å yte bra (minimalt plasseringsvennlig, men pytt). Senere er har det blitt et 5.1 oppsett (se under) og dette er under oppgradering. Dessverre har basillen festet seg - jeg er solgt og lommeboka er vrengt......

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm... Tenke, tenke... (ikke kronologisk)
    -Begynte med et fisher-anlegg med kassett-spiller og Martin høyttalere.

-Kenwood-anlegg med Sonab høyttalere

-Tannoy Mercury med hitachi effekt og proton pre

-Tannoy saturn 10 med rotel RB 980bx effekt og fremdeles proton pre

-Cerwin vega DC15 med nakamichi pa7 effekt og matchende pre (husker ikke navnet)

-Mordaunt short og densen pre og effekt

-Patos B-500 og HK avr 7000

-B&W 603, rotel rb 981*3, rockford 12" x 2, rotel rcd 950, sony dvp-s925d

-KEF 105.3 med carver effekt og meridian pre

-KEF 104.2 med carver effekt og meridian pre

-KEF Q75 med HK AVR 5000

-KEF 107/2 med meridian effekt, pre og CD

-KEF 107/2 med yamaha effekt, meridian cd og pre

-KEF Coda 9 med Sharp effekt, pre og CD

-KEF coda 8 med sharp effekt, pre og CD

-Altec lansing med meridian effekt og nakamichi pre og CD

-Zingali omniray med nakamichi effekt og pre

-patos B-500 med marantz SR7300 og DV4300 + HK citation 7.1

-KEF reference model 2, CV clsc 15s, rotel RDV1050, Denon DCD 1450AR, Shengya pre og effekt

-KEF XQ1, XTZ 99W12, yamaha effekt og meridian CD, pre og tuner (nåværende anlegg)

+ mye mer som jeg ikke kommer på i farten

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt my rart gjennom tidene..
    Det første anlegget jeg hadde var en Akai integrert forsterker, en Jamo høyttaler og en Nad cd-spiller uten stopp-knapp. Og jeg brukte noen vanlige lampe-kabler mellom høyttalerne og forsterkeren. Da var jeg rundt 8år.
    Så byttet jeg forsterkeren til en JVC ax-r337, en Sansui cd-210 og noen billige høyttalekabler. Alt dette var tiln som jeg fikk, kjøpte for noen hundrelapper, eller fant på dynga.
    Da jeg var 10 år fant jeg en Fisher CA-470 470watt forsterker og litt senere et par ganske fine Boston Audio høyttalere.
    I 12 års alderen fikk jeg meg en Harman/Kardon forsterker som jeg hadde ganske lange og som jeg solgte her på forumet. Jeg hadde også et par Mission høyttalere som var det første jeg kjøpte. For et halvt år siden kjøpte jeg en Sansui forsterker som jeg bruker nå sammen med noen Proson høyttalere som jeg kjøpte i 2004.
    (se min hi-fi hvis du er interessert: http://avforum.no/minhifi/show.php/S...-MODEL%202330B)

Jeg takler ikke å ha det samme utstyret mer enn 2-3år. Jeg bare må bytte en gang i blandt.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynnte så smått ved 12 års alderen da jeg fikk et Telefunken kombi anlegg med
    -3Cd veksler
    -Dobbel kasett deck
    -Radio
    Kjøpte og et par Radionette høyttalere som ble paralellkoblet med de originale.

Året etter konfirmasjonen ble det
    -B&W 603
    -Nad 317
    -Nad Cd-spiller. (husker ikke modell)
    -Taralabs signalkabler og høyttalerkabler.

Nå 9år etter har jeg begynnt på hjemmekino, med
    -BEL 2.5mkII, BEL senter og BEL 2.0
    -Denon 3806
    -Denon 1920 (på vei ut, SDI kompatibel spiller skal inn)
    -Barco Graphics 808s CRT projektor
    -Crystalio Scaler
    -Supra AV3 component kabel, PLY3.0 og classic høyttalerkabel

Og ellers er det selve rommet som tar mye tid å bygge opp skikkelig.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Philips slepebrøler
    - JVC mikroanlegg
    - Logitech Z-540, Z-680
    - NAD/Dali Blue surround
    - Arcam/JMlbab Cobalt surround

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt masse dritt(selvom jeg bare har holdt på i 6 år)

men de jeg hudker best er: først noen jamo 120, så Dantax MC 302
    og etter det gikk det rett til Infinity sm-152
    og til mandag er det clsc-215 yeah

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er bror til matsa_bergen, og det var mine brødre som fikk min hifi og hjemmekinointerresse til å blusse.

Hadde selv utrolig mye glede av deres H/K og Acoustic Research anlegg - spesielt når HCA-1200 kom i hus

For noen av konfepengene kjøpte jeg meg et pioneer stereoanlegg som jeg synes låt veldig bra men skal også sies at jeg i etterkant angret noe på at jeg ikke kjøpte seperate komponenter istedet

Siden ene broderen flyttet ut og tok med seg anlegget hadde jeg planlagt å kjøpe meg mitt eget hjemmekinosystem. Samboeren til moderen kjøpte seg et system selv som fungerte fint som en midlertidig løsning til jeg fikk mitt eget
    Det var Infinity Alpha 50,30, center, yamaha rx-v1400, yst-sw1500 og en billig billig dvd spiller.

Kjøpte meg imidlertid dvd spiller og philips 32" toppmodell CRT og nordost "feta" scartkabel! :lol:

Så kom den etterlengtede dagen da jeg fikk mitt eget system på døren. 1090'en kjøpte jeg brukt, mens det andre kjøpte jeg nytt av lassesen. Systemet jeg kjøpte da var rf7, rf5, rc7, dd18, 1068, 1095, 1090. Fant jo fort ut at bildet og plasseringen av anlegget var for lite og kjøpte meg så lerret (adeo) og pj (ae700) og flyttet om på hele driden. Den første suben jeg fikk var defekt og sendte den tilbake. fikk ny, bygget vegg og fant ut da jeg skulle sette oppsettet opp på nytt i rommet at den andre suben var defekt og måtte sendes i retur den oxo. Solgte så den tredje suben jeg fikk og kjøpte meg en cd spiller og dvd spiller og hdmi kabel. Nå venter bare SVS'ene

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første anlegg besto av: Jvc høyttalere jeg fikk av mor og far. En helt ny liten sony reciever og en hjemme laget Pyramid sub Ting forandrer seg gitt

Mitt andre anlegg besto av: Ny litt større sony reciever og Patos b400.

Mitt tredje anlegg besto av: Samme sony med Parasound eff trinn og C-V v-15f.

Mitt fjerde anlegg besto av: Samme sony med parasounden og C-V clsc 215.

Mitt femte anlegg besto av: H/K 330 reciever og Patos b510.

Så har det vel utviklet seg til det det er nå! PS noe kort fortalt om anleggene

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli noen år nå..
    Begynte med en enkel toshiba kasettspiller.
    Så arva jeg B&O anlegget til foreldrene mine(86).
    kjøpte noen technics-høyttalere(88)(som etter å ha vært til mine foreldre og bror nå til slutt er hos søstera mi + kassettdeck.
    Da jeg begynte på vgs(90) ble det byttet ut til en Rotel RB820, technics cd + Mordaunt-short 3.10(Brodern overtok de etter foreldrene mine.
    Alt ble solgt og en HK cd-spiller, ett gammelt EC+Nad forsterkersett og Tannoy 670 ble anskaffet(94). ikke spesielt fornøyd med forsterkerne så de ble bytta til ett rotel pre+EC aw100 sett(98).
    Kjøpte så audiovector 3x. Etter det fant jeg ut at cd trengte oppgradering og en thule dac ble anskaffet. Rotel pre ble solgt og ec 4,5 kom i hus(99) Her begynte jeg å bli litt kabelfanatiker så kimber pbj, audioquest midnight
    HK røk i 2001 så en Pink triangle numeral(?) drivverk ble erstatteren(sjelden!!), og kort tid etter ble thulen solgt til fordel for Audionote'n. Flyttet til stavanger i 2003 og da kvittet jeg med mine noe modifiserte AV'er til fordel for Klipsch RB3. Ett år gikk ec settet ble bytta ut med en eci3 som i år måtte vike plassen for croft carisma/linn av5125..
    Bygd sub, kabler og snart nye høyttalere:-)

Newcomer oljetransport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegg nr 1:
    Technics "rack"

Anlegg 2:
    CV! Dc-15,Denon Pma 1315

Anlegg 3:
    CV! Dc-15 Denon POA 6600,Pra 1500

Anlegg 4;
    CV! 1515 2x Poa 6600,pra 1500 og Nad 208

Anlegg 5:
    Denon AVr 2800,BW 603,602,Bw center og BW ASW 600

Dagen:
    Se signatur

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare litt over 10år i gamet, men har hatt følgende anlegg:

- Phillips kasettpiller, hvor jeg lagde "radio-programmer", gikk ikke så mye i musikk.

-Dobbel Phillips, som ble brukt til å kopiere to tre kassetter som en kompis hadde.

- I 98 var jeg hos onkel i Malaysia og kjøpte med meg noen element og et delefilter. Det ble snekkra inn i en lukket liten kasse og var mitt første DIY-bygg. De ble parret med en gammel B&O-forsterker som mor hadde hatt i sin ungdom(midten av 70'taller)

- Var bitt av DIY-basillen og drog til den eneste plassen jeg visste jeg kunne få fatt i element. Det ble ny kasse (bare èn) med 2x 12" biltema basser, mellomtone og diskant ble tatt fra de første høyttalerene. 12mm spon var materialet og det spillte fælt og relativt høyt. B&O forsterkeren ble drept med denne høyttaleren.

- Ville ha noe med finere lyd og slo til på et par Tannoy Mercury 3 høyttalere hos akersmic. Fikk låne en eldre japansk forsterker av en kompis. Nå begynnte det å låte fint.

- Første sommerferie med lapp, litt penger på konto og mor og far ute av landet, resulterte i en brukt H/K AVR 85. Lånte mor og fars sine eldre B&O ht til bakkanaler, høyttalere til et microanlegg ble senter og biltema bassene ble kjapt bygget inn i kasse som ble sub. En JVC forsterker, min fars, fikk jobben med å drive den. Var en flott uke med hjemmekino hygge hvær kveld. Resten av ferien ble det bare AVR 85 og Tannoyer i stereo på gutterommet.

- Oppdaget "ukas tilbud" hos eltek og slo til på to Peerless basser. Jeg trengte noen bakkanaler så bassene, sammen med enkelt delefilter og diskanter ble bestillt. Selvbygg nr. 4 var i gang, fremdeles brydde jeg meg fint lite om beregninger av noe slag. Plass mangel endte med at disse ble nye gutterom høyttalere og Tannoyene ble solgt til mor og far. (jeg hadde kverka B&O høyttalerene dems).

- Mission M7c2 senter høyttaler ble kjøpt og plassert oppå PC'sjermen. Hadde mulighet til å koble opp full surround i ny og ne når far tok med seg pj fra jobb.

- Tandberg Seleco DVD spiller ble kjøpt inn.. Slapp å kjøre film fra PC'n.

- Leser Frode Nessets Høyttaler bok og begynner å regne litt på kasser, "DB-12" elementet blir lagt ut på "ukas tilbud", og denne gangen regnes det for å finne ut kassevolum. Eltek hjelper med filter og høyttaler bygg nr.5 er igang. AVR 85 flyttes ut i kjeller stue hvor surround blir satt opp med det jeg har av høyttalere, DB12 DIY, Peerless DIY og Mission senter.

- Flytter hjemmefra og peerless DIY, Mission senter sammen med Harman Kardon og Tandberg er det eneste som får plass på hybelen. Har fagene "Generell elektronikk 1 og 2" og finner ut at jeg vil bygge forsterker, Gainclonen min blir født.

- Gifter meg og flytter inn i leilighet, Harman Kardon står i stua med tandberg, DB12 DIY og Mission. Peerless DIY sammen med gainclone effekt og en billig chip forforsterker spiller på soverommet sammen med bruktkjøpt NAD 514 CD-spiller.

- Og "hjemme" i kjelleren til mor og far står nå nye kasser, til gamle peerless element, halvferdige. Denne gangen er ting beregnet og diskant og filter skal også oppgraderes. Satser på å få ferdig disse i sommer. Håpe jeg også får begynnt på mye annet også; bakkanaler, nye mindre høyttalere til stuen (vekk med DB12kasser), ny DIY forforsterker og muligens DIY riia til platespilleren jeg har arvet av farmor. Må vel snart bytte ut harman/kardon og tandbergen også...

Gleder meg til alt som kommer i fremtiden

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=buril2000]-Kenwood-anlegg med Sonab høyttalere
    QUOTE]

Been there

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Dette kan bli en omfattende tråd. Listen for noen her inne blir jo uendelig lang.

Selv hadde jeg ikke stort på lydsiden før jeg var i midten av 20-årene. Noen leide stereorack fra Thorn....
    Etter et besøk hos en kompis for ca 10 år siden fikk jeg se hva DVD gjorde med bildet, og da startet det hele.....
    Dro hjem og kjøpte:

Pioneer DVD525
    Sony STR-DB840
    Eltax Cinema 5.0
    Eltax Atomic 8

Høyttalerene ga ikke noen stor opplevelse, så det ble endel utskiftninger her før jeg kastet ut hele annlegget, skaffet 100000 og reiste på HiFi-Klubben.

Kom hjem med:
    Denon AVC-A1SE
    Denon DVD2800
    B&W CDM9NT
    B&W CDMCNT
    Bakhøyttalere og sub endte med:
    Klipch RF35
    Klipch KSW15
    Bilde:
    Thomson Senium 52

Dette var min inngangsbillett til god hjemmekino, og det er en hobby som er i stadig utvikling (til konas fortvilelse)
    I øyeblikket er kinoen min under full oppussing, og alt utstyr skiftes ut....

Hvordan utvuklingen går i min kino kan leses om i denne llinken:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/35868-hjemme-hos-devil.html

Kommentarer og meninger er alltid hyggelig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •