Forsterker til Audiovector M3 Avantgarde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Audiovector M3 Avantgarde?

Jeg har for en tid siden skaffet meg et par Audiovector M3 Avantgarde. Jeg er godt fornøyd med dem: diskanten er meget oppløst, mellomtonen er utmerket for å håndtere vokal og bassen er tight og presis. Receiveren jeg benytter spiller utmerket. Den kostet i sin tid omlag en gjennomsnittlig norsk månedslønn, men den er i kategorien vintage og skal om ikke altfor lenge parkeres. Har noen kvalifiserte synspunkter på passende forsterkere?

Arcam nevnes ofte av selgere som også selger Audiovector. Selv om mange butikkselgere har høy fagkunnskap har de dessverre ofte en second agenda. Arcam får av og til omtale med visse reservasjoner bl.a. i HiFi Choice. Audiovector omtales ofte som en relativt analytisk og nøytral høyttaler som gjerne kan gå bra sammen med Electrocompaniet. Electrocompaniet får imidlertid her og der minus i margen for ikke å håndtere rock like godt som jazz og klassisk. Min musikksmak er typisk allround med en viss overvekt på moderne jazz og kvinnelig vokal. Hva mener du som kan noe om dette og som ikke skal oppfylle en slagskvote?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med gode høyttalere, og velkommen til forumet!

Arcam som du nevner, har jeg faktisk ikke hørt på Audiovector, men det skal låte bra etter hva rykter sier!

Ellers kan jeg anbefale deg McIntosh på det sterkeste. En av de bedre komboene jeg har hørt med AVA. Veldig god bass, og oppløst diskant. Du får også en veldig frisk diskant, med masse fart.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme høyttaler selv. Primare er (for meg) et utmerket valg. Og bare for å ha nevnt det; Jeg jobber ikke på HFC og den slags butikker.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Mi3 Avantgarde, og synes at det låt veldig bra sammen med monoblokker fra Midgard Audio. DEt er mulig du synes denne komboen kan bli litt lys i toppen på noen innspillinger, men smak og behag. Har selv eid litt Arcam-utstyr, og tror faktisk det vil være en ganske god match selv om jeg ikke har hørt de på AV selv. Anfield her på forumet er jo ganske begeistret over sammensetningen Arcam A32 og AV, så du kan jo kanskje høre med han.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å promotere mitt eget valg, men kan bekrefte at Audiovector sammen med Arcam er en god match. Har også tro på at Primare vil være en god match, som heller mot det nøytrale/varme.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H1 funker faktisk veldig bra på Mi3 Avantgarde med et herlig balansert lydbilde. Så om pengestrømmen ikke er av sterkeste sort er det intet dårlig valg. Eller skal jo også H200 være hysterisk god, men den kan jeg ikke uttale meg noe videre om. Er du imidlertid dertil bemidlet er det bare en konge som jeg ser det, og den heter Hegel H4A. Ikke at høyttalerne krever slike ekstreme krefter, men det er nå greit å ha, det låter fantasisk og som du sikkert har fått med deg kan høyttalerne virkelig spille bass om det kreves!
    Et annet spennende alternativ som mitt kloke hode kom på i farten er to av trekanals-ampene til Primare, det der aktive delefiltersystemet til Audiovector(hva nå enn det heter igjen) og tri-amping!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer meningsfylt å snakke om parring av komponenter

Jeg takker for interessante svar. Jeg har merket at det har versert en diskusjon på forumet der noen har prøvd å kategorisere forsterkere ved hjelp av begrepene mørk/lys/nøytral. For det første er jo dette vanskelig fordi man ikke opererer med noe absolutt nullpunkt og en skala ut fra dette nullpunktet. Da blir det uklart hva den label man setter på en forsterker egentlig tilkjennegir. Den relative eller innbyrdes rangeringen blir uklar. For det andre er det jo litt sammentrykt å kun bruke en måleskala på signal fra en forsterker. Det trengs vel egentlig mer utfyllende beskrivelser ift flere egenskaper for at dette skal gi god mening. For det tredje er det ofte ikke bare forsterkeren som sådan som må vurderes, men hvordan den virker med ulike høyttalere.
    Jeg opplever det vel derfor egentlig som mer meningsfylt å snakke om parring av komponenter. Det er interessant å høre hva folk har erfart mht hva som fungerer godt sammen. Selv om mange vel har behov for å etterrasjonalisere sine valg, så er mange hifi-folk heldigvis også ganske kritiske, også ift egne tidligere valg, og stadig på jakt etter drømmelyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt deg en privat melding Vietato Fumare

Ta kontakt ved interesse!

Newcomer DrB sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krell KAV 400

Avantgardene er fantastiske høytalere som fortjener en topp forsterker. Har selv Krell KAV400 xi som fungerer utmerket med hele Mi3 serien. Jeg kjøpte først Hegel H1, noe som i mine ører var en heller dårlig kombinasjon, i alle fall med Hegel CD spller. (Spilte bra på bare 1/2 CD samlinga - den andre halvdelen ble altfor slisom i øvre mellomtone). McIntosh MA6500 er også en kjempegod (men dyr) match.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell er også en god kombo, det er jeg enig i, men jeg ville fremdeles valgt Mc 6500 fremfor denne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •