Støy på høytaler (Durelyd)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy på høytaler (Durelyd)

Hei.

Håper det er noe som kan hjelpe meg.
    Hatt problemet i over et år nå.

Beskrivels:
    Jeg har et rom med 2 stikkkontakter antagelig på samme krets.
    På begge stikkkontaktene har jeg 2 forgrenere med ca 5-6 kontakter på vær forgrener.

På ene forgreneren har jeg multimedia dvs tv,dvd,xbox,vhs,forsterker.

På den andre forgreneren har jeg pc, printer,scanner,projektor,lcd skjerm etc.

Problemet er at jeg har koblet tv,dvd,xbox til forsterker i tilleg til pcen. Hvis jeg spiller musikk fra pcen via forsterkeren får jeg iriterende pipelyd(durelyd) i høytalerne.

Har forsøkt følgende.

-Hvis jeg trekker en ledning fra et annet rom og setter pc forgreneren på den forsvinner støyen.

-Eller hvis jeg tar ut antenne kabelen på tven forsvinner også støyen.

Jeg har fått veldig menge forskjellige løsning men under tvil. Lurer på om noen her har opplevd det samme og vet va løsningen er. Jeg ønsker ikke og bruke penger på ting som ikke løser problemet for meg.
    Så på nyheten her for 2 dager siden og de snakket om at lcd tver kunne skape brann i veggen grunnet overhetning av strømnettet.

Lurer derfor også på om en "Galvisk skille" på antennen som går inn på tven kansje løser støy problemet i høytalerne?

Takknemelig for alle svar

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer derfor også på om en "Galvisk skille" på antennen som går inn på tven kansje løser støy problemet i høytalerne?

Ja.
    http://avforum.no/forum/generelt-audio-og-hifi/34337-st-dc-fra-antenne-kabeltv.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Galvisk skille

Tusen takk Nilsen.

Da kjøper jeg en Galvis skille.
    Søkte vel ikke på de riktige ordene siden jeg ikke fant det innlegget du linkt :???:

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det heter galvanisk skille ;-)En annen løsning er å bruke optisk digitalt ut fra PC hvis du har muligheten til dette på lydkort og forsterker. Dette vil i de fleste tilfeller gi bedre lyd også i tilegg til å fjerne støyen :grin:

A

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tabbe Mente å skrive galvanisk skille ja.

Har ikke optisk utgang på lydkortet, men sjekt og vite

Takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Galvanisk skille

Et lite spm?

Nå har jeg kjøpt en galvanisk skille, men jeg får et dårligere bilde på Pc skjermen? Flimring og pixlete? Lyd problemet er løst takk for det

Det er litt merkelig for tar jeg ut antennen med den galvaniske skillen og setter den inn igjen er bilde veldig bra i kansje 20-30 min så er det tilbake igjen til dårlig flimrete bilde.

Jeg tenker:

1. Det kan være at jeg kjøpte den galvaniske skillen på Elkjøp og den ikke er av så bra kvalitet.

2. Jeg måtte tvinge kontakten inn i den galvaniske skillen med makt, var gnaske trangt. Kansje kontakten på antennen er blitt løs eller noe?

3. Jeg har en helt vanlig antenne kabel som forøverig også er lengere en det den trengerå være. Kansje jeg bør kjøpe en ny antenne kabel som er bedre og kansje skjermet? (Ligger blant noen strømkabler og kansje blir litt forsyrelser grunnet det?).

NB!! Husk en ting TV bildet var perfekt før jeg satte i den Galvaniske skillen.

Men blir dårlig hvis jeg tar den av, dette fordi jeg før brukt en ikke jordet kontakt på pcen, nå har jeg en jordetkontakt der. Tenkte det er greit å ha den sikkerheten når jeg nå har fått tak i en Galvanisk skille og lyd problemet er bort.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Black_knight
    Et lite spm?

Nå har jeg kjøpt en galvanisk skille, men jeg får et dårligere bilde på tc skjermen? Flimring og pixlete? Lyd problemet er løst takk for det

Det er litt merkelig for tar jeg ut antennen med den galvaniske skillen og setter den inn igjen er bilde veldig bra i kansje 20-30 min så er det tilbake igjen til dårlig flimrete bilde.

Jeg tenker:

1. Det kan være at jeg kjøpte den galvaniske skillen på Elkjøp og den ikke er av så bra kvalitet.

2. Jeg måtte tvinge kontakten inn i den galvaniske skillen med makt, var gnaske trangt. Kansje kontakten på antennen er blitt løs eller noe?

3. Jeg har en helt vanlig antenne kabel som forøverig også er lengere en det den trengerå være. Kansje jeg bør kjøpe en ny antenne kabel som er bedre og kansje skjermet? (Ligger blant noen strømkabler og kansje blir litt forsyrelser grunnet det?).

NB!! Husk en ting TV bildet var perfekt før jeg satte i den Galvaniske skillen.

Men blir dårlig hvis jeg tar den av, dette fordi jeg før brukt en ikke jordet kontakt på pcen, nå har jeg en jordetkontakt der. Tenkte det er greit å ha den sikkerheten når jeg nå har fått tak i en Galvanisk skille og lyd problemet er bort.
    Har du forsøkt å se hvordan bildet på tv'en blir hvis PC'en ikke er koblet til anlegget i det hele tatt? Det burde jo bli det samme som tidligere.

Kvaliteteten på antennekablen har en god del å si for resultatet, men etter min erfaring er det tuneren som har mest å si for billedkvaliteten.

Du kan også forsøke å fjerne jord på PC'en igjen, det er ikke noe farlig å la denne være ujordet. Er PC'en koblet til samme kurs som anlegget og tv'en forresten? Noen andre komponenter jordet?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tipset are_e

Må innrømme at jeg ikke har prøvd akkurat det.

Skal ta ut stikkkontakten til pcen og se om bildet blir bedre når jeg komme hjem i kveld.

Men syns det bare var litt merkelig at bildet ble bra når jeg tok ut og inn igjen antennekabelen. Rart at bildet da er bra noen minutter før det blir dårlig igjen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Black_knight
    Må innrømme at jeg ikke har prøvd akkurat det.

Skal ta ut stikkkontakten til pcen og se om bildet blir bedre når jeg komme hjem i kveld.

Men syns det bare var litt merkelig at bildet ble bra når jeg tok ut og inn igjen antennekabelen. Rart at bildet da er bra noen minutter før det blir dårlig igjen.
    Ja, det var veldig merkelig at det er fint en stund for deretter å bli dårlig :roll:
    Men det er vel PC'en som er hovedmistenkt her.
    Du er vel tilknyttet et kabelanlegg? Det er mye rare jordinger og tull med kabelnett, jeg fikk DC rett i høyttalerene for noen år siden pga UPC sin kabel, totalt utbrente talespoler på to høyttalere, triste saker.

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •