McIntosh MCD201, MC-252 og RF7. Synspunkter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question McIntosh MCD201, MC-252 og RF7. Synspunkter?

Noen som tror dette vil bli en god kombo med rf7? Er det tilstrekkelig med strømreserver i dette effekttrinnet, og vil dens klangsignatur gå godt sammen med RF7?

Tar gjerne imot synspunkter og erfaring!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en mistanke om at RF7 og 252 matcher greit i toppen, men nedover er jeg redd det kommer til å bli den dårligst tenkelige match.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, er det ikke det en litt uvanlig fordeling mellom elektronikkpris og høyttalerpris?

Hva er de primære målene? Er det et spesielt design? Best mulig musikalitet? Mest futt and fart på hjemmekino? Mest for pengene?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på noen Aragon blokker til Klipsch, det er vistnok en god match.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har en mistanke om at RF7 og 252 matcher greit i toppen, men nedover er jeg redd det kommer til å bli den dårligst tenkelige match.
    Jeg prøvde denne kombinasjonen hjemme med motsatt resultat av det du indikerer. Det var fryktelig skrikende i toppen, men bassen var kanonbra etter min mening. Men så er nå jeg litt usikker på om høyttaler, forforsterker, eller effektrinn var skikkelig innspillt. Så Labbetuss, ikke ta min erfaring for høytidelig.Prøv selv!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei!

Grunnen til at jeg ser på McIntosh er at jeg trodde det ville bli en god match. Jeg trenger også noe som er mer rolig og behagelig i toppen. Det låter ikke dårlig, men av og til på meget høyt volum så blir det litt for mye av det gode. Derfor er jeg også på jakt etter noe som roer ned toppen men uten at det går ut over dynamikken og detaljer (Derfor på jakt etter noe ala McIntosh, Pass Labs, EC etc i og med de skal være mer røraktig i lyden). Jeg snakket med Dag Johnsen, og han sa at MC-252 gikk fort tom for strøm, selv når han bare brukte den på ML sine panel. Det indikerer vel sitt. Han har også vært eier av RB-1090 og han understrekte også at ML252 ikke hadde nærheten av rotels strømreserver.

Om det er noe skjev fordeling mellom pris på elektronikk og høyttalere er jeg ikke så nøye på, jeg er opptatt av at det skal låte bra

Har du noen anbefalinger Snickers?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg prøvde denne kombinasjonen hjemme med motsatt resultat av det du indikerer. Det var fryktelig skrikende i toppen, men bassen var kanonbra etter min mening. Men så er nå jeg litt usikker på om høyttaler, forforsterker, eller effektrinn var skikkelig innspillt. Så Labbetuss, ikke ta min erfaring for høytidelig.Prøv selv!
    Har veldig lyst å prøve selv, men liksom ikke om så mange i Bergen som har McIntosh hehe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, ML går jo ned til 1ohm på det aller værste da.. så de er rimelig tungdrevne. Tror jaggu ene modellen er under 1 og . Klipsch er noe helt anna for MAC'ern .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vurdert Hegel H200 da ?! den kan jo også brukes som rent effekttrinn ... syns den ser uber spennende ut. Rognlien fikk jo tydeligvis hakeslepp når han testa den på sine Klipsch RF-5. Hvor han mente den banket Krellen (KAV-400) på alle punkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes jo artig ut. Men tror dere ikke Hegel blir noe spiss i toppen dem også? RF7 går ned i 2,8ohm så de er ikke den lettere lasten for macen dem heller Jeg må uansett ha en som overhodet ikke får pusteproblemer på noen punkt, og tror det blir skummelt dyrt da :neutral:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Grunnen til at jeg ser på McIntosh er at jeg trodde det ville bli en god match. Jeg trenger også noe som er mer rolig og behagelig i toppen.
    Mc Intosh er litt "bingo" på det punktet. Jeg har hørt dem treffe begge ytterligheter. Tror spesielt 252 er litt følsom overfor last.

McIntosh, Pass Labs, EC etc i og med de skal være mer røraktig i lyden).
    De tre låter veldig forskjellig. Pass Labsen er slank. EC er fyldig og snill i toppen, mens McIntosh forsåvidt også er fyldig men låter vanligvis så totalt firskjellig fra EC. Ingen av dem låter som en god rørforsterker bare så det er sagt.

Jeg snakket med Dag Johnsen, og han sa at MC-252 gikk fort tom for strøm, selv når han bare brukte den på ML sine panel.
    Ja, den går veldig fort tom, men ML er ikke lettdrevne. McIntosh er ikke glade i elektrostater heller.

Det indikerer vel sitt. Han har også vært eier av RB-1090 og han understrekte også at ML252 ikke hadde nærheten av rotels strømreserver.
    1090 er på fler watt, men den har ikke så veldig mye mer kontroll enn 252.

Om det er noe skjev fordeling mellom pris på elektronikk og høyttalere er jeg ikke så nøye på, jeg er opptatt av at det skal låte bra
    Fornuftig!

Har du noen anbefalinger Snickers?
    Vincent CD S6 og Vincent T1 gir deg varme uten at det går ut over kontrollen. Da kan du velge mer nøytral effekt. For eksempel Doxa, Hegel, Vincent, og selvsagt Oberon. Jeg hørte den komboen på RF35, og det låter totalt annerledes enn for eksempel Rotel på dem. De fremstår rett og slett som høyttalere av langt høyere kvalitet da. Dessuten er det utrolig kult å kunne tweake med ulike rør. Det gir langt større resultater enn kabelbytter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •