Er dette et bra oppsett? :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette et bra oppsett? :-)

Endelig er alt kjøpt inn. Venter fortsatt på at leiligheten jeg skal flytte inn i blir ferdig. Noe som skal være rundt 1. mai.

Jeg har gått til innkjøp av følgende utstyr:

Frontsett: Dali Helicon 400
    Center: Dali Helicon C200
    Bakhøytalere: Dali Suite R0.8
    Subwoofer: SVS PB12-Plus

Receiver: Yamaha RX-V1600
    Effekttrinn: Rotel RB-1090

Tv: LG 50" PLASMA 50PX4R
    Dette plasmatv fikk jeg kjøpt på netthandelen sin nettauksjon til en veldig bra pris. Var litt usikker da jeg ikke fikk sett og testa den i det hele tatt før kjøp, men jeg er veldig fornøyd. Med xbox 360 og HD signaler er det et bilde ut av en annen verden! Billedkvalitet på digital parabol er ok. Billedkvalitet på kabeltv? Det hadde jeg ikke giddi å sett på...

Jeg har jo fått mitt inntrykk av SVSn da jeg koblet opp denne i hjemmekinoen til en kamerat. Må helt ærlig si at jeg kjøpte SVS utifra hva som er blitt skrevet om den her på forumet, og jeg er vel rimelig skuffet. Syns den gir seg altfor tidlig på vanlig musikkbruk. Det får så være. Jeg får koblet opp alt når jeg er på plass i ny leilighet og se om jeg rett og slett bare må kjøpe meg 1 til, eller om jeg har en SVS til salgs.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vikker som et kjempeoppsett i mine øyne.

Ikke gi opp SVSen riktig ennå. Det er visst 3 viktige faktorer ang sub: Plassering, plassering og ikke minst plassering

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Vikker som et kjempeoppsett i mine øyne.

Ikke gi opp SVSen riktig ennå. Det er visst 3 viktige faktorer ang sub: Plassering, plassering og ikke minst plassering
    Hehe. Ja, det vet jeg gitt. Er derfor jeg venter med å gi den helt slakt før jeg får den inn i min stue å testa litt... Men litt kjipt at førsteinntrykket ble at jeg følte jeg hadde gjort et dårlig kjøp

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mylife
    Hehe. Ja, det vet jeg gitt. Er derfor jeg venter med å gi den helt slakt før jeg får den inn i min stue å testa litt... Men litt kjipt at førsteinntrykket ble at jeg følte jeg hadde gjort et dårlig kjøp
    Så enig, så enig. Kjedelig om ikke ting fungerer som forventet med det samme
    Er liksom litt av stasen; endelig inn i stua, SHOWTIME, men nei..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja. Jeg er i hvert fall fornøyd med alt det andre jeg har kjøpt inn. Helicon 400 kjøpte jeg brukt av Majesty her på forumet. Center og bak ble kjøpt igår på Hifiklubben i Tønsberg. Tror dette er stereo/hjemmkino jeg kan beholde i mange år uten å trenge nevneverdige oppgraderinger

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De høyttalerne er jo rett og slett nydelige. Går å sikler litt på suite 2.8 da disse er litt nærmere min prisklasse. Men klarer meg foreløpig. Om det skulle bli h400 på meg, ville det nok bli brukt her og. Igjen, nydelige høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.8 syns jeg var litt beskjedne i diskanten jeg da. Begynte å "sikle" på de for 3-4år siden da de kom og jeg måtte høre på de nå også. Litt dårlig gjort å sammenligne de med B&W 703 og Helicon 400 kanskje hehe. 2.8 er totalt avhengig av en sub mener nå jeg. Lydbilde på høytalere i den prisklassen må jeg si at jeg liker B&W fremfor Dali. Hørte på Ikonserien til Dali og den like jeg ikke. Ble spilt på en Denon 3806 først så på en Thule effektforsterker. Der var det altfor lite detaljer i diskanten syns jeg. Jeg sprengte budsjettet mitt med en goood slump til slutt. Hadde tenkt å vente 6mnd med center- og bakhøytalere, men klarte ikke det nei...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Merkelig tendens det der med sprenging av budsjett. Sikkert ingen her på avforum som har vært borti dette nei..
    Når jeg sier 2.8 er det grunnet utseende ja. Om nye ht skulle komme på planen ville nok en lytterunde være på sin plass, selv om det er minst 2t kjøring til alt annet enn klipsch. Har en underbevissthet som ikke liker bass gjengitt av elementer under 8". Dette trenger riktignok ikke være realitet, såfremst kvalitet er tilstede. Men men.
    Du kommer med bilder etterhvert ja? Gosjit.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ta litt bilder ja. Men det blir nok ikke før om noen uker. Akkurat nå står det her og er ikke pakket opp engang :-x Ingen plass til det her jeg bor nå. Heldigvis er jeg ungkar så stua mi dit jeg flytter blir hjemmekino all the way. hehe

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggris :-? se link under