kan forsterkeren bli for stor? BOSE høyttalere...(ferdig og med bilder)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kan forsterkeren bli for stor? BOSE høyttalere...(ferdig og med bilder)

hei. dette er egentli et spørsmål fra min bror som vil teste sine litt eldre høyttallere på min reciever.

jeg sier til han at jo større jo bedre egentli, men er jo ikke 100% sikker jeg da... :-|

uansett så har ikke jeg store forsterkeren, faktisk bare en hjemmekino-reciever på 6x85w fra yamaha. Høyttallerne er BOSE fra 90 tallet en plass/kan og hende de er fra 80 tallet :grin: men de trøkka veldig bra på hans anlegg (som gikk føyken). nå skal vi teste de side om side med mine CV for å høre forskjeller etc. dette går vel bra???

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøyr på. ;-) Står det noko tekniske data bakpå Bose høgtalarane?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noen problemer med det nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går så fint at, bare du sørger for at forsterkeren støtter motstanden fra høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fint! da går vi i gang med det så fort jeg får skrudd sammen mine egne høyttalere. takk for svar

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan vel bli for stor i den forstand at man ikke får utnyttet all effekten fordi høyttalerene kneler ;-)
    Men generelt, nei man kan aldri få for stor forsterker.
    Det er for liten forsterker som er farligst, en forsterker som jobber hard låter for det første dårligere og for det andre ødelegger du høyttalere lett med den :neutral:

Hva skjedde med anlegget hans da? Kanskje høyttalerene er en vanskelig last og det var derfor anlegget hans tok kvelden?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neida anlegget hans knelte pga overspenning under et tordenvær. vårt strømnett er veldig utsatt av en eller annen grunn, så det ryker ting hver gang omtrendt. vi må dra ut støpslene ellers ryker det altid noe når det tordner i nærheten.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stoff3r
    neida anlegget hans knelte pga overspenning under et tordenvær. vårt strømnett er veldig utsatt av en eller annen grunn, så det ryker ting hver gang omtrendt. vi må dra ut støpslene ellers ryker det altid noe når det tordner i nærheten.
    Hadde jeg vært i deres situasjon ville jeg investert i et strømvern med garanti, monster har et slikt til rundt tusenlappen.
    Men det kan godt være at det er noe biteliten skrift nederst i forsikringen som gjør at man ikke får noe tilbake i alle tilfeller ;-)

A

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. da har vi hatt en liten lytterunde med høyttalerne hans og min reciever. målte de opp mot CV! og hørte en del forskjellige cder. BOSE'ne spiller utrolig tight og pent, og har en veldig 'markant' diskant (eller heter det tweeter?). De faller nok langt bak når de måles opp mot mine cv! men vi fant ut at de spilte musikk mye penere, og manglet bare en subwoofer for å hevde seg i film. BOSE'ene puncher også i mellomtone, noe som jeg savner på mine cv!. vi surfa litt på nettet og han fant ut at han skulle kjøpe seg en lignende reciever og en ny cdspiller. han dro dagen etter og kjøpte seg Yamaha 657 reciever og en Yamaha cd/brenner til 8000kr :smile: vedlagt følger noen bilder av de, som han forresten fikk i 1992 :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tordenvær

Du får lavere å spille i tordenvær en gang til da ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •