Slit av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slit av forsterker

Jeg har kjøpt med pioneer plasma uten høyt. Kjører lyden gjennom forsterkeren min (arcam avr 300). MEN (ser ikke film hver dag) vil ikke dette slite veldig på forsterkeren? vurderer å kjøpe høyt. som hører til tvn.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    Jeg har kjøpt med pioneer plasma uten høyt. Kjører lyden gjennom forsterkeren min (arcam avr 300). MEN (ser ikke film hver dag) vil ikke dette slite veldig på forsterkeren? vurderer å kjøpe høyt. som hører til tvn.
    Slite på forsterkeren? Nei, ikke i det hele tatt, hvis vi ikke snakker om utvendig slitasje da, men da gjør du noe alvorlig feil...

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn så burde du heller bekymre deg for slitasje på plasma'en din ;-)

En forsterker har en levetid på hvertfall 20år om den er bygd opp av kvalitetskomponenter (noe din helt sikkert er) og den blir brukt av ansvarlige personer.
    En plasma brenner opp litt og litt hver gang du bruker den, kan sammenliknes med prosjektorpærer som har komprimert gass, bare at du kan ikke bytte pære i plasma'en når den er slitt ut :-|

A

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    For å si det sånn så burde du heller bekymre deg for slitasje på plasma'en din ;-)

En forsterker har en levetid på hvertfall 20år om den er bygd opp av kvalitetskomponenter (noe din helt sikkert er) og den blir brukt av ansvarlige personer.
    En plasma brenner opp litt og litt hver gang du bruker den, kan sammenliknes med prosjektorpærer som har komprimert gass, bare at du kan ikke bytte pære i plasma'en når den er slitt ut :-|

A
    Med dagens utvikling så er det vel neppe noen som har plasma om så mange år det tar før de blir dårlige...

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    Tvert imot forsterkere LIKER å bli brukt - jo mer jo bedre.

Det som evt kan gjøre at det aldres tidligere er veldig høy temperatur - men isåfall grunnet for dårlig utlufting rundt Arcam'en din. Ellers er det overbelastning og evt strøm-spikes (lynnedslag o.l.) som er en risiko - men dette er uavhengig av alder...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Med dagens utvikling så er det vel neppe noen som har plasma om så mange år det tar før de blir dårlige...
    Sant nok, men det er en større bekymring enn slitasje på forsterkere.

Jeg har og har hatt forsterkere som er veldig gamle, ikke noe problem så lenge de har blitt tatt godt vare på, men noe slitasjedeler må jo byttes når de begynner å svikte ;-)
    De forsterkerne jeg bruker nå er fra 15-25 år gamle og fungerer helt utmerket, og de brukes i timesvis hver eneste dag :grin:
    Dette er effektforsterkere, recievere blir nok ganske utdatert når de kommer opp i en slik alder.

A

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker aldri intern-ht på tven. Dette grunnet fantastisk dårlig lyd og en vane som vil ha litt volum på, det være seg enten det er været eller lørdagsfilmen. Nå skal det sies at høyttalerne på tver "kanskje" har blitt bedre med årene ift min 7 år gamle 28" wide :razz:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Bruker aldri intern-ht på tven. Dette grunnet fantastisk dårlig lyd og en vane som vil ha litt volum på, det være seg enten det er været eller lørdagsfilmen. Nå skal det sies at høyttalerne på tver "kanskje" har blitt bedre med årene ift min 7 år gamle 28" wide :razz:
    Selv de TV'ene som har bra innebygget lyd kommer til kort mot de aller fleste separate surround eller stereoanlegg. Jeg for min del får kreft i øra av å høre på dårlig tv-lyd :roll: hehe

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •