skarp lyd fra høytalerne.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skarp lyd fra høytalerne.

Jeg har JBL E90 og JBL Ec25. Når jeg virkelig drar på høyt synest jeg at diskanten blir veldig lys og skjærende ( nesten ubehagelig ) kan jeg bli kvitt dette problemet med ny kabel? effektrinn? eller noe slikt.

Sånn er det i dag. Harman Kardon DPR2005
    Nordost Flatline Gold mkII

Jeg leker meg med tanken om 3 Midgard blokker, mest på grunn av trangen til å bruke penger ( jeg ikke har ) og at de er bra å se på :razz:
    MEn kan de forbedre lyden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke kabel vil rette problemet ditt, det vil nok gi litt utslag. Kjenner ikke til HK spesielt mye, men vil tro at et med et nytt effekttrinn vil du nok kunne gjøre en del! Høres ut som det er flere til tak som må gjøres.....

Har du sett på demping av rommet ditt? Ommøblere, eventuelt flytte anlegget, flere tepper og gardiner for å dempe refleksjoner er veldig viktig...... har du prøvd høyttalerene dine i andre rom? kansje det er bare signaturen i dem du ikke liker?

Lykke til

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis skal jeg flytte om 3 uker, så jeg gidder nok ikke å omøblere. Men jeg vet at hele rommet er en gedigen bassfelle og sluker til seg rått alt av lyd.
    Jeg var Veldig fornøyd med høytalerne helt til jeg fikk ny høytaler kabel, sub og ny forsterker.. Kanskje jeg rett og slett ikke liker høytaleren?

JBL er vel ikke spesielt kjent for å ha en god diskant.. Men det er ikke noe særlig kult å være misfornøyd...

Newcomer hi-fi-noob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra denne tråden kom opp. Jeg har samme problemet med mine clsc 215 som jeg fikk for 2 dager siden. Når jeg drar på synes jeg diskanten blir veldig høy og skarp. Blir dette bedre når ht er innspillt? eller er det bare sånn? jeg har embla maenia og cambridge c500. På preampen har jeg diskanten på det minste. Det er ikke no prob når jeg ikke spiller så fryktelig høyt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hi-fi-noob
    Blir dette bedre når ht er innspillt? eller er det bare sånn?
    Mine høytalere spiller bare dårligere og dårligere. så hos meg hjelper det ikke at de er innspillt...

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hi-fi-noob
    bra denne tråden kom opp. Jeg har samme problemet med mine clsc 215 som jeg fikk for 2 dager siden. Når jeg drar på synes jeg diskanten blir veldig høy og skarp. Blir dette bedre når ht er innspillt? eller er det bare sånn? jeg har embla maenia og cambridge c500. På preampen har jeg diskanten på det minste. Det er ikke no prob når jeg ikke spiller så fryktelig høyt.
    lyden på clsc serien blir mye bedre når de får seg en del timer :P

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    lyden på clsc serien blir mye bedre når de får seg en del timer :P
    det var godt å høre :grin:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting til ja.... det er en veldig svak piping på den ene forsterkeren, det fører til en veldig svak tone i den ene hten. Hva kan dette være? og er det noe å bry seg om? det er bare en summing i en trafo elns, men bare i den ene.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk noen billige, vanlige, runde høyttaler kabler.

Flate kabler kan fremheve diskanten endel.

Men spørs om ikke signalkilder etc har minst like mye å si

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med audioquestkabler..
    Ganske så safe og varm klang på de:-)

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Mine høytalere spiller bare dårligere og dårligere. så hos meg hjelper det ikke at de er innspillt...
    Hmm det er jo ikke vanlig at en høyttaler spiller dårligere etter innspilling. Du har ikke vurdert å bytte høyttalere da? Kanskje kjøpe noe som er litt mørkere i klangen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort
    Hmm det er jo ikke vanlig at en høyttaler spiller dårligere etter innspilling. Du har ikke vurdert å bytte høyttalere da? Kanskje kjøpe noe som er litt mørkere i klangen.
    De har nok ikke blitt dårligere, bare ørene mine som er mere kresen. Når jeg kjøpte disse var det jo STORT å ha JBL og de var jo rå!
    Men med årene så har jeg vel blitt mere "audiofil" og bestemt på hva jeg vil ha.

Så jeg vil kjøpe meg nye! må bare overbevise meg selv om at jeg MÅ ha det. Budsjettet mitt tilater ikke noe STORE utlegg :-x

Jeg tror jeg er blitt smittet av oppgraderings viruset!!

En annen ting er at jeg har kjøpt meg en HK DPR 2005, den spiller ikke så varmt som min gode gamle AVR 7000.. Det kan vel ha noe med saken og gjøre..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    De har nok ikke blitt dårligere, bare ørene mine som er mere kresen. Når jeg kjøpte disse var det jo STORT å ha JBL og de var jo rå!
    Men med årene så har jeg vel blitt mere "audiofil" og bestemt på hva jeg vil ha.

Så jeg vil kjøpe meg nye! må bare overbevise meg selv om at jeg MÅ ha det. Budsjettet mitt tilater ikke noe STORE utlegg :-x

Jeg tror jeg er blitt smittet av oppgraderings viruset!!

En annen ting er at jeg har kjøpt meg en HK DPR 2005, den spiller ikke så varmt som min gode gamle AVR 7000.. Det kan vel ha noe med saken og gjøre..
    HK DPR 2005 er jo digital og avr 7000 er analog, vil nok tro det er varmere lyd i avr 7000 ja. Men har du prøvd dine Jbl på andre recievere da?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok der det ligger ja ( analog/digital ) . Jeg har ikke prøvd å spille JBL på andre anlegg nei. Vet ikke om jeg vil! jeg er Storfornøyd med DPR`en og er misfornøyd med JBL`ene. Jeg er redd for at dette kan bli snudd om jeg prøver en annen forsterker :wink:

Jeg tror nok at det blir et par PATOS på meg snart.. Vet ikke om jeg skal gå for basic eller lyric enda, men etter en test jeg leste, så KNUSTE jo lyric 402 alle andre konkurenter!!

Men jeg har troen på at noen effekt forsterkere kan live opp musikken, JEG VIL HA MERE LYD :-P.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg et par Patos L 402 og en varm effektforsterker så blir du nok fornøyd

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort
    Kjøp deg et par Patos L 402 og en varm effektforsterker så blir du nok fornøyd
    Hehe, det tror jeg.. 30k så blir jeg nok fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,

Jeg har også skiftet far analogt udstyr (2*Nad208 og Denon Avp5000) til en DPR2005. Jeg har Snell CV højttalere.

I starten synes jeg også at diskanten blev for skarp. Jeg fandt dog ud af at man kan justere diskantens afrulningen. Dette gøres ved at ændre på højttalrens impedans i forstærkerens OSD.

Det hjalp en del, men jeg måtte også slå fra de bageste diskanter på højttalerne, så jeg tror generelt at lyden fra DPR'en er til den lyse side.

Håber at det kan hjælpe dig lidt. :-)

Søren

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en liten tanke som surrer oppe i hodet mitt. Jeg har den minste senteren i Northridge serien, Kan det være at det er denne som rett og slett er for liten?? Når jeg trøkker til for fullt så har ikke den nok å gi?? det slo meg her i dag.. For det er jo i hovedsak senteren som leverer den kjipe lyden,, ( jeg kjører logic 7 på all musikk, vet ikke hvorfor..)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamen da prøver du å spille stereo litt............

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten samme resultat når jeg spiller stereo ( litt bedre ) men uansett så liker jeg lyden best når den kommer fra "flere" steder, merkelige greier. Jeg synest at lyden blir bedre når jeg kjører logic 7... Liker ikke stereo :-?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •