skarp lyd fra høytalerne. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort
    Kjøp deg et par Patos L 402 og en varm effektforsterker så blir du nok fornøyd
    Javel sjef kan du anbefale meg en effekt til disse da??

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skarp lyd del 2

Som nevt tidligere i denne tråden så hadde jeg altså en skarp diskant.
    Nå har jeg skaffet meg 2 stk EMBLA mono blokker på 500w.. Og hva skjer nå? JO nå drukner musikken i bass.. Det er så mye bass at man kan tro at høytalerene er en subb... Jeg går på innstilling og setter ned bassen til -6 ( skalaen går fra +12 til -12 der 0 er nøytral) da er det normal lyd men fortsatt så er det ALT for mye bass, det synest jeg er merkelig.. kan nevne at test musikken her var Mark Knopfler.... :-? :-? :-?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Som nevt tidligere i denne tråden så hadde jeg altså en skarp diskant.
    Nå har jeg skaffet meg 2 stk EMBLA mono blokker på 500w.. Og hva skjer nå? JO nå drukner musikken i bass.. Det er så mye bass at man kan tro at høytalerene er en subb... Jeg går på innstilling og setter ned bassen til -6 ( skalaen går fra +12 til -12 der 0 er nøytral) da er det normal lyd men fortsatt så er det ALT for mye bass, det synest jeg er merkelig.. kan nevne at test musikken her var Mark Knopfler.... :-? :-? :-?
    Hvis det er Shangri'la med gamle Mark Knopfler så er denne stinn av bass. Bruker ofte Boom Like That for å prøve anlegg, men hele plata har mye bass. Har du prøvd med noe annen musikk? Bruker du SVS'en i tillegg, eller er det bare JBL? Skal jo være litt bass i de JBL'ene da :-D
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet "sailing to philadelphia" alle sangene, jeg trodde at SVS`en stod på men det gjorde den altså ikke.. Jeg har også testet Eagles " Hells freezez over " DVD`en og det samme der.. Det er mye trøkk i JBL ja, men det kan da ikke være så mye at diskant og mellomtone bare hørest ut som en lite mygg i det fjerne..

Jeg skal teste litt mere nå.. måtte på familie sammenkomst så det har ikke vært så lett å testet.. ( fikk blokkene på onsdag og har ikke fått brukt de før nå nesten!! Da er det stress )

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres litt rart ut da ja. Regner med at du har diskanten på "0". Skal ikke akkurat være lit bass i den HK'en du har fra før eller. Det er ikke noe rart med kabel mellom HK og Embla da? Rart at det er i begge kanaler da i tilfelle.

Kjøpte du blokkene fra Eltek?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte de brukt.. Jeg fikk den geniale ideen om å prøve mine Patos B300 på Emblaene, det ble show Jeg tror fortsatt ikke på det jeg hører. Det er helt rått hvor bra disse fislete høytalerne spiller.. Her snakker vi om en høytaler til 4000 kr med en diskant og 1 6,5" element og i mine ører så spiller de RÆVVA av JBL`ene.. Klart jbl`ene har jo mere trøkk men det er helt rått hvor bra de små gamle høytalerne spiller.. SÅ nå er det nok påtide å fått prøvd noen større patoser tenker jeg..

Emblaene gjør ihvertfall en nydelig jobb på de gamle patosene..

NB: om det er noen som bor på nordmøre og har noen høytalere de vil prøve her så er det bare å komme

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir noen JBL til salgs på Tingvoll nå da?

Kan jo hende at jeg finner et par høyttalere og kommer innover. Litt meningsløst med dem jeg har nå, aktiv bass (PSB 7PT), men har jo kjenninger som har litt av hvert.

Fikk lyst på Embla selv jeg, men da må jeg ha nye HT også :-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trygt si at det er noen JBL`er til salgs ja. Men jeg vet ikke hva jeg vil ha og når man bor der jeg gjør så har jeg ikke så veldig mange muligheter til å forske på nye heller... Jeg kan ikke bare dra ut og hent med meg hjem et par.. Selv om jeg har ordnet en deal med noen i molde som selger patos.. Men jeg kunne gjerne ha tenkt meg og prøvd andre i samme prise klasse som L402 ( 12 000 ca )

Men vi får se jeg er redd for at jeg må bruke JBL til film og flytte patosene frem når jeg spiller musikk...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg problemet mitt er løst.. Har kjøpt ( med bytterett ) Patos b500 og en patos b210 center.. Jeg har nettopp pakket de ut så lyden er ikke helt lett å definere enda. MEN det som er sikkert er at de er bedre en JBL`ene det var ikke nesten å sammenligne...

Selgeren anbefalt meg B500 foran L402 til mitt bruk, jeg har jo også basic til bak så nå kjører jeg Patos Basic hele veien irundt..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på, Patos er meget bra!
    B500 eller B510?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok stilt for store krav til mitt anlegg ja...

Rommet er nå Stort og det er møblert. Jeg har kjøpt "lånt" patos b510 den nye serien. Det er VELDIIG stor forskjell på lyden, diskant og mellomtone samarbeider med det andre ..

Men en ting som jeg synest er rart er det at mine 15" slår noe SINNSYKT mye mere enn når jeg hadde JBL. Eneste jeg har gjort er å bytte fronter og senter.
    Altså når jeg sier mye så er det mye, jeg har rett og slett fått et nytt anlegg

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •