skarp lyd fra høytalerne. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor holder du til? Ikke nødvendigvis umulig å få lånt effekt forsterker fra en plass, bare for å prøve. Med Oberon 6.1 på mine B&W 604 S3 så forsvant skarpheten i diskanten som var "skjærende" på veldig høyt volum med min Denon 3806. Problemet er vel bare at... nå spiller jeg altfor, altfor høyt med Oberon... Men det er vel bare et luksus problem! Blir nok en ny høytaler så fort økonomien tillater det :grin:

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jo lyst til å prøve det, men jeg har et lite "problem" jeg skal flytte om 14 dager. Så nå er det ganske hektisk flytteaktivitet ( men det er bare å ta med effekt og komme :razz: ) nå bor jeg i lillestrøm området..

Jeg skal flytte på møre og der kan jeg umulig tenke meg at noen har noe slikt :-P det eneste jeg kan ordne der er vel noe fra et Hificenter ( som ligger i molde) men jeg vil ikke ha de :-P

Men jeg regner nok med at jeg må oppgradere for å bli fornøyd, kan ikke forvente gull og grønne skoger av høytalere til 8000.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller god stereo enn middels kino. Stereo har faktisk også surround effekter, samt høyde, dybde og bredde.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Heller god stereo enn middels kino. Stereo har faktisk også surround effekter, samt høyde, dybde og bredde.

Helt enig, men ikke med denne reciveren.. ( det var det jeg mente ) DPR 2005 har 2 sider ( min mening ) den er Overlegent bra på kino og desverre Dårlig på stereo... Derfor så liker jeg ikke stereo..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en grunn til at noen tviholder på stereoen selv om det kommer et surroundanlegg i hus. :-)

Jeg har desverre ikke plass til begge deler, og må "nøye" meg med surrounreceiveren til stereobruk også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er vel en grunn til at noen tviholder på stereoen selv om det kommer et surroundanlegg i hus. :-)

Jeg har desverre ikke plass til begge deler, og må "nøye" meg med surrounreceiveren til stereobruk også.
    Det er nok sant det ja.. jeg har plass til begge men ikke nok penger... :?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort
    HK DPR 2005 er jo digital og avr 7000 er analog, vil nok tro det er varmere lyd i avr 7000 ja. Men har du prøvd dine Jbl på andre recievere da?

Hvorfor skal analog lyd være mer snill i diskanten? Og DRP2005 er ikke "digital".

EDIT: MEn HK lydsignaturen er rimelig stram i toppen ja. . Hørt de nye x35 serien er mye snillere der.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Og DRP2005 er ikke "digital"
    Er den ikke?? DPR står jo for Digital Path Reciver.. Bare lurer..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet ut at jeg vil ha meg Effekt på front og senter.. Jeg var en tur hos hificenteret i oslo og der fikk jeg høre hva mine JBL virkelig var gode for.. der koblet "vi" opp Jbl E 90 på et mc intosh anlegg. effekt, for og cd driverk.. Med noen MONSTRE av Nordost kabler ( komplett kostet sikkert dette xxxx 1000)
    Det var det råeste jeg har hørt av høytalere til 8000..

Så nå vil jeg beholde høytalerene og skaffe effekt.. Budsjett ca 10 k Totalt..
    jeg vil jo ha Midgard.. Noen andre tips??

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags kilde bruker du, dacene i DPR?
    uberviktig for Sène med et bra signal fra start.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei du, nå så bruker jeg dac`en fra DPR`en ja.

har vel nevt over her men jeg bruker da DPR sammen med DVD 22 ( og en god gammel Sony cdspiller ) bruker da Coax som signal i mellom ( monster cable

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Jeg har funnet ut at jeg vil ha meg Effekt på front og senter.. Jeg var en tur hos hificenteret i oslo og der fikk jeg høre hva mine JBL virkelig var gode for.. der koblet "vi" opp Jbl E 90 på et mc intosh anlegg. effekt, for og cd driverk.. Med noen MONSTRE av Nordost kabler ( komplett kostet sikkert dette xxxx 1000)
    Det var det råeste jeg har hørt av høytalere til 8000..

Så nå vil jeg beholde høytalerene og skaffe effekt.. Budsjett ca 10 k Totalt..
    jeg vil jo ha Midgard.. Noen andre tips??
    Embla er vel noe rimeligere enn Midgard, og mye samme innmat... Alternativet er Hypex moduler og DIY fra ELTEK.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, Men nå har jeg løst problemet ( tror jeg da ) Jeg har nettopp kjøpt meg Patos Lyric 402, fikk et lite anfall på Qxl og kom tilfeldigvis til å trykke på legg inn bud knappen :razz:

Men jeg regner med at effekt behovet ikke blir noe mindre der.. Men takk for tips.. Det hadde jo vært kult å laget en selv men jeg tror ikke at lodde egenskapene fra Grunnkurs elektro sitter ;-) :razz: ;-)

Gleder meg til å teste..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, Men nå har jeg løst problemet ( tror jeg da ) Jeg har nettopp kjøpt meg Patos Lyric 402, fikk et lite anfall på Qxl og kom tilfeldigvis til å trykke på legg inn bud knappen :razz:

Men jeg regner med at effekt behovet ikke blir noe mindre der.. Men takk for tips.. Det hadde jo vært kult å laget en selv men jeg tror ikke at lodde egenskapene fra Grunnkurs elektro sitter ;-) :razz: ;-)

Gleder meg til å teste..
    Med Hypex trenger du ikke lodde, det er mer som LEGO for viderekommede. Uansett, gratulerer med nye HT. :-) Legg gjerne inn noen ord om hvordan det blir.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lego er kult :razz: jeg gleder meg ganske mye, jeg er nå på flyttefot og regner med at jeg innlosjert i huset mitt ( på nordmøre ) og har et rom som ikke sluker opp all lyd sånn som her om ca 1,5 uke.. Det må bli knall.. er "redd" for at hjemmekino rom blir tatt før generell oppussing

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lego er kult :razz: jeg gleder meg ganske mye, jeg er nå på flyttefot og regner med at jeg innlosjert i huset mitt ( på nordmøre ) og har et rom som ikke sluker opp all lyd sånn som her om ca 1,5 uke.. Det må bli knall.. er "redd" for at hjemmekino rom blir tatt før generell oppussing
    Hvor på Nordmøre? Hvor gikk du GK elektro forresten?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal flytte til Tingvoll, hvis det sier deg noe.. ligger ca 30 min unna kr.sund..
    Jeg gikk skole på Sunndalsøra både GK og VK1.. tror det var på slutten av 90 tallet...

Jeg sitter nå og hører på musikk og Lyden er bedre Bak anlegget enn i "sweet spot".. Dataen er plassert bak anlegget.. Det sier litt om rommet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal flytte til Tingvoll, hvis det sier deg noe.. ligger ca 30 min unna kr.sund..
    Jeg gikk skole på Sunndalsøra både GK og VK1.. tror det var på slutten av 90 tallet...

Jeg sitter nå og hører på musikk og Lyden er bedre Bak anlegget enn i "sweet spot".. Dataen er plassert bak anlegget.. Det sier litt om rommet
    Tar litt lenger enn 30 min., spørs hvordan du kjører da. En del lokale helter greier det sikkert godt under halvtimen, men... Bor på Frei. :-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bør jeg foreslå noe annet enn hypex? prisene de selges for er på grensen til svindel.
    f.eks 700kr for 2 elektrolytter, 2 sikringer, en filterkondensator og kontaktpunkter. 1800kr for dobbel kondensatorbank med litt bedre kvalitet, en softstart for 600kr.....
    triapth kit fra http://www.41hz.com blir nærmest gitt bort i forhold.

her er noen bilder http://www.pairair.se/AMP5/ http://hem.bredband.net/scarl/AMP5/AMP5.htm

erfaringer fra diyaudio viser også til at desse låter bedre

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey.. Kult at det finnest noen der også som liker lyd
    Tar vel kanskje litt mere enn 30 min men ikke så mye.. Får skaffe meg en gammal ascona og rull male den med sort bengallakk
    Broren til dama var en "værsting" i Byen i sin tid. Så jeg kjenner til de lokale heltene ja....

Du har vel ikke en Embla/midgard du da hehe...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •