Skal investere i hjemme kino !?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer trymmen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal investere i hjemme kino !?!

Hei nu trenger jeg virkelig hjelp ! :wink:
    Men først vil jeg si at jeg er imponert over hvor mange gode inslag det er her.
    Jeg har bygget ut huset, ny stue på ca 34 m2, ca 5 x 6 mtr med åpen himling
    ca 5 mtr opp. Skal her ha en 50 " skjerm enten plasma eller LCD.
    Har vært innenom mange Hifi butikker og lander opp på 50 " plasma fra Pioneer eller 55 " lcd fra Samsung ( kommer til sommeren )
    Jeg kan tenke meg å investere i et nytt surround annlegg ca 10 - 15 000
    komplett med resiver og det hele.
    Nu håper jeg at det er mange der ute som kan hjelpe meg med dette, takker så mye til dem som kan gi tips her. :grin: :grin: :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, Dali Consept er vel en plass og begynne vurderingen.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som et interessant prosjekt. Først og fremst, skal dette så i stuen din? Må de se pent ut, eller er det ikke så nøye så lenge det er normalt? Skal dette brukes bare til film, eller til noe musikk også? I så fall er det noe spesielt du liker å høre på? Vet du på forhånd hvordan lyd du liker? Hvis du kan svare på noe av dette så tror jeg du kan få mange fler svar og forslag til anlegg.

Mitt første forslag er å ta en titt her: www.lsound.no

Her selger de komplette høyttaler pakker, det er kun en type høyttalere, men forskjellige sammensetninger, så du finner fort ut av det. Uansett de har fått god kritikk og de spiller veldig bra. Når det kommer til forsterker, så er min personlge favoritt Harman/kardon, men det er mange andre som liker noe helt annet og alle disse merkene er populære og du burde hvertfall vurdere noen av dem: Denon, yamaha, Marantz, Nad, rotel og kanskje Sony og Cambridge.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Dette høres ut som et interessant prosjekt. Først og fremst, skal dette så i stuen din? Må de se pent ut, eller er det ikke så nøye så lenge det er normalt? Skal dette brukes bare til film, eller til noe musikk også? I så fall er det noe spesielt du liker å høre på? Vet du på forhånd hvordan lyd du liker? Hvis du kan svare på noe av dette så tror jeg du kan få mange fler svar og forslag til anlegg.

Mitt første forslag er å ta en titt her: www.lsound.no

Her selger de komplette høyttaler pakker, det er kun en type høyttalere, men forskjellige sammensetninger, så du finner fort ut av det. Uansett de har fått god kritikk og de spiller veldig bra. Når det kommer til forsterker, så er min personlge favoritt Harman/kardon, men det er mange andre som liker noe helt annet og alle disse merkene er populære og du burde hvertfall vurdere noen av dem: Denon, yamaha, Marantz, Nad, rotel og kanskje Sony og Cambridge.

Det er mest for film dette skal brukes, og kjenner jeg min bedre halvdel rett så skal det heller ikke ta for mye plass, var inne og hørete på Bose lifstyle 48. Men dette koster 50 000 kr, litt mye.
    Er dette høytalere du har selv ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mest for film dette skal brukes, og kjenner jeg min bedre halvdel rett så skal det heller ikke ta for mye plass, var inne og hørete på Bose lifstyle 48. Men dette koster 50 000 kr en del kroner for mye siden jeg også skal kjøpe ny tv.
    Men det er bra surrond lyd jeg vil ha frem i filmen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •