High-End Hjemmekino med stor H... (bilder) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan virke på meg som om det er litt av barndommens kino opplevelse og drømmer som har fått fritt spillerom i enkelte av disse meget spektakulære hjemme kinoene. Ser nesten mer ut som om kinoen har overtatt, og at det er mer en kino med tilstøtende beboelses rom.;-)

Ellers så er jeg litt enig i kritikken som går på prioriteringene når det gjelder størrelse på sal vs. selve bildet. Det er mulig bildene er fotografert litt vidvinklet så bilde arealene virker litt mindre enn de er i virkelig heten, men når et stort rom med mange sitteplasser bare har et lite frimærket av en skjerm, da blir det litt feil prioritet synes jeg. Her får vel hver hjemme kino entusiast gjøre prioriteringene selv, men ut av de bildene denne tråden begynnte med, er det i alle fall klart at det det finnes mye flott og morsomt av hjemmekinoer der ute.:grin:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du ser ikke poenget i et dedikert hjemmekino-rom?
    Jeg ser ikke poenget i å stappe et dedikert hjemmekinorom fullt av ting man ikke kan se når rommet brukes til det det er dedikert til.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg ser ikke poenget i å stappe et dedikert hjemmekinorom fullt av ting man ikke kan se når rommet brukes til det det er dedikert til.
    Det kan jo være at et slikt rom blir brukt til litt andre ting enn å se på film i tussende mørke også da...

Uansett har det også litt med stilen/atmosfæren når du går inn i rommet, som gir deg den riktige kino-følelsen... Hvis du har vært på Colluseum-kino i Oslo så vet du hva jeg mener.

IMO

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Detta var stygt

Med unntak av JBL kinoen med bilbanen på gulvet så syns jeg dette var utrolig stygt, det kan virke som om amerikanere med penger får dårligere smak proposjonalt med hvor mye penger de har. Ser ut som om det er Donald Trump som har designet disse.;-) Jeg liker ihvertfall ikke slikt design :razz:

Sikkert veldig bra utstyr og greier, og det har ingenting med jantelov å gjøre; jeg er ihvertfall ikke misunnelig og har ingen problemer med at folk bruker enorme summer på sånt hvis de har pengene og lysten.
    Ikke tror jeg eierene har så stor glede av utstyret som en 'normalt fattig' entusiast har.
    Kanskje med unntak av han som har bygd "rokokko-ballsalen' fra helvette, hvis han virkelig er entusiast og har brukt årevis på dette så har han kanskje like stor glede av dette.
    Jeg skulle selvfølgelig ønske jeg hadde midler til å bygge og kjøpe alt jeg ville, men jeg tror endel av sjarmen og eier-gleden forsvinner når man er i denne posisjonen.

A

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken som de sier, men dette var ræææva etter min smak. Jeg har selvfølgelig vanskelig for å forestille meg hva jeg selv hadde gjort med 13 fantasilioner på bok, men jeg vet hvertfall at en liten telefon fra norsk tipping ikke hadde gjort at jeg hadde kjørt noe lignende! Selv ikke med 30mill i 1.premie hadde hjemmekinoen min lignet på noe av det der...

Janteloven tenker noen, og det kan godt hende at det er det som ligger i underbevistheten, men jeg synes bare dette var ekkelt. I hvert fall første bildet!

Nei, drømmen er kjeller under en dobbel garasje. Innredet slik at lyd og bilde er i sentrum (ikke møbleringen ellers), og at styring og tweaking er i absolutte spitzenklasse. Slik har jeg mitt eget "bomberom" der jeg kan oppnå realistiske lydtrykk og bildekvalitet på høyt nivå. Så når noen er innom for show-off (for det må man jo gjøre) så sitter de igjen med inntrykkene fra filmen, og ikke marmoren og lysekronene...

DrE

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Med unntak av JBL kinoen med bilbanen på gulvet så syns jeg dette var utrolig stygt, det kan virke som om amerikanere med penger får dårligere smak proposjonalt med hvor mye penger de har.
    Tror du virkelig USA-ianere med lite penger har god smak? :-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Tror du virkelig USA-ianere med lite penger har god smak? :-)
    Hehe, nei det er sant. :razz:
    Men de har jo ikke så mye penger og får da heller ikke vist frem sin dårlige smak i like stor utstrekning. De som har mye penger er jo ofte godt synlige.

Donald som jeg refererte til er jo et godt eksempel på overdådig dårlig smak. Jeg følte meg faktisk uvel når jeg så hvordan han hadde det hjemme, ikke fordi han har brukt så mye penger, men fordi det var så overdrevet og helt ufattelig stygt :shock:

Men det finnes amerikanere som har bedre smak, har vært og sett endel på amerikanske slektninger av AVforum tidligere :wink:

A

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak kommer vel kanskje når man er litt eldre og har flyttet ut av gutterommet....

Nå har jeg vært så heldig at jeg har sett endel "fete" hus, både i holmenkollen og utlandet. Og selv om smaken er varierende, og vi nordmenn kanskje trives i en god gammel kjeller under garasjen, må jeg si at mitt inntrykk er at en opplevelse der lokalet også er i toppklasse gir en større wow-faktor.

At alle som har fete kinoer i statene (det er forøvrig ikke bare statene som har "dårlig smak") har bankontoer som ville fått Thon til å blekne er totalt feil. Flere prioriterer slik som mange her på forumet, men det er jo ikke til å unngå at dette er en dyr hobby.

At smaken blir dårligere med størrelsen på bankkontoen er et latterlig argument, og kunne ikke beskrive jante-loven bedre.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak kommer vel kanskje når man er litt eldre og har flyttet ut av gutterommet....

Nå har jeg vært så heldig at jeg har sett endel "fete" hus, både i holmenkollen og utlandet. Og selv om smaken er varierende, og vi nordmenn kanskje trives i en god gammel kjeller under garasjen, må jeg si at mitt inntrykk er at en opplevelse der lokalet også er i toppklasse gir en større wow-faktor.

At alle som har fete kinoer i statene (det er forøvrig ikke bare statene som har "dårlig smak") har bankontoer som ville fått Thon til å blekne er totalt feil. Flere prioriterer slik som mange her på forumet, men det er jo ikke til å unngå at dette er en dyr hobby.

At smaken blir dårligere med størrelsen på bankkontoen er et latterlig argument, og kunne ikke beskrive jante-loven bedre.
    Smak har jo forsåvidt ingen alder, men prioriteringene endrer seg over tid.

Jeg sier ikke at de som har fete kontoer MÅ ha dårlig smak, men det er påfallende mange av dem som velger den maksimalistiske stilen for vise frem hvor mye penger de faktisk har. Og resultatet blir bare for dumt i mange tilfeller ;-)
    Jeg unner alle de som har penger å bruke dem på akkurat hva de vil, så det er nok ikke janteloven som snakker i mitt tilfelle. Jeg ville bare uttrykke mitt syn på disse kinoene, jeg syns de er og blir dritstygge, men tenner man på gull, krimskrams og generelt et par hundre år gammel stil så er sikkert dette nirvana :-P

A

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minimalistisk kan også være pent, enig i det....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MÅ ikke være minimalistisk for å være fint heller, det siste bildet her er for sterilt for min smak. Også er jeg litt spent på hvordan det ser ut når anlegget faktisk blir koblet opp :razz:
    Men liker dette bedre enn de "only in america"-kinoene...

Men jeg blir mere imponert av noen som virkelig gjør seg flid med det man har råd til og bruker mye tid og tankekraft på å få best mulig resultat. Det er hva jeg vil kalle en ekte entusiast, helt uavhengig av hvor mye penger som blir brukt!

A

edit: minimalisten på dette bildet har ihvertfall fått med seg en ting: DET SKAL VÆRE SVART! :grin: :grin:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    MÅ ikke være minimalistisk for å være fint heller, det siste bildet her er for sterilt for min smak. Også er jeg litt spent på hvordan det ser ut når anlegget faktisk blir koblet opp :razz:
    Men liker dette bedre enn de "only in america"-kinoene...

Men jeg blir mere imponert av noen som virkelig gjør seg flid med det man har råd til og bruker mye tid og tankekraft på å få best mulig resultat. Det er hva jeg vil kalle en ekte entusiast, helt uavhengig av hvor mye penger som blir brukt!

A

edit: minimalisten på dette bildet har ihvertfall fått med seg en ting: DET SKAL VÆRE SVART! :grin: :grin:
    Smaken er som baken, den er delt og smaker dritt midt i mellom....

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det gjør den da ikke? Som sagt over så endres smaken sikkert hos de fleste etter som man modnes, men man kan ikke si at "smaken når sin topp når man har fått seg enebolig eller leilighet". Forresten, hvem var den påstanden tiltenkt? Jeg finner ikke et eneste svar i tråden som åpenbart kommer fra noen som bor hjemme hos mor og far ;-)

Siden det var jeg som nevnte kjeller i garasjen så må jeg jo bare poengtere at det ikke er snakk om en "halvveis løsning" i en gammel kjeller. Grunnen til at jeg ville hatt kinoen i et slik rom er de selvfølgelige positive egenskaper et slikt rom gir, slik som total lyskontroll og ikke minst total støykontroll (da tenker jeg spredning av støy). "Vi nordmen trives i en god gammel kjeller" er da lite gjennomtenkt utsagt. Det er da nettopp da lokalet blir i toppklasse (vi er da fortsatt på av-forum, ikke marmor-lysekrone-design-forumet?)

Det man får presentert av designstudier fra slike kinoer, slott, operasaler eller hva man skal kalle det vitner da ikke alltid til god smak. Jeg (med mitt utgangspunkt) vil nå heller si at smaken er dårlig enn utsøkt... Smak etter min mening inneholder også en anelse minimalisme, ikke KUN overdådighet. Overdådighet og overdrivelse er vel ord som de fleste tenker når de ser bildene fra kinoene over. Dessuten er det jo ikke snakk om at bankkontoene nødvendigvis gruser Thon sin, men de er hvertfall i en annen klasse enn gjennomsnittskontoen på avforum.

Argumentet har da ingenting med jante-loven å gjøre i det hele tatt.
    Ikke er det latterlig heller!

Man må da få lov å ha meninger om hvordan noe ser ut, uten at det automatisk skal bety at man ikke unner den som eier "fenomenet" å gjøre som han vil med pengene sine.

I følge jante-loven så skulle man vel hatt tv med innebygget lyd, NRK og TV2 og ingenting annet. Jeg tror de fleste på avforum tar avstand fra det!

DrErling

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange amerikanere liker tydeligvis slik overdådig arkitektur.
    En amerikaner på deltidsjobben min, synes det er lekkert med slike rom som vist på noen av bildene. Jeg synes det er glorete og harry.

Helt greit det, men mange prioriterer rommet og bildet mye mer enn lyden.

Det er snakk om prioriteringer. Og kæsjflåv.

Newcomer M(N)AD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    3 bokstaver burde vel dekke disse kinoene ganske bra : U S A !!
    Haha!! Enig der, ass :razz:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •