"Knitring" med opstisk overføring fra PS2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Knitring" med opstisk overføring fra PS2

Kjører optisk kabel fra min PS2 til min H/K AVR 635. Når jeg setter forskjellige spill på pause kommer det en pulserende "dunking / knitring" i høyttalerene.

Noen som vet hva dette kommer av? Ser gjerne at det forsvinner...

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Kjører optisk kabel fra min PS2 til min H/K AVR 635. Når jeg setter forskjellige spill på pause kommer det en pulserende "dunking / knitring" i høyttalerene.

Noen som vet hva dette kommer av? Ser gjerne at det forsvinner...
    Utifra hvordan du ordlegger deg så antar jeg at dette ikke forekommer når du kjører lyden via de analoge utgangene? Du har vel kanskje ikke flere optiske kabler du kan teste med? Ville prøvd med en annen kabel for å se om det samme skjer med denne, og skjer ikke det samme så er det kanskje en ide å teste kabelen med en annen kilde ;-)

A

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig, det skjer ikke ved analog overføring.

Skjedde heller ikke, som jeg kan huske, med min forrige forsterker, en H/K 335, ei heller med enda tidligere Yamaha 640. Skjer kun på 635'en, og det stusser jeg litt over...

Har av latskap ikke prøvd andre kilder med samme kabel, men skal gi det et forsøk senere. Er kun når spillet er på pause, og det ikke kommer annen lyd. Ellers er det ingen "pulsering" av denne typen, kun den lyden som skal være...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Helt riktig, det skjer ikke ved analog overføring.

Skjedde heller ikke, som jeg kan huske, med min forrige forsterker, en H/K 335, ei heller med enda tidligere Yamaha 640. Skjer kun på 635'en, og det stusser jeg litt over...

Har av latskap ikke prøvd andre kilder med samme kabel, men skal gi det et forsøk senere. Er kun når spillet er på pause, og det ikke kommer annen lyd. Ellers er det ingen "pulsering" av denne typen, kun den lyden som skal være...
    Det er bare på ett spill? Siden du refererer til "spillet" :razz:

Test et annet spill, da kan det være noe bøss i lyd-programmeringen av spillet ;-)

A

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er slik på flere spill... Omtrent alle skulle jeg mene.. Og var ikke slik før

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis er enten kabelen eller utgangen på PS2-en skadet. Erfaringsmessig så er den utgangen på PS2-maskinen skikkelig laber, mange kabler har det med å sitte løst eller til og med dette ut (!) av seg selv. Knitring i lyden ved bruk av skadede optiske kabler er heller ikke uvanlig.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Kan jo ta en titt på både kabel og utgang på ps2.. Kjedelig med dårlig kvalitet!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Sannsynligvis er enten kabelen eller utgangen på PS2-en skadet. Erfaringsmessig så er den utgangen på PS2-maskinen skikkelig laber, mange kabler har det med å sitte løst eller til og med dette ut (!) av seg selv. Knitring i lyden ved bruk av skadede optiske kabler er heller ikke uvanlig.
    Nå har jeg bare fiklet med et par-tre forskjellige PS2, inkludert min egen. Men jeg har aldri oppfattet utgangen som noe spesielt dårlig, men det er jo klart at det ikke er verdens beste komponenter i en playstation, den skal jo være billigst mulig ;-)
    Har brukt optisk fra PS2 lenge uten det minste problem, men nå er det PC'en som har lagt beslag på den eneste optiske inngangen på prosessoren :-|

Sjekk med en annen kabel da, Moho. Lurer på hva som er galt jeg *nysgjerrig*

A

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare én kabel jeg! forbausende lite man bruker en optisk kabel til egentlig... Sitter med nesa i en bachelro oppgave for tiden, så er ikke direkte mye ute av leiligheten.. Blir derfor lite tid til spilling og slikt..

Men kjøper jeg en ny kabel eller finner ut hva som kan være galt, gir jeg beskjed...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Tror jeg har fire eller fem komponenter tilkoblet optiske innganger på forsterker. På PS2-en hos meg så er det flere optiske kabler som bare spretter ut, mens andre passer. Har en relativt gammel boks, så det er mulig inngangen har blitt fikset i senere versjoner da..

Sitter for øvrig med nesen begravd i masteroppgaven for tiden. Men en har da alltids tid til spilling for det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •