DVD vs CDspiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD vs CDspiller

I dag har jeg en Pioneer DV-370. Den bruker jeg til å se DVD og høre på CD. Det jeg lurer på: Hvor mye bedre blir lyden på CD, hvis jeg går over til en ordentlig CDspiller? Er det verdt pengene? Har dere eventuelle forslag?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SimonGj
    I dag har jeg en Pioneer DV-370. Den bruker jeg til å se DVD og høre på CD. Det jeg lurer på: Hvor mye bedre blir lyden på CD, hvis jeg går over til en ordentlig CDspiller? Er det verdt pengene? Har dere eventuelle forslag?
    Kommer endel ann på anlegget. Men dagens dvdspillere til rundt 5k spiller cd'er helt greit de. Men en cdspiller til samme pris spiller ringer rundt de igjen. Det viktigeste er at du er fornøyd.

Kjøper du f.eks Marantz 5001 eller Camebridge 640v2, så får du en cdspiller som spiller plater bedre enn de fleste dvdspillere til 10k (mest erfaring med Denon og Onkyo av DVDspillere i denne klassen). Men det krever at resten av anlegget også er bra da .

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tommelfingerregel jeg har hørt, dog for en stund siden, var at en dvd-spiller var omtrent likeverdig en cd-spiller til halve prisen lydmessig. I og med at Pioneeren din er av den rimelige sorten, vil jeg tro at en dedikert CD-spiller som Marantz eller Cambridge vil gi et markant løft. Hvis resten av utstyret står i stil, vel og merke.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp en ekstern d/a converter. bruker samme spiller som deg som drivverk. låter noe dårligere enn sony drivverket jeg brukte før, men det skyldes min gamle dac med ultraenkelt doxa design.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... Kanskje jeg må kjøpe meg en CDspiller da etterhvert. Poblemet er jo at jeg ikke har så veldig god råd da, og kjøper jeg en CDspiller, må jeg ha ny "rack" også... :\

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svært god hjelp forresten!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •