Komplett hjemmeunderholding:B&W+Denon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett hjemmeunderholding:B&W+Denon?

21. 04.2006 skal jeg handle til jeg ser stjerner i AV utstyr. Det gamle (Sony STR-DB725, Infocus X1, JBL LX70, JBL Flux2) er enten solgt eller for salg.

Jeg har vært i samtlige butikker flere ganger, og de fleste begynner nå å bli kjent med meg på "trynefaktor" som vi sier i Stavanger, eller riktigere sakt begynner å bli lei av meg
    Høyttalerene som falt i smak er B&W sin XT- serie. Disse gav en fantastisk lyd fra seg, og spørsmålet står da først og fremst på sub (SVS vs. PV1 vs. XTZ)..

Jeg trenger i denne forbindelsen litt råd til følgende komponentsammensetning:

Forsterker : Denon 4306
    Høyttalere:
    - 2x Front: B&W XT4
    - 4x Surround: B&W XT2
    - 1x Center: B&W XTC

Når det gjelder subben trenger jeg innspill da det står mellom SVS PB10, B&W PV1 og XTZ 99W12 12" aktiv subwoofer. Jeg har faktisk vurdert 2 stk XTZ 99W12 12" da de er grisebillige!

.

Projektor: Hitachi PJ-TX200
    Lerret : Euroscreen Diplomat GREYLINE 16:9 200cm Motorisert (finner ikke grålig motorisert lerret med Tab Tension, noen som vet ?)
    DVD: Samsung HR725 160gb DVD-Opptaker

Når det ellers gjelder Denon 4306 tenker jeg først og fremst på denne pga oppskaleringsmuligheten fra analog signal til digital 720p. Jeg ble derimot senest i går klar over at AX2 serien til Pioneer også leverer oppskalering, men det er ingen tester som avslører om denne konverteringen er god nok, heller ikke hvilken video brikke/teknologi som foretar denne konverteringen i Pioneer..

Jeg har derfor 4 konkrete forespørsler:
    1. Hvilken sub bør jeg velge (eventuelt hvor mange)?
    2. Vil Pioneer gjøre jobben bra nok, trenger jeg egen scaler eller er Denon alternativet?
    3. Har jeg behov for BiAmp'ing for å drive komponentene godt nok, eventuelt hvilke ekstra komponenter har jeg behov for?
    4. Finnes det et motorisert gray - TabTension - 90" lerret?

Takker

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du god plass til å skjule SVS, kjøp den. Av utseende stemmer den ikke med resten av utstyret, men den har et enormt trykk.
    Pv1 har jeg ikke prøvd, men har en B&W asw600 som er kompakt og spiller bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs vs. 2 stk XTZ 99W12

Hehe, ja jeg har forstått at SVS er noe av det beste man kan få. Litt av problemet er at den er DIGER. Dette er et anlegg som skal stå i stuen og dermed være litt representabelt, samtidig som det skal levere et bra lydbilde. Jeg heller mye mot å anskaffe 2 stk XTZ 99W12 da disse kommer i Piano Black i likhet med B&W XT4/XT2 og vil gi et supert lydbilde .

Jeg finner forsåvidt ingen nettsted som selger nettopp disse høyttalerene i Norge. Har sendt en forespørsel til XTZ om pris inkl frakt, så får vi se..

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har nå en SVS PB10-ISD og har netopp solgt min B&W asw600. Hjemme hos meg er det ikke tvil om hva som er best!! SVS KNUSER B&W på alt.. det er ikke morsomt å sammenligne engang!! klart SVS`en er jo dobbelt så stor men det gjør ingneting for meg! :-P

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for SVS, men gå opp et hakk til PB12-Plus som du får i trefinish! Dama bestemte farge og ble happy med det...:wink: Har høyere WAF enn PB10 som ikke har samme finish og fargeutvalg. Tror du vil finne en som passer i stua di.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nadz79
    Hehe, ja jeg har forstått at SVS er noe av det beste man kan få. Litt av problemet er at den er DIGER. Dette er et anlegg som skal stå i stuen og dermed være litt representabelt, samtidig som det skal levere et bra lydbilde. Jeg heller mye mot å anskaffe 2 stk XTZ 99W12 da disse kommer i Piano Black i likhet med B&W XT4/XT2 og vil gi et supert lydbilde .

Jeg finner forsåvidt ingen nettsted som selger nettopp disse høyttalerene i Norge. Har sendt en forespørsel til XTZ om pris inkl frakt, så får vi se..

B&W XT4 kommer vel ikke i sort pianolakk.... det er vel i alu/sølv... eller finnes de i flere utgaver?

Akkurat det oppsettet du snakker om har fattet min interesse også. Dog jeg har ikke fått tid til å høre på XT4 enda. Har du sammenlignet de med noen andre? De får utrolig mye skryt på nettet, eneste som går igjen er at man bør har subwoofer til de, da de ikke er så "mektige" nedover i frekvensområdet. Med sub skal du jo ha så det er ikke noe problem. Jeg ville valgt PV-subben any day fremfor XTZ til de høytalerene... SVS har fått mye skryt, men som du sier er de ikke akkurat små.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •