Stereo+Hjemmekino=XLR-splitter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo+Hjemmekino=XLR-splitter?

Jeg hadde tenkt å kjøpe en separat stereo-forsterker som jeg skal bruke på Midgard-blokkene når jeg spiller cd på 3910'en. For å slippe å bytte kabler mellom HK/Hi-fi på monoblokkene hele tiden tenkte jeg å kjøpe en XLR-splitter slik at både hjemmekino-receiveren og stereo-forsterkeren kan brukes.

Hvor får man kjøpt slike XLR-splittere (hvis det finnes)? Og er det noen som har erfaring med/kommentarer til en slik løsning?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt inne i dette, men du bruker ikke de analoge utganger på Denon´en ?
    Hvis du bruker de analoge utgangene, med rca kabler, da kan du gjøre som jeg, split disse opp.
    Front Left og Right Out fra dvd spiller går ut i 2 splittere, det ene sett går inn i 5.1 front L/R INN, det andre inn i CD INN. Når du da spiller en cd vil du stadig bruke dine effektforsterkere, intet er endret egentlig.
    Man bruker vanligvis ikke Stereo Out fra en dvd spiller idet denne kan ha dårligere lyd.
    Beklager, vet ikke helt om det er verdt det med en ekstra forforsterker hvis din H/K har utmerkede linjeinnganger.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, tror jeg har forklart litt dårlig her. La meg prøve igjen:

For tiden har jeg Denon 3910 dvd-spiller som kjører digitalt til Denon 3805 receiver, som igjen kjører phono til Midgard Oberon 4.1-blokkene.

Tanken var å kjøpe en til forforsterker (antageligvis Thule), som får vanlig phono-signal fra dvd'en og sender dette videre med balanserte kabler til blokkene.
    Siden det ikke er to innganger på monoblokkene, var tanken å sette inn en xlr-splitter slik at både ren stereo og front-lyden fra hjemmekino kommer gjennom Midgard. Dermed slipper jeg altså å bytte xlr-kabler hver gang jeg skal bytte fra dvd til cd.

Jeg kan jo sikkert også bruke vanlig phono y-ledd og plugge dette rett inn i xlr-overgangen på effektforsterkerne, men jeg har fått det for meg at balansert skal være bedre.

Puh! Var det forståelig?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Bump*

Ingen som har noen kommentar til hvorvidt det er mulig/fornuftig å kjøre to forforsterkere inn i Midgard via XLR/phono-splitt?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal koble to forforsterkere inn på samme inngang på effektforsterkerene?

Vet ikke om det er så bra for forforsterkerene, den som ikke er i bruk vil jo motta signalet fra den som er i bruk. Aner ikke om det har noe å si men syns det høres litt skummelt ut ;-)

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •