Hei!

Jeg har eksperimentert litt med demping av høyttaerne mine i det siste. Først ut vat Pulsar Points fra Nordost. Strammet opp bassen og gav bedre dynamikk, men fikk resonans i mellomtone. Sjekket deretter Soundcare Superspikes. Fikk samme resultat, men ikke fullt så utpreget. Forsatt ikke optimalt. Flytter problemet opp i mellomtone og nedre diskant.

Kjører nå med Vibrapods under høytalerne mot parkettgulv. Mellomtone og topp har falt på plass, men ennå kan nedre og øvre bass bli bedre.

Har et gammelt hus fra 1840, men som er nyrestaurert. PM Audio anbefaler meg å montere høyttalerne min på en vibrasjonsdempende plate (skifer / marmor / granitt / kompositt) med Vibrapods mot gulvet og BCD cones mellom plata og høyttalerne.

Hvilken type plate bør jeg prøve ut? Og hvor tung bør den være. Høytalerne veier hele 70 kilo hver.

Anlegget består av Dynabel Euforia høyttalere, T+A 1240R cd spiller, Burmester 051 integrert forsterket, Nordost Tyr Interconnect, Nordost Heimdall høyttalerkabler, Isotek Mini Sub Gen II & Nordost Brahma ++

Ser frem til å høre fra dere!

MVH, Toffen G