10m HDMI kabel. Dyr vs. billig? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Du kan jo koble til en switch i hver ende da, vet ikke om det var det du tenkte?
    Tror ikke det var det jeg tenkte.... Er ingen ekspert, men skal prøve å forklare. Her på jobben (oljeplatform i nordsjøen) er det lange trekk med nettverkskabler og videokabler, etc.... Disse kablene er trukket som fiberoptiske kabler, hvor det i hver ende sitter en boks (såkalt "black box media converter") som "konverterer" signalet (eller no sånt...). På denne boksen er det da inngang for x antall optiske kabler, og en nettverksutgang vi kopler til PC'en (eller hub'en).
    Det jeg da lurer på, er om det går an å legge kun disse optiske kablene i veggen, og senere bruke de til hva man vil, f.eks HDMI ved hjelp av en slik "media converter" ?
    Skjønte du dette? Jeg skjønte det ihvertfall ikke.... :wink:

Edit:
    Har fant jeg en link, men det koster visst flesk dette også....
    http://www.ramelectronics.net/html/EXT-HDMI-1000HD.html

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 15m Qed Quenex hdmi-kabel fra min Denon 3910 dvdspiller til Optoma HD72. Denne har jeg lagt i en kabelskjuler langs gulvlisten slik at den eventuelt kan byttes ved behov. Kabelen fungerer helt utmerket i 720p, har riktignok ikke prøvd høyere oppløsning, men ifølge Hifiklubben så skal det ikke være noe problem med 1080p. Det gjenstår jo å se, og stemmer det ikke så skal de få den i retur ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jarl Andre,

Eg forstår hva du mener. Du kan jo høre f.eks Black box om de har noe slikt.
    Det kan godt være det eksisterer, men de koster sikkert skjorta..

Eg vet de vi bruker på jobb (Fiber-RJ45 media convertere) koster litt (hvertfall å kjøpe privat). Snakk med BAF. kanskje du får en sweet deal.

Blir vel aldri feil å legge en bit fiber (hvertfall rør) i veggen uansett hvis du har anledning. Kommer sikkert til nytte en dag.

mvh
    Arild (slb)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Jeg har 15m Qed Quenex hdmi-kabel fra min Denon 3910 dvdspiller til Optoma HD72. Denne har jeg lagt i en kabelskjuler langs gulvlisten slik at den eventuelt kan byttes ved behov. Kabelen fungerer helt utmerket i 720p, har riktignok ikke prøvd høyere oppløsning, men ifølge Hifiklubben så skal det ikke være noe problem med 1080p. Det gjenstår jo å se, og stemmer det ikke så skal de få den i retur ;-)

Har hørt om folk som har problemer med 1080P selv på kun 10m med HDMI-kabel... så det er ikke helt utenklig at du kan få problemer....

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har hørt om folk som har problemer med 1080P selv på kun 10m med HDMI-kabel... så det er ikke helt utenklig at du kan få problemer....
    Ja, regnet vel egentlig med det ja. Men inntil videre så kjører jeg 720p og når 1080p-projektorene kommer ned i anstendige prisnivåer så må jeg vel investere i ny kabel uansett :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A.O
    Jarl Andre,

Eg forstår hva du mener. Du kan jo høre f.eks Black box om de har noe slikt.
    Det kan godt være det eksisterer, men de koster sikkert skjorta..

Eg vet de vi bruker på jobb (Fiber-RJ45 media convertere) koster litt (hvertfall å kjøpe privat). Snakk med BAF. kanskje du får en sweet deal.

Blir vel aldri feil å legge en bit fiber (hvertfall rør) i veggen uansett hvis du har anledning. Kommer sikkert til nytte en dag.

mvh
    Arild (slb)
    Jøsses, er du her Arild? Jobber du natt?
    Veit du hvor mange fiber-kabler jeg må dra for å dekke HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,