Sennheiser 414 - finnes det noe tilsvarende?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sennheiser 414 - finnes det noe tilsvarende?

Jeg har kjære minner fra mine første hodetelefoner; et par gule Sennheiser HD414, tror jeg ga rundt 400 svenske for dem ca 1981, men de ble utslitte. Ny som jeg er på forumet her og egentlig ikke vel bevandret i hifi-verden lurer jeg på om det finnes produkter i dag som har samme egenskaper når det gjelder komfort og lydgjengivelse (gulfargen er det ikke så farlig med). På Elkjøp henger det Sennheiser produkter, hvorav jeg kjøpte et par HD 497 til ca 5-600,-. De var en gedigen skuffelse, spesielt på komfort-siden. Siden jeg ikke har lyst til å kaste bort mer penger på slikt, så kunne jeg godt tenke meg å høre om det er noen på forumet med erfaring fra HD414 og som har funnet ekvivalente produkter i dagens sortement - ikke nødvendigvis hos Elkjøp selvfølgelig.

For ordens skyld nevner jeg at jeg har søkt på HD414 uten å finne denne modellen til salgs, så jeg antar at de er utgått.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er et sett her : http://cgi.ebay.de/Sennheiser-HD-414...QQcmdZViewItem
    Spør han om han vil sende til Norge når du betaler den ekstra porto.
    Du har 20 timer på dig, legg inn et litt høyt bud hvis du gjør det 2 min. fra deadline...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    minner har det med å pynte på, VELDIG. du husker de sommerene med strøkent vær hele tiden??
    at desse gamle modellene låter bedre enn nye kan jeg ikke skjønne

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... Jeg har et par 414, er det ikke HD 414 SL de heter?
    Kjøpte de på QXL billig for et år siden ca, de var i originaleske, med ekstra kontakter og kabel. Så ubrukte ut og trengte bare nye skumputer, fikk tak i originalputer til en veldig lav pris :grin: Meget god lyd i dem, ikke akkurat bass-sterke men like behagelig som en myk lue og man blir ikke sliten av lyden.

Det er mulig å kjøpe fine eksemplarer ennå, som feks de på ebay.

Men går du opp i pris så har SH fortsatt ord på seg for å levere meget bra lyd, men du må nok mye opp fra dine 'originale' 400SEK.

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •