Hjelp til nye surroundhøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til nye surroundhøytalere

Heisann

Vurderer å bytte ut mine PSB Image 5t, med noen mindre og veggmonterbare. Grunnen er inntog av barn, og deres nyssgjerrighet er ikke bra for høytalerne. Samme gjelder suben som er en Psb Subsonic 5i. Har også Infinity Reference mk2 model 11 satelitter, og Infinity Reference Mk2 model 100 senter.
    Forsterkeren er en Pioneer Vsx d-1011 (holder denne egentlig mål?)

Så da lurer jeg på om jeg skal selge hele høytalersettet, og kjøpe et komplett høytalersystem. Eller beholde Infinity høytalerne, og kjøpe nye fronthøytalere.

Alternativene mine er da:
    Dali Trio
    http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ystem_Sort.htm

DALI Elegance + AW8 Sub Høyttalersystem
    http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...stem_Soelv.htm

Kef KHT 2005

CANTON MOVIE 6-CX
    http://www.deal.no/produkt.cfm?id=74200

Noe vannvittig trykk trenger jeg ikke, bare nok til at filmopplevelsen blir bra.

Hadde fint om dere kunne kommet med noen rimelige forslag til pakker, eller til noen gode fronthøytalere som er små og plasseringsvennlige.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Valg av små høyttalere med stor lyd

Heisann. Ser at du er på jakt etter en løsning for hifi/hjemmekino som passer ditt nye behov.
    Kef-settet du nevner har fått mye skryt, senest i HiFi&Musik (svensk) i årets første utgave av bladet. Testvinner i den aktuelle gruppetesten ble allikevel det nye Modulus-settet fra Infinity. som virker å gi SVÆRT mye for innsatsen i kroner og øre. Begge settene er typiske design-systemer. Har selv bl.a. Infinity-høyttalere med samme kon-materiale som elementene i Modulus-settet, og jeg er mildt sagt imponert over disse (hurtig, detaljert+nok av "slam" når det fordres.

En annen løsning kan være et av de nye settene (5.1) fra Tannoy, h.h.vis HTS 100 el. HTS 200, sistnevnte med gulvstående søylekonstruksjon i front med dobbelt bass/mellomtone-element. Disse settene er så nye at de kanskje ikke har kommet til Norge ennå, men veil. engelsk pris er 400£ for HTS 100 og 550£ for HTS 200. Begge settene kommer forøvrig i byggemateriale tre, og ser faktisk ganske lekre ut. De store elementene er ikke mer enn ca. 3,5 tommer i diameter, så ruver gjør de ikke i landskapet.

Jeg har flere års positiv erfaring med Tannoy, og firmaets kompaktsystemer spiller forbausende fyldig, men samtidig transparent og nyansert.

Når det gjelder forsterkeren din, Pioneer VSX 1011, så er jo ikke denne den heteste kandidaten lengre, men har vel et medfølgende kalibreringssystem som skal være et av de bedre på markedet, spesielt på de dyreste løsningene. Tiden står jo imidlertid ikke rolig, og mange produsenter tilbyr nå automatisk oppsett ved hjelp av en målemikrofon, bl.a. Yamaha.

Hvis du er interessert, så kan jeg tipse deg om gode kjøp blant flere merker, hvis det ar aktuelt for deg å bytte ut surr.forsterkeren i nær framtid.

Hilsen en som har brukt mye tid (og penger) på hifi/hjemmekino de siste årene.

Mvh 777

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •