filmmusikk for påtrengende?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question filmmusikk for påtrengende?

hei. jeg har sett mye film med min hjemmekino nå og lurer på om det er høyttallerne som har skylda eller om det bare er filmene...

iallefall... i en god del filmer så er de heftige actionscenene tilsatt heavy stemningsmusikk. feks Charlies Angels for å bruke et dårlig eksempel. tingen er at musikken blir FOR kraftig og ødelegger mye av vitsen med å ha et surround-oppsett. detaljene i scenene blir dårligere og alt man egentli får med seg er at høyttallerne Pumper ut techno og tung musikk mens effektene forsvinner. jeg liker å ha høy lyd på filmene, men det blir altså for mye adrenalin når CV'ene spiller musikken. er dette CV sin feil, instillingene i Recievern, filmene, eller jeg som er eneste i historien som ikke liker sånt? :-?

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, vanskelig å si. I noen filmer kan det jo være at musikken er mikset litt for høyt etter noens smak. Men jeg har aldri lagt merke til problemet, jeg syne sde alle fleste filmer har et balansert og fint lydbilde.

Du kan jo prøve å ta med deg filmen i butikken å prøve ut scener du synes er slik på andre systemer. Da vil du jo fort kunne luke ut problemer...

Andreas 8)

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som om du har for svak center-høyttaler i forhold til resten. mesteparten av tale og action skjer i center-høyttaleren, så om denne er for svak, så vil du kunne få det problemet du beskriver.
    forsøk å stille ned volumet på frontene, og evnt. opp på centeren.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at CV ikke har laget en skikkelig senterhøyttaler. De har gulvstående med doble 15", men skal du ha center er det største du får 6,5" i MTM. Forstå det den som kan.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine ører reagerer litt på lyd som er spiss. Mye SSSSSS.
    Dette forkommer f.eks på Coloseum i Oslo(synes jeg), så om jeg er der og ser action med høy lyd(som det somregel er der) kan jeg få litt vondt i ørene.
    Det kan ofte føles ubehagelig å se film steder lyden er slik. Dette forekommer også i hjemmekinoer/demorom etc

Derfor tror jeg ikke det nødvendigvis er lydsporet som er dårlig. Heller kanskje høytalere og elektonikk/kabler etc som ikke er den match som dine ører liker.

Jeg har ikke hørt utstyret du har, og vet ikke hvordan det låter.

Det er jo litt av moroa med hifi og hjemmekino, det å tune det slik du selv liker det.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yes. jeg skal prøve å stille opp nivået på center litt i morgen. men det virker som den har ok lyd ellers. mulig musikken i filmene er akkurat hva CV kan best, og spiller bråhardt på akkurat det. men skal fikle litt i morgen! takk for svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •