Råd til kjøp av hjemmekino anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd til kjøp av hjemmekino anlegg

Hei!
    Jeg har nylig kjøpt en leilighet jeg flytter inn i snart. Kjellerstuen er ca. 20-25 kvm og rundt 2-2.20m i takhøyde. Relativt kvadratisk rom.

Jeg ser for meg at jeg skal bruke dette rommet til hjemmekino rom da jeg allerede har prosjektor, lerret (Infocus X3 + Aview lerret) og en HTPC.

Det jeg så for meg var å begynne med forsterker og 2 front gulvhøytalere, og heller bygge på resten når jeg får råd. Prisklasse jeg tenkte å begynne i var gulvhøytalere og en forsterker til max kr 12.000. Og så føye til sub, centerhøytaler, bakhøytaler og muligens en god dvdspiller etterhvert.

Forslag til anlegg ? Jeg dro innom HIFI centeret i tbg og de foreslo et par B&W høytalere (som Marv har til salgs på AVTorget) til 7.5 og en forsterker fra Denon eller NAD som lå på rundt 5.000.

(Om noen kjenner til et greit brukt anlegg med god lyd til rundt denne prisen, i en times radius fra tønsberg hadde jeg satt pris på det.)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg får begynne da. Det jeg har sett litt på og som det delvis står mellom er :

Fronthøytalere(gulv)
    1. System Audio SA1530
    2. B&W DM603 S3

Surroundforsterker
    1. NAD T163v2
    2. Marantz SR5600
    3. Hifi Center hadde også en denon forsterker når jeg var innom butikken. Husker ikke specs eller modellnavn men den lå på 5-6.

Er det noen som har andre forslag eller alternativer jeg kan bruke ? Jeg har ikke spesielt greie på dette.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Forslag til anlegg ? Jeg dro innom HIFI centeret i tbg og de foreslo et par B&W høytalere (som Marv har til salgs på AVTorget) til 7.5 og en forsterker fra Denon eller NAD som lå på rundt 5.000.
    Hifi centeret foreslo virkelig at du skulle kjøpe produkter som utelukkende selges av "hifimonopolet"?! :shock:
    Greit at noe av det var brukt, men det er jo ganske spesielt at de anbefaler produkter fra en annen butikk...

A

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg mikser litt på navna , men det var hifi-something i tønsberg mener at det var Hifi Center. Men kom med forslag da... skal kjøpe anlegget i morgen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg mikser litt på navna , men det var hifi-something i tønsberg mener at det var Hifi Center. Men kom med forslag da... skal kjøpe anlegget i morgen
    Da er det nok hifiklubben (hifimonopolet) du har forvillet deg inn på. Har du vært i andre butikker og hørt på andre ting?
    Klubben har jo som du skjønner monopol på de fleste av sine merker og jeg syns de skryter litt vel mye av disse produktene. Filosofien deres om at du skal få mye for pengene når du handler hos dem har gått i glemmeboka for mange år siden.
    Anbefaler deg på det sterkeste å sjekke ut andre butikker/forhandlere, og få demonstrert andre produkter hos dem ;-) Det er også lettere å finne gode tilbud og få rabatter ved kjøp av flere produkter hos andre forhandlere.

A

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det blir til:

Forsterker : DENON AVR-2106
    Fronthøytalere: System Audio SA1550

Innvendinger ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville satt mg ned og lyttet og latt meg overbevise av ørene mine. Det er både hifi-klubben og hificenterkjeden i Tønsberg. Har vært innom begge, førstnevnte butikk har den hyggeligste betjeningen jeg har møtt.
    Tror ikke du trår mye feil om du velger Denon-forsterker fra HFK og Audiovector-høyttalere (hvis de fortsatt har igjen fra salget) på HFC. Da får du også en superhøyttaler mye billigere.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det blir til:

Forsterker : DENON AVR-2106
    Fronthøytalere: System Audio SA1550

Innvendinger ?
    Personlig liker jeg ikke denon, men det viktigste er jo at du er fornøyd :grin:
    System audio er et spennende valg, har hørt mye godt om disse men jeg har aldri fått sjangsen til å høre dem selv.
    Har du hørt høyttalerene på denne recieveren?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool pioneer?

du kan jo ta en titt om du har lyst på en pioneer vsx1015 thx select 2?
    dette er en god forsterker som jeg har selv , prisen er ikke så forskrekkelig heller, gode justerings muligheter sies at den er på 7*170w
    kan jo vere et alternativ?!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nad'n du linka til er vel en for forsterker?
    Har 2106 selv og er kjempefornøyd med kvaliteten på denne, men du bør høre den for å se om den passer deg. Såvidt meg bekjent er vel denon,nad og marantz rimelig ulike i klang karakter.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lolle
    dette er en god forsterker som jeg har selv , prisen er ikke så forskrekkelig heller, gode justerings muligheter sies at den er på 7*170w
    Ingenting er uaktuelt
    1. Er det surround\hjemmekino forsterker ?
    2. Ca. pris ?
    3. Noen andre på forumet som har erfaringer med denne forsterkeren ?.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Den nad'n du linka til er vel en for forsterker?
    Har 2106 selv og er kjempefornøyd med kvaliteten på denne, men du bør høre den for å se om den passer deg. Såvidt meg bekjent er vel denon,nad og marantz rimelig ulike i klang karakter.
    Ja, det er mulig. Personlig trodde jeg ikke forskjellen var allverdens men det er tydelig at jeg bør teste litt flere alternativ i butikken... og ikke bare høre om et høytalersett og forsterker klanger fint i øret

Det man må ha i bakhodet her er at dette er starten på et surroundanlegg. Center- og bakhøytalere + sub kommer på fremtidige lønninger

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Personlig liker jeg ikke denon, men det viktigste er jo at du er fornøyd :grin:
    System audio er et spennende valg, har hørt mye godt om disse men jeg har aldri fått sjangsen til å høre dem selv.
    Har du hørt høyttalerene på denne recieveren?

A

Nei. Det har jeg ikke. Det kan vel også by på problemer da Hifiklubben ikke har høytalerne jeg ønsker, og hificenter ikke har forsterkeren jeg ønsker ?
    Noen tips på dette ?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må Du Kjøpe Anlegg Imorgen?

Hei! Hvorfor må du kjøpe det imorgen? Jeg vil ihvertfall anbefale deg å bruke litt tid å sjekke bruktmarkedet. Det oppgraderes hele tiden og du kan virkelig gjøre deg noen gode handler på bruktmarkedet, og er det noen du er usikker på, så får du svar på det meste her :wink:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hei! Hvorfor må du kjøpe det imorgen? Jeg vil ihvertfall anbefale deg å bruke litt tid å sjekke bruktmarkedet. Det oppgraderes hele tiden og du kan virkelig gjøre deg noen gode handler på bruktmarkedet, og er det noen du er usikker på, så får du svar på det meste her :wink:
    Det klør litt i fingrene da jeg flytter inn i ny leilighet i morgen. Og dersom jeg venter no særlig lenge er jeg 143% sikker på at pengene går til stekepanner, mailing og annet dilldall dama trumfer gjennom. Så kjøpet må gå før pengene finner nye eiere

Ja. Det er jo sant, men de eneste stedene jeg har sjekket er AVTorget, finn og qxl. Vet ikke om flere nettsteder jeg kan sjekke. Fant ikke spesielt mye der. Og jeg vet heller ikke hva som er bra, og hvor mye disse koster/er verdt.

Forslag til annonser jeg burde ta en titt på i min prisklasse hadde vært kjempefint! Og også om noen kjenner til andre auksjonssteder enn de overnevnte.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke Forhast Deg!

Jeg råder deg ihvertfall til ikke å forhaste deg! Da kan det hende du kjøper noe som du ikke blir fornøyd med!

Foruten de sidene du nevnte kan du også sjekke: lydogbilde.no, audiophile.no.
    Det er stort sett knallkjøp å gjøre hele tiden på disse sidene :wink:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du var litt for rask for meg der Editerte meldingen så du kan lese posten ovenfor en gang til.

Som nevnt ovenfor har jeg ikke så god peiling på hva ting er verdt, og jeg er også noe redd for å kjøpe ting brukt pga garantitid og utstyrets "condition", men er åpen for alt dersom det er mulig å gjøre et kupp.

Jeg trenger kun surroundforsterker og fronthøytalere, type gulvhøytaler.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Okey!

Skal lete litt og legge inn noen linker til deg i gitte prisklasser!
    Gi meg en halvtime time :wink:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lolle

Vsx-1015 fungerer greit til å drive center høyttaler samt bakhøyttalere. Men den blir for liten til de fleste av fronthøyttalere etter min mening. De 170wattene kan du trekke fra 120watt på for å få den ekte effekten pr kanal. Dog den kan brukes som forforsterker til å drive en effektforsterker for fronthøyttalerne. Ble mye for for i den setningen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her Er Noen:

Monitor Audio S8

http://www.lydogbilde.no/index.php?c...d=&forumpage=2

http://www.monitoraudio.com/products..._series/s8.htm

Selges på lydogbilde.no for 6.000,-

Dette er nye høyttalere som har fått kjempekritikker, har ikke hørt de selv, men for 6k er dette ett godt kjøp, så er de pene også synes nå jeg :wink:

Så kan du legge inn et bud på denne, så har du hvertfall ikke oversteget budsjettet ditt, og da er du godt igang\ :?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=1

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •