Råd til kjøp av hjemmekino anlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott! Tusen takk
    Ikke dumme de der. Jeg skal titte litt på det og finne ut av det.

Nå hadde jeg selvfølgelig ønsket at det skulle være nærmest mulig tønsberg (helst i vestfold), men da minsker jo sjangsen for å gjøre gode kupp også

Jeg får sove på det. Nå skal jeg hjem fra jobb og begynne flyttingen. Takk for hjelpen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Igjen!

Du har vel ikke sovet mye inatt! Bare ligget å tenkt på nytt anlegg? :grin:

Denne dukka opp idag og er absolutt interessant for deg skulle jeg tro.

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=6982

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere!

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Du har vel ikke sovet mye inatt! Bare ligget å tenkt på nytt anlegg? :grin:

Denne dukka opp idag og er absolutt interessant for deg skulle jeg tro.

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=6982
    Jeg tenkte selvfølgelig på høyttalerne. Det er jo receiver du skal ha :grin:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne så litt grei ut dersom du har tenkt på brukt.

http://www.finn.no/finn/bap/object?f...pos=4&tot=1640

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff.. blitt mange tanker på hifi de siste dagene. Endelig fått flyttet inn alt tull til leiligheten. Det første jeg gjorde var selvfølgelig å sette sammen sofaen til hjemmekinorommet, skru opp lerret og bestille takfeste .

Jeg stikker nok innom hificenter og hifiklubben på tirsdag og onsdag for å høre på litt forskjellig. Jeg er veldig keen på System Audio pga pent utseende, så får vi bare håpe lyden leverer

Men jeg er fortsatt veldig usikker på brukt kontra nytt. Jeg ser for meg at det blir problematisk med sending av varene dersom selger bor langt unna tønsberg. Noen erfaringer med dette ? ca. prisklasse og om det er trygt. (Jeg kjenner til postens "silkehansker".)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikkeno Problem!

Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Huff.. blitt mange tanker på hifi de siste dagene. Endelig fått flyttet inn alt tull til leiligheten. Det første jeg gjorde var selvfølgelig å sette sammen sofaen til hjemmekinorommet, skru opp lerret og bestille takfeste .

Jeg stikker nok innom hificenter og hifiklubben på tirsdag og onsdag for å høre på litt forskjellig. Jeg er veldig keen på System Audio pga pent utseende, så får vi bare håpe lyden leverer

Men jeg er fortsatt veldig usikker på brukt kontra nytt. Jeg ser for meg at det blir problematisk med sending av varene dersom selger bor langt unna tønsberg. Noen erfaringer med dette ? ca. prisklasse og om det er trygt. (Jeg kjenner til postens "silkehansker".)
    Tror ikke du skal bekymre deg for å kjøpe brukt! Jeg var som deg, veldig usikker på hvordan det skulle gå, men så lenge selger har original innpakning, så byr det ikke på problemer. Jeg fikk sendt mine høyttalere fra Oslo og opp hit til Midt-Troms. Høyttalerne så helt nye ut! Elektronikk har jeg kun kjøpt nytt, men som sagt, så lenge selger har original innpakning er det ikke noe problem.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjøpt mye brukt elektronikk, men aldri fått noen skader, hverken i originalembalasje, eller egenembalert. Når det gjelder priser så koster pakker opp til 15kg kr 114, og opp til 25kg ca. 190,-. I tillegg kommer evt. oppkrav på 60,- posten skal ha sitt....

Men jeg menere at det finnes mye brukt på dine kanter, Sandefjord, Horten, Drammen, Kongsberg må jo regnes som "nærområde" og der finnes det jo en del etter hva jeg har sett av annonser for brukt.

De fleste kjøp er trygge når du kommer opp i en viss prisklasse, det er ikke mange som kjøper en hjemmekinoreceiver til f.eks. 10.000 for å la den gå for lut og kaldt vann.

Lykke til med letingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :wink:
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Vsx-1015 fungerer greit til å drive center høyttaler samt bakhøyttalere. Men den blir for liten til de fleste av fronthøyttalere etter min mening. De 170wattene kan du trekke fra 120watt på for å få den ekte effekten pr kanal. Dog den kan brukes som forforsterker til å drive en effektforsterker for fronthøyttalerne. Ble mye for for i den setningen.
    ja her er ikke jeg enig med deg Men det er klart at 170 pioneer w er ikke helt relle!
    om det er for lite effekt? til å drive et middels høytaler par?
    er jeg ikke enig med deg ! det kommer an på sansynelig hva for fronter du har!! etter min erfaring av denne er den fult brukbar til moderat hjemmekino!! :wink:

Prisklassen å dømme er ca på rundt 6500k

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et effekt forbruk på 480watt så regner man ut ca en 60% av det går til ren effekt for høyttalerene, resten i varme. Deretter fordeler man det på antall kanaler i forsterkeren...

Man trenger ikke å være en kløpper i matte for å skjønne at det ikke er snakk om ekstreme styrker her

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det oppgitt bakpå er neppe maks forbruk .. har vært flere diskusjoner på det der, og jeg tar igrunn de talla bakpå disse nymotens forsterkerne med en stor klype salt.. kanskje noen kan kjøre målinger på hvor mye effekt de -faktisk- bruker?

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig med vettemann

Ja det er dumt å forhaste seg når du først skal bruke 12 k på hi fi utstyr.
    Hva om du ikke blir fornøyd? da blir det som å kaste penga i dass da alle veit at forringelsen av hi-fi utstyr går fort ned.
    Prøv heller å få dama til foruft,eller kjøp en stekepanne til a så blir a fornøyd å bruk heller 3-4 dager extra til å undersøke nærmere.
    Du bør i det minste få mulighet til å prøvelytte.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    det oppgitt bakpå er neppe maks forbruk .. har vært flere diskusjoner på det der, og jeg tar igrunn de talla bakpå disse nymotens forsterkerne med en stor klype salt.. kanskje noen kan kjøre målinger på hvor mye effekt de -faktisk- bruker?

I mange av testene her http://www.homecinemachoice.com/reviews/
    er det gjennomført målinger av effekt. De fleste lover nok en del mer enn hva de holder, spesielt med alle kanaler i drift. Kan ta min egen receiver som eksempel, oppgitt til 6x100W (8ohm osv), målt 2x120W i stereo, men faller til 50W i hver kanal med 5 kanaler i drift.

Likevel er dette en receiver som ble "Best buy" den gang da, kostet ca. 10k ny, så dette er nok mer utbredt en man er klar over.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har også kjøpt mye brukt elektronikk, men aldri fått noen skader, hverken i originalembalasje, eller egenembalert. Når det gjelder priser så koster pakker opp til 15kg kr 114, og opp til 25kg ca. 190,-. I tillegg kommer evt. oppkrav på 60,- posten skal ha sitt....
    Ok. Det var jo overlevbart

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Men jeg menere at det finnes mye brukt på dine kanter, Sandefjord, Horten, Drammen, Kongsberg må jo regnes som "nærområde" og der finnes det jo en del etter hva jeg har sett av annonser for brukt.
    Det finnes sikkert mye bra, men problemet er at jeg kjenner kun merker som System Audio, denon og NAD, så problemet her er at jeg ikke aner hva ja kjøper og hva det er verdt.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk bare på at 2106 ikke tåler 4 ohm på moderate/høye volum! De høytalerne er oppgitt til 4 ohm..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Det finnes sikkert mye bra, men problemet er at jeg kjenner kun merker som System Audio, denon og NAD, så problemet her er at jeg ikke aner hva ja kjøper og hva det er verdt.
    Dersom du spør på forumet vil du nok få relativt raske svar på slike spørsmål. Har inntrykk av at mange lufter slike spørsmål her.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har saumfart finn.no og slenger ut ting jeg synes virkere interessant.

Pioneer forsterker og dvdspiller + dali høytalere.
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...t=1654&page=54

Magnat Quantum 507 høytalere
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...t=1654&page=42

Audio pro høytalere
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...t=1659&page=46

Kirksaeter Silverline 220
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...t=1654&page=48

Edit:
    Fant også denne på lyd og bilde bruktmarkedet:
    "4 stk. Sib XXL , 1 stk. Sib XL og 2 Stk. Cub2 selges. Nypris 25.000.- , selges 15.000.- eller høyeste bud. Designhøytalere fra JM Lab med meget god lyd. ca. 1 år gammelt. Se hifihuset.no for mer info. "

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har et par SA 1550 under vurdering for salg.... sjekk PM.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen innvendinger om å bruke System Audio som hjemmekino høytalere ? Er de egnet til dette?. Det blir sub, center og bakhøytalere etterhvert, så noe trykk må det vel bli. Jeg så for meg at alle høytalerne var SA, men suben kan være hvilketsomhelst merke.

skal på hificenter og hifiklubben i morgen og lytte litt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne på torget it dag : http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=7070 .

Skal innover til IKEA i dag så jeg lurte på om jeg ikke skulle slå til på denne.

Hatt satt pris på å få kjapp tilbakemelding på om prisen og produktet er greit ?

Edit: Nevermind. Har bestemt meg. Går for denne

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til Høytalere og kabler tilhørene denne forsterkeren ? (Keep in mind: det skal bli et hjemmekinoanlegg)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •