Arcam avr 200, garanti

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam avr 200, garanti

Hei,
    i går gikk arcam avr 200 opp irøyk, bokstavelig talt. Det sa pang og kom røyk ut fra forsterkeren. Ingen annen elektronikk (dvd etc) er ødelagt, samme kurs etc. Aner ikke om høytalere er ødelagt, men det smalt godt (

Den er 3 år gammel.
    Dekkes dette av garanti ? Er de tnoen som har hørt noe spesielt om arcam avr 200 og feil ?

Skal levere den inn på hificenteret i dag, får vel høre med dem hva som gjelder.
    Men en forsterker til 12000 bør vel holde mer enn i 3 år ved normalt bruk.

noen tips/synspunkter ?

mvh
    einser

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruttern???

Må jo være deg? - er vel ikke så mange Arcammer som går til himmels i samme uka?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O' Brother, where are you?
    Hahahaha :-D
    Konge.

Denne er vel ment å vare i mer enn 3 år. Det er vel 5 års garanti på slikt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garanti er en service som Arcam gir deg som kunde, og varer sjelden mer enn to år. Reklamasjon derimot, det har du! I følge norsk lovgivning har du 5 års reklamasjon på produkter som er ment å vare lenger enn 2 år, og det gjelder jo i dette tilfellet.

Her er det bare å si til selger at du ønsker reklamasjon på produktet. Her kan selger be deg betale for å sende den inn, for så å gi deg pengene tilbake hvis det autoriserte serviceverkstedet mener at det er reklamasjon.

Veldig viktig å påpeke at all skade du har påført produktet vil ikke dekkes av reklamasjonen, og et smell vil jo kanskje tyde på kortslutning, som kan skyldes overbelastning eller feilkobling.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

reklamasjon...

leverte inn forsterkeren i dag hos hificenteret i oslo, de spurte om jeg ville reklamere på produktet....selvfølgelig ville jeg det.

Det ville ikke utale seg om det var reklamasjon eller ikke, men antok det...

Når det gjelder feilkobling etc, er ikke det tema da alt virket dagen før og ingenting ble berørt.

På samme kurs henger det en cd og en dvd spiller som var avslåtte da det smalt. De virker, så det bør ikke ha vært noe i 230 volt kursen som gjorde dette, antar jeg da...

Overbelastning med 2 høytaler tilkoblet tror jeg heller ikke noe på.

Håper det løser seg men vet jo aldri :?

wintermute - jepp :-P

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også noe som heter "forventet levetid" i kjøpsloven ja, som nok gjelder her selv om garantien har gått ut. Hadde en lignende opplevelse med en TV for noen år siden. Den var avskrudd og begynte plutselig å lage masse lyd, og så veltet det røyk ut av den. Garantien hadde gått ut ca et år tidligere men jeg tok den med dit jeg kjøpte den (absolute hi-fi) og fikk ny etter to-tre dager. Det viste seg å være strømforsyningen som hadde takket for seg..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Det viste seg å være strømforsyningen som hadde takket for seg..
    kan vel hende det har skjedd her å , hvis jeg har krav på ny forsterker kan jeg kreve å få tilsvarende modell eller penger igjen (minus aldersfradrag... :? ) ?

ser for meg laang tid uten forsterker og masse krangling...

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er dekket av kjøpsloven/garanti/forsikring har du vel krav på å få tilsvarende. En produksjonsfeil skal jo ikke gå ut over deg som kunde, sånn at du sitter igjen med et dårligere produkt til slutt.. Det er jo ikke butikken du kjøpte forsterkeren av som må erstatte den, med produsenten, så det er vel i utgangspunktet ingen grunn til at de skal være vanskelige. Ta med den peneste dama du kjenner når du leverer den, så kanskje de er ekstra greie.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

arcam i hus igjen..

da var arcam'n tilbake etter å ha fått ny strømforsyning, heldigvis uten noe mer stress...gikk på reklamasjon dettok ca 1 uke :grin: :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry så lenge holdt det...

da er det noe feil med arcam'n igjen...eller jeg tror det ihvertfall..

her om dagen satte jeg på en cd, spilte en sang og når jeg kom til sang nr 2 var det bare grøt lyd i fronthøytalerne...testa med dvd og radio, samme resultat... :?

Dagen etter testet jeg igjen, og det samme skjer, ok i en og halv sang, så grøt lyd.... virker som om når forsterker blir varm at det skjer noe....

Noen som har noen opplevd noe slikt ? Kan det være noe feil med høytalerene ? Lyden er helt normal først for så å gå over til grøt, forvrengt etc...

må vel levere inn arcam'n igjen...grrrrr....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •