Innspill ved kjøp av hjemmekinokomponenter!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Innspill ved kjøp av hjemmekinokomponenter!

Siste forhandlinger med dama er i gang, og det er straks på tide med innkjøp. Listen ser ut som følger, så jeg lurer egentlig på om dere har noen innspill, evt fallgruver som jeg bør unngå. Ting som ikke passer sammen osv!!

Prosessor: ????

Forsterkere: Electrocompaniet AW120 på front
    Electrocompaniet AW220 i mono på center
    Electrocompaniet AW220 i stereo på bakhøyttalerne

Høyttalere: Usher CP-6371 front
    Usher X-616 center
    Usher S-520 bak (ikke 100% sikker her...)

Sub: Velodyne DD10

Kabler: Har hørt at electrocompaniet jobber bra med nordost, så tenkte raide ebay for balanserte nordostkabler. Legger meg på blue heaven på signal, og på høyttalerkabelen aner jeg ikke enda.

Forsterkerne kjøpes brukt, sammen med kabler. Høyttalerne og prosessoren har jeg ikke funnet brukt, så da blir det vanskelig. Har valgt electrocompaniet da jeg elsker designet, og det må jo være lov å være litt patriot

Hvordan er det med strømstrekket på disse greiene? Tror det er 16 amp (helt ny leilighet), men er ikke helt sikker. Hvordan er varmeutviklingen på sterkerne?

Alle innspill tas i mot med takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Outlaw=utenfor loven

Outlaw-prosessoren vil mest sannsynlig utgjøre det svake punktet i din kjede, som forevist.

Det kan høres tullete ut, men prosessoren i eksempelvis en Onkyo TX-SR702 integrert surr.forsterker, er trolig et mye klokere valg. Maskinen koster 10000 veil, men da det er en utgående modell, har jeg sett den til 7495 hos Oslo HifiCenter. Onkyo'en er også THX-sertifisert, hvis det er av interesse, samt har innebygde dekodere for alle dagens formater+en RS232-port på baksida for senere oppgradering el. styring via eks.vis AMX/Crestron-systemer.

Norge har forøvrig en god forbrukerlov. I tillegg slipper du å bygge om en USA-importert forsterker til nordiske strømforhold.

Det enkle er ofte det beste. Jada, jeg handler på REMA 1000, jeg også....

Mvh 777

P.S. Vær oppmerksom på at Outlaw ikke akkurat er noe ikon "over there" heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var to stk electrocompaniet aw220 innkjøpt i dag...dette blir bra

jeg har enda tilgode å se noen som har noe særlig negativt å si om outlaw prosessorene, og i forhold til prisen så virker det til å være en no-brainer. det er såvidt jeg vet ingen receivere der ute med balanserte utganger (som ikke koster så mye som en bil da...), så for å få noe som er bra, og samtidig ikke koster skjorta så tror jeg valget faller på den. skal dog ikke handle den før i juni, så 100% sikker er jeg ikke.

sikler litt på den krell showcase saken som ligger på hifisentralen også, men tror den blir for dyr, i tillegg til at den såvidt jeg kan se mangler lip-sync.

noen som har noen tips om hvor jeg kan begynne å lete etter et rack? de jeg har funnet blir for små, eller altfor dyre.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her ser meget bra ut. Har du kjøpt deg Usher CP 6371? Eg har muligens eit for salg.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 56TXi vs Outlaw 990

Kun til info om en som har dette dilemaet (beholde Kona eller...) ;
    http://www.avsforum.com/avs-vb/printthread.php?t=542672

Ikke det at jeg tror Outlow duger, men hva med bruktverdien her i Noreg ?

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal lese den tråden nå, takk for tipset!!

tja...burde kunne være mulig å få 3-4 lapper for den når den selges vil jeg tro, og da blir ikke tapet så veldig mye hvis jeg får brukt den i noen år.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det storinnkjøp av mange nydlige komponenter!
    Vil bare nevne at Electrocompaniet selv bruker Black Magic revelation i sine laberatorier, kablen er fra www.pmaudio.no.
    Bruker selv balanserte signalkabler av denne typen med godt hell! Kommer nok til å satse på disse rundt hele etterhvert

Driver foresten selv å sikler på de frontene du har bestemt deg for, men siden det bare er 3mnd siden jeg kjøpe de jeg har nå så har kjerringa (og egentlig økonomien) sagt stopp

Mvh
    Kai

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endret første posten nå...dere greide å få meg usikker på prosessoren...hehe

parasound halo c2 ser jo ut til å være en smooth sak, men prisen er jo ikke direkte hyggelig. hadde det dukket opp en brukt arcam avp700 så hadde jeg ikke vært tung å be, men de er jo pokker ikke å oppdrive brukt noe sted!!

ang kablene så fikk jeg med et par supra xlr kabler med forsterkerne, og i og med at dette kommer til å koste litt så tror jeg de får bli inntil videre...takk for tipset btw

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg brukt dagen til å lese hardt og lenge om parasound halo c2, og den ser ut som en vinner synes jeg, hvordan tror dere denne vil fungere med electrocompaniet forsterkerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...årets deal? parasound halo c2 for 2000 spenn

http://cgi.ebay.co.uk/Parasound-Halo...QQcmdZViewItem

bakdelen er at den kommer fra kina, og selger han ingen feedback, han vil ha betaling i cash og beksrivelsen er for en halo c1...høres trygt ut :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •