Ang kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Ang kabler

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ang kabler

Har funnet ut at anlegget mitt er en anelse lyst/en betoning i øvre mellomtone. Har for øyeblikket kimber Hero, 4tc og linn signal kabler som jeg har koblet mellom audionote dac, croft pre og linn 5125 som jeg har biampet mine klipsch rb3. Noen som har ett forslag om noen kabler jeg kan evt få byttet Hero'en og linn kablene med? Har ett relativt lite budsjett.. Noen billige rennaisace? Audioquest? Tara? Forslag?

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalkablene til Biltema blir i mange tilfeller omtalt som gode signalkabler, med litt varm karakter. De er ihvertfall billige, så det koster ikke mye å prøve!

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varm karakter? Det betyr at de tar bort litt i diskanten, da? Eller runder de av forvrengning ("soft clipping"), ganske aktive kabler i så fall.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Varm karakter? Det betyr at de tar bort litt i diskanten, da? Eller runder de av forvrengning ("soft clipping"), ganske aktive kabler i så fall.
    Tror du misforstår. Kabler samarbeider med komponenterne, derfor kan man få litt forskjellig resultat med samme kabel og forskjellig elektronikk, noen ganger funker det ikke helt, andre ganger er synergien komplett.
    Som 2 forskjellige forsterkere der arbeider innenfor 0,1 db fra 20-20.000hz kan lyde forskjellig på et sett høyttalere kan kabler det også.............

Jeg ville anbefale en kontakt til PMAudio og se om du kan prøve en BM Revolution interconnect.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helst ikke noen varme da..
    Lyden er varm nok fra før av, men vet Kimber har betoning i det området. Bare litt mere balansert lyd..

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Som 2 forskjellige forsterkere der arbeider innenfor 0,1 db fra 20-20.000hz kan lyde forskjellig på et sett høyttalere kan kabler det også.............
    Jeg skjønner ikke disse kabelgreiene, jeg. Jeg kan forstå at en aktiv komponent som forsterker kan farge lyden, likeledes høyttalere pga. kabinett, resonans, forskjeller i design av elementer, men kabler? De er jo bare kobberledere, noen med litt ekstra lurium i, men HELE hensikten er jo å slippe lyden gjennom med minst mulig motstand, og det klarer jo en riktig dimensjonert (2,5-4 mm2) kobberleder.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablene sammarbeider vel litt med hjernen også tenker jeg...

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her blir som å kjøpe seg fargede kontaktlinser fordi fargen på veggen ikke ble riktig. :razz:

Er det ikke en bedre ide å forsøke å bytte ut elektronikk som ikke matcher hverandre bra enn å forsøke å 'rette opp' lyden ved å bytte kabler? Klipsch kan jo lett fortone seg som lyse på endel utstyr, akkurat som andre horn-konstruksjoner.

Har du testet noe av utstyret i andre sammenhenger? Første jeg ville prøvd var en annen forforsterker/forsterker med samme kilde og høyttalere. Er det fortsatt samme problemet så forsøker du med annen kilde på din forsterker-kombo.
    Dersom du liker lyden i klipsch'ene dine godt så er det vel ikke noe alternativ å bytte ut disse?
    Plassering av høyttalerene kan også få dem til å låte tynt. Men jeg regner med at du har forsøkt mange plasseringer før du trakk den konklusjonen at det er kablene som må byttes?

En kabel som endrer den tonale balansen i anlegget slik som du spør etter vil jeg betrakte som defekt ;-)

Are

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veeeel...
    Da jeg kjøpte kablene var jeg ikke så klar over deres svakheter.
    Liker balansen i anlegget for på enkelt musikk høres det bra ut. Men, en og annen gang høres det litt skarpt ut i det området. Har også hørt at Kimber har en anelse betoning i det området. Har eksperimentert med forskjellige kabler og det kan faktisk være ganske så store forskjeller. Ut ifra renhet på metallet, hvor det har vært utvinnet, skjermet/uskjermet, isoleringer...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lån en BM Revolution av Paul på PMAudio og se....., jeg kan også sende dig en å prøve hvis du vil. Ellers enig med are_e

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Lån en BM Revolution av Paul på PMAudio og se....., jeg kan også sende dig en å prøve hvis du vil. Ellers enig med are_e
    Hadde det vært mulig så hadde jeg ikke sagt neitakk:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •