Effektforsterker ?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Effektforsterker ?!?

Hei,
    Leser med stor interesse på forumet, og lærer vel nærmest noe nytt hver dag.

Ser bl.a at mange anbefaler effektforsterker, nærmest uansett hva man har av forsterker/receiver eller høytalere... Er det så at alt blir mye bedre med effektforsterker?? Skal sies at jeg aldri har prøvd dette selv, men man blir jo selvsagt nyskjerrig
    Jeg trodde (av en eller annen grunn) at ok, har du litt tungdrevne høytalere og kanskje en litt for liten forsterker/receiver, så vil det gjøre seg med en effektforsterker for å få det beste ut av høytalerne, men har jeg tatt så feil alså?? Ville jeg feks merke forskjell med å putte inn en slik i mitt anlegg?? Jeg er egentlig godt fornøyd med lyden jeg har, og jeg har jo ganske små høytalere (jada, en cd-spiller+sub kommer ettervert )

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har skjønt hele opplegget med effektforsterker rett, så kan du koble en eff.forst via pre-out utgangen på forsterkeren/receiveren din. Noe jeg ikke har! Også koble høytalerene på effektforstekeren.
    Da får du mer kraft (Watt) på høytalerene dine)

Men det krever at du har en pre-out utgang på forsterkeren din.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det tekniske er greit, men blir det forskjell med en effektf vs bare receiveren?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig, du får mer effekt til høytalerene.. Effektforsterker(av kvalitet selvfølgelig) gir bedre kontroll over høytalerene, mere engasjement, mye mer kontrollert bass.. Alt blir håndtert lettere! Jeg har selv Denon 3806 som strømkilde nå, på et par B&W 604 S3. Synes den drar disse høytalerene knall bra, men vet det er mer og hente. Jeg kommer til å kjøpe effektforsterker om en lønning.. Dersom du har reciever og pre-out, så lån en effektforsterker, test om du synes lyden blir bedre, synes du ikke det, er det jo ditt øre som bestemmer - tross alt!

Edit: Så du hadde Yamaha nå! =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •