Hjelp til valg av forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruzle
    Hei folkens, første gang jeg skriver på forumet her. =D

Nå har det seg sånn at jeg har ett problem. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe av nytt utstyr.

Jeg har nå fra før: H/K 3000 recever, nad 206, 2* E-715, E-center, CLSC 6,5" bakhøytallere, CLSC 15 aktiv sub.

Nå ser jeg det har dukket opp CLSC 215 som firster veldig. Jeg vurderer å gå over til CLSC serien iogmed at jeg ikke får tak i flere godbiter fra E serien.
    Jeg var veldig skeptisk til den nye Classics serien. Den ser litt jalla ut for meg som har vokst opp med de gode gamle.. Den aktive 15" bassen var helt elendig spør du meg.. Bare vrenger seg når jeg guffer opp.. Må være ræva forsterker i den.

Jeg har hørt på 215 2 ganger nede på hifiklubben der. Da hadde de koblet opp 2stk Nad C272. Jeg vet ikke helt hva jeg syns.. Det virker jo som om det var grei kontroll over elementene, men manglet dypbass og det siste lille jeg forventet fra 2 nad effekt trinn + 4 15". Mulig det blir bedre med en PA forsterker?
    Jeg hadde nesten bestemt meg for de 2 nadene idag. Men etter jeg har lest litt på forumet her gikk det opp ett lys at kansje jeg heller kunne kline til med PA forsterker.

Spørsmålet blir da:
    Hvem merker anbefaler dere?
    Hvor får jeg kjøpt?
    Erfaringene deres?
    Kunne tenkt meg å brukt en 10.000kr++ på forsterker.
    Og en siste ting, hvordan kobler dere opp PA forsterkerene, det er noen rare inn/utganger på de..

Håper på raskt svar =D
    Dette kan du jo kanskje finne mer om i denne tråden: http://avforum.no/forum/showthread.p...ht=Cerwin+Vega ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett en del på det greiene der.. Nadene er uaktuelle (får ikke tak i nytt).
    Carveren finner jeg ikke, soundpressure.no fungerer ikke.
    Det jeg har sett mest på er den QSC RMX 1850HD. Virker ok det merket men, den forsterkeren yter ikke mere enn 350w i 8 ohm.

Blir bare mere forvirret jo mere jeg leser.. Trur jeg må ha noe mere krutt en det hifiklubben har å by på til en fornuftig pris hvertfall..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QSC er ikke noe særlig. Ikke noe kvalitets PA, av kvalitet kan jeg nevne bla Lab, Crown og Carver. Men alle disse koster en del. Men hvorfor absolutt nytt og ikke brukt forsterkeri?? Du kan jo bla ta en titt i signaturen min, de duger i allefall knallbra på V15f og de er også knall på langt dyrere modeller som B&W CM6, B&W 703 og Dali H400 hvis du skal oppgradere etterhvert...

HFK holder også på å utvikle en kraftamp tiltenkt bla clsc215 og liknende ht i sammarbeid med en hittil unknown fabrikk/merke. Det har ikke vært noe nytt her i det siste så jeg ville ikke basert meg på det, men kanskje det kommer noe etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FORSTERKER Harman Kardon Forevvver :razz: det har du jo hatt/har å vet hva det er...... ingen over ingen ved siden :razz: :razz:

--------------------------------------------------------------------------
    Harman Kardon Avr7500
    Harman Kardon HD 750 cd
    Harman Kardon Avi200II
    Sony RDR-HX900
    Acer pd523 projektor
    Ikea lerret

B&w dm603 front
    B6w dm601 sider
    Jamo senter
    Uscarvor sub 12 ( vil ha SVS )
    exelent subb 10 ( vil ha SVS her også )

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp!

Harman kardon er helt konge! Den avr 3000 jeg har, den har aldrig vert problemer med.. Liker brukervennligheten der også.. mange smarte løsninger.. Men hva må jeg ut med for å få en harman effektforsterker da? Koster brått en god del tenker jeg.. :S

Carver frister.. men jeg syns det er mye penger..
    2*nad gir 400w i 8ohm.. og koster 10 høvdinger.. Skjønner ikke at de ikke spiller bedre enn de gjør.. jeg fatter det bare ikke..
    Kjører H/K med sine flotte 45w i 8 ohm på E-715.. det speller helt greit egentlig.. Er jo ikke fornøyd, men for all del.. det fungerer helt fint! H/K imponerer overalt

Til deg som spurte hvorfor jeg ville ha nytt utstyr.. Det er rett og slett fordi jeg er kresen jævel hehe! Neida, men jeg liker å åpne nye esker, og vite at ingen har tuklet med tinga mine.. Jeg vil ha det perfect =D Kansje dumt men..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruzle
    ...Til deg som spurte hvorfor jeg ville ha nytt utstyr.. Det er rett og slett fordi jeg er kresen jævel hehe! Neida, men jeg liker å åpne nye esker, og vite at ingen har tuklet med tinga mine.. Jeg vil ha det perfect =D Kansje dumt men..
    OK, skjønner, skjønner. Jeg hvet ikke hvilken erfaring du har med å handle brukt, men jeg har handlet litt av avforumere her på avtorget og er meget fornøyd, strøkene ting til sterkt redusert pris det passer iallefall meg bra ;-) men men, skal ikke tvinge på deg noe brukt jeg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •