Kjellerleilighet sender bass opp til 2. etasje

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjellerleilighet sender bass opp til 2. etasje

Hei der. Bor i en kjellerleilighet, og har devserre ved flere annledninger fått klager pga for høy musikk sene lørdagskvelder. Problemet er at musikken ikke er ved smertegrensen i det hele tatt. Har vært oppe i 2. etasje og hørt, og som jeg fryktet er det stort sett bare viberasjoner fra bassen som høres. Har et par Eltax Millennium 500 (ikke le, hehe) som styrer showet, og disse gir jo fra seg endel bass.

Har vegg til vegg teppe i leiligheten og lurer på hva jeg skal gjøre. Har hørt om noe som heter spikes og noe som heter "dempeputer(?)". Ønsker PRIMÆRT og redusere bassen til 2. etasje.

Noen forslag?

Setter utrolig stor pris på alle bidrag i denne tråden!

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg TROR at dempeputer vil hjelpe deg der. For det virker ut ifra det du forteller at dette er vibrasjonene fra høytalerne som står på bar bakke. Jeg vet at hifiklubben selger det som heter "VT feets", altså dempeputer. de koster ca. 350 kroner. De selger også "valvfeet" som er 100 kroner billigere.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...alertilbehoer/

link til hifiklubben.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Hei der. Bor i en kjellerleilighet, og har devserre ved flere annledninger fått klager pga for høy musikk sene lørdagskvelder. Problemet er at musikken ikke er ved smertegrensen i det hele tatt. Har vært oppe i 2. etasje og hørt, og som jeg fryktet er det stort sett bare viberasjoner fra bassen som høres. Har et par Eltax Millennium 500 (ikke le, hehe) som styrer showet, og disse gir jo fra seg endel bass.

Har vegg til vegg teppe i leiligheten og lurer på hva jeg skal gjøre. Har hørt om noe som heter spikes og noe som heter "dempeputer(?)". Ønsker PRIMÆRT og redusere bassen til 2. etasje.

Noen forslag?

Setter utrolig stor pris på alle bidrag i denne tråden!
    Det er bassreflex på de ikke sant? Bak? I så fall så hjelper det en god del å ha de så mye ut fra veggen som mulig

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rommet tett ? jeg bruker Tema Isolator under mine høyttalere, men bassen vandrer jo opp i huset likevel....

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du plasserer høyttalerene godt ut fra veggen og samtidig prøve å få begrenset den akustiske koblingen til gulvet så burde det bli litt bedre.

Få tak i noen betongfliser/heller som du bruker under høyttalerene, også bruker du noen solide gummiknotter mellom hellene og gulvet og gjerne gummi mellom høyttalere og helle også.

En annen ide kan være å bytte til noen andre høyttalere, forundrer meg ikke om det er mere lyd på avveie fra store eltax kasser enn fra noen med litt høyere kvalitet (no offence).

Er millenium 500 de som har to 10" bass-elementer? I så fall så har jeg hørt slike, det er mye lyd i dem men jeg tror du kan bli enda mere fornøyd med noen litt mindre og mere presise høyttalere.

Are

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •