DENON AHG-500 Hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON AHG-500 Hodetelefoner

Hei!
    Er det noen som har erfaring med disse? Hva ellers kan anbefales i samme prisklasse (5-600)? Har lite erfaring med hodetelefoner og de eneste jeg har hatt er SENNHEISER RS120 (trådløs). Disse ga ikke så god lyd som jeg hadde håpet på og jeg vil ikke ha trådløs igjen..
    Takker for svar!

Newcomer nlhenrik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koss Porta Pro gir jo forholdsvis god lyd til en hyggelig pris, det at det er livstidsgaranti på dem er heller ikke akkuratt negativt Litt under budsjettet ditta da men på ca 350 kr

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nlhenrik
    Koss Porta Pro gir jo forholdsvis god lyd til en hyggelig pris, det at det er livstidsgaranti på dem er heller ikke akkuratt negativt Litt under budsjettet ditta da men på ca 350 kr
    Takker for svar! Ser faktisk at de har disse på www.elkjop.no til kr 265,- Har disse lang kabel? Flere som har noen erfaringer med disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sennheiser

Hei.. Synes du bør prøve 500-serien til Sennheiser.

Da HD515 eller HD555.
    Disse ligger på rundt 6-800 kroner tror jeg.....
    Det er noe helt annet enn PORTAPRO
    Men PORTAPRO er mye lyd, for en god pris, og ganske kule, men du blir lei mangelen på mellomtone.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vil anbefale deg å høre på Koss Porta Pro før du kjøper dem. Personlig synes jeg lyden i dem blir mørk. Men dersom du er ute etter bass bass og mere bass er de sikkert fine... Jeg ville kanskje sett på noe fra AKG (K-26), eller Grado dersom budsjettet plutselig skulle øke litt

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vegbo: Er ikke først og fremst ute etter bass. Vil ha så fin og ren lyd som mulig, ut i fra budsjettet. Men jeg vil nok ikke bruke noe særlig mer på hodetelefoner nei, men takker for tipset..

gromkaellen: Takker for tips! Har tenkt meg til klubben for å sjekke ut Denon, så jeg får vel sjekke ut de med det samme. De så veldig spreke ut!

Nytt spm: Får man kjøpt gode forlengelses-kabler til hodetelefoner? Ser at mange har litt liten rekkevidde, desverre. Vil dette gå noe særlig ut over lyd-kvaliteten?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å høre på noe annet enn koss porta pro, porta er jo som navnet tilsier ment for å brukes sammen med discman, mp3 spillere osv.

Det er noe heeelt annet med ordentlige klokker enn porta'ene som jeg heller vil beskrive som en oppskalert versjon av ørepropper ;-)

Sennheiser har veldig mange gode hodetelefoner i mange prisklasser, din dårlige erfaring skyldes nok at det er snakk om trådløst, disse mangler ofte en god del kvalitet iforhold til de som har 'tråd' :grin:

Are

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forlengelse

Ja, du får kjøpt forlengelse til hodetelefoner.
    Hvor?! Det er jeg litt usikker på... men bør vel være noe mange kan ha... Clas Ohlson er et råtips, eller hør med steder som Norsk Musikk, ProLyd +++

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyttet _mye_ til KOSS porta pro og sporta pro når jeg sitter ved PCen og jobber. Har da brukt headset-utgangen på PCen. Har vært ganske fornøyd med (godt kodet) mp3-lyd til dette bruket. Så fikk jeg ny pc med j***lig støy på lydutgangen, og kjøpte meg en M-Audio Audiophile USB eksternt lydkort/DAC. Da ble KOSS bass, bass, bass, og bare bass (=ull). Dro fram mine Denon AH-D700 innkjøpt i 1989 for 700,- og alt blev meget bedre. Kanskje ikke hifi, men _utrolig_ mye mer detaljert i hele frekvensspkteret enn det KOSS kunne levere.

Moralen? At valget av optimalt headset vil avhenge sterkt av lydkilden din, i tillegg til lommebok og personlige preferanser. Min gamle PC produserte analogt lydsignal som ga sånn derre passe god lyd med KOSS, mens M-Audio ga adskillig bedre lyd med Denon. Etter min smak.

Har dessverre aldri testet AKG, Sennheiser og aill di ainneran.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •