Bruke AVR 7000 som subforsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke AVR 7000 som subforsterker.

Jeg har en AVR 7000 og en 12" sony xplod subber...

Jeg vet vel hvordan jeg skal koble det, men jeg blir så usikker når jeg skal fikle med min kjære 7000..

Kan noen bare guide meg gjennom.. Altså hvordan skal jeg få min passive 12" bli aktiv 12"....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden ingen vil gi sin mening får jeg vel bare svare selv da..

Det fungerer, men ikke så veldig bra... Skal sies at den skal drive en MOSNTER kasse med 2stk 15" i.. Men det er fullt mulig, skal experimentere med dette i helga. Kanskje fjerne den ene?? hmm... Da var planene for helga lagt!"

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller en (brukt) effektforsterker, eller en subforsterker (f.eks Hypex, Keiga etc).

Mvh

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Kjøp heller en (brukt) effektforsterker, eller en subforsterker (f.eks Hypex, Keiga etc).

Mvh
    Jada jeg skal det! men jeg får ikke den før om en stund. så det var jo mest et prosjekt for gøy..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT:

Det funker ikke så veldig bra. Den egner seg IKKE som effektforsterker.. :-P

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart den kan brukes som effektforsterker, men det begrenser seg selvsagt litt på effekten siden den kun har ca 100 watt, men dette er alikevell nok til at du skal få bra med lyd dersom alt annet er rett.

Har du eksternt delefilter er det bare å koble dette til hvilke som helst inngang på AVR7000en og koble suben som vanlig høytaler. Bruker du derimot AVR7000 også på fronthøytalerne (og har ledig utgang på f.eks. bak eller senter), må du aktivere sub ut, legge en kabel fra sub ut til f.eks. senter inn og koble suben på senterutgangen. På den måten kan du bruke det aktive filteret i AVR7000 på suben og samtidig bruke AVR7000 til å drive frontene

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde også å bruke den ene kanalen i en vanlig integrert stereo forsterker til å kjøre en passiv sub.
    Det viste seg at sub-signalet fra 5.1 receiveren er mye lavere enn et vanlig linjesignal, så det mangler endel gain, selv med volumkontrollen på stereforsterkeren på full mugge.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Klart den kan brukes som effektforsterker, men det begrenser seg selvsagt litt på effekten siden den kun har ca 100 watt, men dette er alikevell nok til at du skal få bra med lyd dersom alt annet er rett.

Har du eksternt delefilter er det bare å koble dette til hvilke som helst inngang på AVR7000en og koble suben som vanlig høytaler. Bruker du derimot AVR7000 også på fronthøytalerne (og har ledig utgang på f.eks. bak eller senter), må du aktivere sub ut, legge en kabel fra sub ut til f.eks. senter inn og koble suben på senterutgangen. På den måten kan du bruke det aktive filteret i AVR7000 på suben og samtidig bruke AVR7000 til å drive frontene
    Vet dette, Jeg fikk lyd men ikke tilstrekkelig for meg.. skulle drive 2 stk 15" og da er ikke 100w all verden...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •