Lurer på anlegg...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer hi-fi-noob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lurer på anlegg...

Hei alle sammen! (som leser dette iallefall)

Er ny her på forumet, og i hifi verdenen generelt (derav navnet).
    Jeg funderer på å kjøpe meg anlegg og da har jeg noen spørsmål om div. komponenter.
    Jeg har tenkt på noen komponenter: CV enten clsc 15 eller 215, høyttalere
    også tenkte jeg en gang på nad 372 + 272, men etter å ha søkt og lest en del på forumet, ser jeg at mange sverger til PA forsterkere til cv.
    Da tenkte jeg på en NAD forforsterker c162 (ny) og en brukt LAB 1500 til 5000 på qxl (budrunden akkurat startet)
    Hvilke av disse komboene er mest fornuftig? kunne tenkt meg og brukt ca 15000 til 18000 på dette. Hva synes dere om disse komponentene, er de bra? eller har dere noen andre kanskje bedre forslag... Alle forslag mottas med åpent sinn.

Mvh.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann hi-fi-noob! Velkommen til forumet. Jeg vil anbefale deg å bruke søkefunksjonen på forumet før du lager nye tråder. Dette temaet har blitt tatt opp noen ganger før. Men på den andre siden har vi alle vært ferske en gang og gått i samme fellen som deg.

Hvis det kun er Cerwin Vega som er alternativt for deg, ville jeg sjekket denne tråden http://avforum.no/forum/guider-audio/32472-guide-cerwin-vega-typer-forsterkervalg-etc.html

Jeg ville tatt med meg favorittcdene på en liten lytterunde i byens hifi butikker. Hifi Center kjeden selger f.eks JBL StudioL880 og Harmankardon 970 pakke. Jeg ville definitivt testet disse, før jeg la pengene på bordet...

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lab Lab Lab

Den LAB.gruppen forsterkeren du har er helt klart å foretrekke fremfor en NAD, den har mye større effekt og jeg vil også si at den har bedre lyd.
    Og jeg ville sett på litt andre forforsterkere enn NAD også, husk det finnes mange andre butikker enn hifiklubben!
    Det er heller ikke noe problem å få mye trøkk ut av andre høyttalere enn CV hvis du går for den LAB forsterkeren ;-)

Ikke vondt ment altså, men det virker som om du har gjort som så mange andre ferskinger; vandra inn på HFK og funnet noe du har lyst på der (og bestemt deg for disse) uten å sjekke eller høre på produkter fra butikker og produsenter.
    Ta deg en lytterunde i forskjellige butikker hvis du har mulighet.

A

edit: velkommen til forumet! Og jeg syns ikke det gjør noe at du stiller spørsmål andre har stilt før deg, det ikke sikkert at svarene i andre tråder gir deg de svarene du er ute etter.

Newcomer hi-fi-noob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for velkomsten.

det blir vel cv på meg tenker jeg, liker trøkk!!
    det jeg lurer på nå er: vil den lab forsterkeren drive 215 bra? den er på 2x450watt i 8 ohm... jeg kjøper sikkert den nad forforsterkeren pga at den er rimelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm ja cw spiller vel sikkert høyt nokk dem men.. det finnes vel flere alternativer som bør vurderes, menmne bare min mening. Du må vel kansje også ha en cd spiller ellerlignende for å få lyd ut av greierne. HVa med rommet som skal brukes er det stort?
    Ikke nødvendigvis så genialt med en stor høyttaler hvis rommet er lite......

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hi-fi-noob
    det blir vel cv på meg tenker jeg, liker trøkk!!
    det jeg lurer på nå er: vil den lab forsterkeren drive 215 bra? den er på 2x450watt i 8 ohm... jeg kjøper sikkert den nad forforsterkeren pga at den er rimelig.
    Du får bra trøkk i andre typer høyttalere bare du har nok effekt å fore dem med, har du vært og hørt på andre merker i det hele tatt? Dersom du går for en så stor forsterker som den LAB'en er så er det ikke noe problem å få MASSE lyd ut av andre høyttalere enn CV.

Du burde sjekke om det finnes brukte preamper i tillegg, generelt sett så får man mer for pengene på bruktmarkedet enn nytt og forsterkere er ganske trygge kjøp. Du vil kunne få en brukt preamp med høyere kvalitet enn NAD for omtrent samme prisen, men du må ofte være litt tålmodig for å finne det man trenger brukt. Og du har kanskje ikke tid til det nå :wink:

A

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil har kampanjepris på PSB T65 nå. 25% rabatt - den er verdt å sjekke ut!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Stereofil har kampanjepris på PSB T65 nå. 25% rabatt - den er verdt å sjekke ut!

Ikke samme bass som på cv, men personlig synes jeg psb'ene leverer lyd i massevis, spiller bra til nad også...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •